خاصیت ضد ویروسی گیاه برنجاسپ برای کرونا اثبات نشده است

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران، مستندات، شواهد و پاسخ های علمی در خصوص کرونا ویروس به آنالیز تاثیر افشرده گیاه برنجاسپ در درمان کووید-19 پرداخته است.

خاصیت ضد ویروسی گیاه برنجاسپ برای کرونا اثبات نشده است

برنجاسپ گیاهی است که خواص درمانی مختلفی دارد. این گیاه بومی مناطق معتدل آسیا، اروپا و شمال آفریقا است. اسانسی که از آن به دست می آید خاصیت ضد عفونی نماینده و ضد انگل دارد و همچنین از آن به عنوان یک داروی گیاهی آنتی اکسیدان، ضد تب، ضد درد، ضد میکروب و ضد قارچ و موثر برای سرما خوردگی یاد می گردد.

با توجه به خاصیت ضد میکروبی این گیاه، سوال این است که آیا افشرده گیاه برنجاسپ می تواند در درمان کرونا موثر باشد؟

شواهد موجود نشان می دهد برنجاسپ در گذشته به عنوان دارویی برای درمان سندرم تنفسی حاد ناشی از ویروس سارس مورد استفاده قرار می گرفت.

با توجه به شباهت های موجود بین دو ویروس سارس و کرونا، به نظر می رسد عصاره های گیاهی و مشتقات آن در درمان کرونا نیز موثر باشد اما هنوز هیچ شواهدی وجود ندارد که این موضوع را ثابت کند.

این گیاه دارویی که از طرف دولت ماداگاسکار مورد تأیید قرار گرفته است، به عنوان داروی موثر در درمان کرونا در حال اجرا آزمایشات از سوی گروهی از محققان بین المللی است.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که هنوز هیچ گونه شواهد علمی وجود ندارد که اثبات نمایند گیاه برنجاسپ در درمان کووید-19 موثر است.

مطالعات مختلف خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی این گیاه را نشان داده اند اما خاصیت ضد ویروسی آن برای کووید-19 هنوز اثبات نشده است. از آنجایی که عوارض این گیاه بر روی انسان نامشخص است، نماینده سازمان جهانی بهداشت در آفریقا اعلام نموده است که مردم باید از استفاده از داروهای آزمایش نشده برنجاسپ برای درمان کرونا خودداری نمایند.

در نتیجه در تعداد کمی از مطالعات خاصیت ضد ویروسی گیاه برنجاسپ مشاهده شده است. برای پاسخ به این سوال که آیا این گیاه در درمان کرونا موثر است شواهد و مطالعات بیشتری احتیاج است. چنانچه تحقیقات نشان دهند برنجاسپ در درمان کرونا موثر است، باز هم آزمایش های دیگری مورد احتیاج است تا تاثیر بالینی آن را بر روی انسان نشان دهد و همچنین ایمنی آن به عنوان یک دارو را تایید کند.

ویزارو: ویزای تضمینی شینگن، ویزای کانادا تضمینی

سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12639

به "خاصیت ضد ویروسی گیاه برنجاسپ برای کرونا اثبات نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاصیت ضد ویروسی گیاه برنجاسپ برای کرونا اثبات نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید