خبرنگاران دلگیری معلمان و دانش آموزان خراسان شمالی از طرح شاد

به گزارش راه ساری، بجنورد- خبرنگاران- مسوولان آموزش و پرورش خراسان شمالی معتقدند که برنامه شاد نصب شده بر روی گوشی های هوشمند و سیستم ها، مثل ساعت کار می کند اما معلمان، اولیا و دانش آموزان می گویند که نبض این شبکه، نمی زند.

خبرنگاران دلگیری معلمان و دانش آموزان خراسان شمالی از طرح شاد

شبکه آموزشی دانش آموز یا همان برنامه شاد، قرار است در روزهای کرونایی مرهم آموزش باشد اما معلمان و اولیای دانش آموزان را گریبان گیر مسائل زیادی کرده است.

بعد از آن که کرونا در کشور همه گیر و مدارس تعطیل شد، برخی معلمان که دلسوزتر بودند و دانش آموزانی که درس خوان تر بودند، بیکار نماندند، فرصت را از دست نداند و وارد فضای مجازی شده و آموزش ها در آن، پیگیری کردند.

اما کار کرونا تا جایی پیش رفت که تعطیلی مدارس، تا آخر سال تحصیلی ادامه پیدا کرده است. در این شرایط، آموزش و پرورش اعلام کرد که معلمان و دانش آموزان، باید با نصب برنامه شاد، آموزش ها در این شبکه، دنبال کنند.

اما معلمان و اولیای دانش آموزان خراسان شمالی معتقدند که شبکه شاد با مسائلی روبه رو است و نتوانسته است رضایت خاطر آنان را فراهم کند، این شبکه به لحاظ فنی، مشکل دارد، کند است مطالب دیر ارسال و دریافت می شود، اما آموزش و پرورش می گوید که ارسال و دریافت مطالب، به ثانیه، طول نمی کشد.

برنامه شاد، کند است

یکی از معلمان مدارس روستایی خراسان شمالی در این باره گفت: مطالب در برنامه شاد، به سختی بارگزاری می شود و بسیار کند است، در این مدت من و خانواده ها را کلافه کرده است.

وی که خواست نامش در خبر آورده نشود، گفت: دانش آموزان و اولیا هم گلایه مند هستند که مطالب بارگزاری شده، در این برنامه قبال دریافت نیست.

وی شرح داد: مطلبی را برای دانش آموزان در برنامه شاد، بارگزاری کردم اما این مطلب تا دو روز، توسط دانش آموزان دریافت نشده بود، دانش آموزان اعلام کردند که هیچ مطلبی در گروه، ندیده اند.

یکی دیگر از معلمان هم در این باره گفت: شبکه شاد، به لحاظ فنی مشکل دارد اما ما مکلف هستیم در این فضا، آموزش را ادامه دهیم.

وی گفت: در ارسال مطالب و بارگزاری، با مسائل زیادی روبه رو شدم، بالاخره مجبور شدم آموزش را در پیام رسان ها ادامه دهم.

وی افزود: دانش آموزان هم از دریافت نشدن صوت و تصاویر در شبکه شاد، گلایه مند بودند، از این رو به ناچار، همچون روزهای ابتدایی تعطیلی مدارس، آموزش را در پیام رسان ها از سر گرفته ایم.

دانش آموزان هم از دریافت نشدن صوت و تصاویر در شبکه شاد، گلایه مند بودند، از این رو به ناچار، همچون روزهای ابتدایی تعطیلی مدارس، آموزش را در پیام رسان ها از سر گرفته ایم

یکی دیگر از معلمان هم گفت: در شبکه شاد، کلاس ها را تشکیل داده ام و دانش آموزان هم حضور دارند، اما کاری در این شبکه انجام نمی دهیم، تمام مطالب را در پیام رسان ها پیگیری می کنیم.

این گلایه ها در حالی است که آموزش و پرورش اعلام کرده است که معلمان و مدیران باید برنامه های آموزش را در شبکه شاد دنبال کنند و در غیر این صورت، با آنان برخورد می شود.

مسوولان آموزش و پرورش خراسان شمالی معتقدند که شبکه آموزش شاد، مسئله ای ندارد و معلمان برای طفره رفتن از آموزش، بهانه می آورند که مطالب ارسال نمی شود و یا دانش آموزان حضور ندارند.

معلمان بهانه می آورند

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در این باره گفت: برنامه شاد، هیچ مسئله ای ندارد و تا به امروز گزارشی از وجود مشکل فنی به ما گزارش نشده است، به نظر می رسد، معلمان کم کاری می کنند و بهانه می آورند.

برنامه شاد، هیچ مسئله ای ندارد و تا به امروز گزارشی از وجود مشکل فنی به ما گزارش نشده است، به نظر می رسد، معلمان کم کاری می کنند و بهانه می آورند

قنبرعلی خوش آیینه گفت: بر اساس تصمیم کشوری، مدیران و معلمان مکلف هستند برنامه شاد را در سیستم نصب کنند و آموزش را از این طریق ادامه دهند.

وی افزود: البته برنامه شاد، در ابتدا، با مسائلی همراه بود اما اکنون دیگر مسئله ای نیست.

وی گفت: البته خراسان شمالی، در زمینه ورود معلمان به طرح شاد، جزو پنج استان برتر بوده، ثبت نام مدیر استان در شرایط نارنجی بود که اکنن سفید شده ایم اما وضیعت ما در حضور دانش آموزان در این برنامه هنوز نامناسب و شرایط قرمز است.

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: با مدیران و معلمان که از نصب برنامه شاد خودداری کرده اند، برخورد قانونی می شود.

حضور دانش آموزان در شاد، پایین تر از میانگین کشوری

وی با بیان اینکه میزان حضور دانش آموزان استان در شبکه شاد از میانگین کشوری پایین تر است گفت: تا کنون 21 درصد از دانش آموزان استان وارد کلاس های شاد شده اند البته این آمار در حال افزایش است.

21 درصد از دانش آموزان استان وارد کلاس های شاد شده اند البته این آمار در حال افزایش است

خوش آیینه گفت: یکی از علت ها، دسترسی نداشتن به گوشی هوشمند و تبلت است البته بر اساس برآوردهای اجرا شده، این علت، نمی تواند در این حد، گسترده باشد.

وی افزود: بالا بودن جمعیت روستایی استان و نیز شرایط نامناسب حاشیه نشینان، سبب شده تا برخی دانش آموزان به علت نداشتن گوشی هوشمند، از حضور در کلاس های شبکه شاد بازبمانند، اما آمار نباید تا این حد زیاد باشد.

خوش آیینه با بیان اینکه همکاری خانواده ها در این زمینه ضعیف بوده است گفت: اگر همراهی والدین باشد، می توان تا 70 درصد از دانش آموزان را در طرح شاد، پوشش داد.

وی افزود: سال تحصیلی در حال اتمام است و دانش آموزان باید مهیای امتحان خاتمه سال شوند، از این رو از خانواده ها انتظار می رود، همکاری بشتری داشته باشند و در آموزش در شبکه شاد را کمک کار ما باشند.

وی گفت: آموزش و پرورش، تدابیر لازم برای آن دسته از دانش آموزان محروم، و نیازمند در روستاها و عشایر، تدابیر لازم را اندیشه کرده است. معلمان و راهبران، با حضور در مناطق روستایی و عشایر، محتواهای درسی را به دانش آموزان ارائه می دهند

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: هنوز شیوه برگزاری امتحان خاتمه سال به صورت مجازی و یا حضوری، مشخص نیست.

برخورد با معلمان که وارد شاد نشده اند

رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این باره گفت: هیچ مسئله ای به لحاظ فنی، در شبکه آموزشی شاد، وجود ندارد، اگر گلایه ای هست، بهانه است.

فرامز صدقی گفت: متاسفانه، برخی معلمان و مدیران کم کاری می کنند، با تاخیر برنامه شاد را نصب کردند، علت آن را هم نداشتن گوشی هوشمند در دانش آموزان عنوان می کنند، این در حالی است که ابتدا معلم باید وارد شبکه شاد شود تا دانش آموزان بتوانند وارد کلاس شوند.

وی افزود: دستورالعمل نصب شبکه شاد به مناطق، نواحی و مدارس استان اجرا شده که ابتدا مدیر مدرسه باید این شبکه را بر روی گوشی همراه خود نصب کرده و سپس عضویت همکاران آموزشی را انجام دهد.

صدقی گفت: با معلمان و مدیران که برنامه شاد را نصب نکرده و وارد برنامه نشده اند، برخورد قانونی می شود.

صدقی گفت: یکی از نگرانی ها برای حضور دانش آموزان در فضای مجازی و استفاده از طرح شاد، دسترس نداشتن به گوشی هوشمند بود، در این زمینه، اخیرا با ارائه نسخه ویندوز، نصب این سامانه در لپ تاب و رایانه های خانگی نیز امکان پذیر شده است، از این رو بخشی از مسائل رفع شده است.

هنوز، برخی از دانش آموزان همچنان از دسترسی به گوشی و یا رایانه، محروم هستند

رییس اداره فن آوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: البته هنوز، برخی از دانش آموزان همچنان از دسترسی به گوشی و یا رایانه، محروم هستند.

شبکه دانش آموزی شاد، تنها راه ارتباط منسجم تر، میان دانش آموز و معلم است که در این طرح دانش آموزان سرکلاس حاضر شده و حضور و غیاب انجام می شود. در این طرح، دانش آموز باید گوشی و یا یک سیستم اندروید داشته باشد که این امر، در روستاها و یا نقاط حاشیه شهرها، با مشکل روبه رو است.

180 هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از 2 هزار باب مدرسه زیر نظر 14 هزار معلم، تحصیل می کنند.

ویزارو: ویزای تضمینی شینگن، ویزای کانادا تضمینی

سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8924

به "خبرنگاران دلگیری معلمان و دانش آموزان خراسان شمالی از طرح شاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دلگیری معلمان و دانش آموزان خراسان شمالی از طرح شاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید