خبرنگاران سیستم ایمنی بدن افراد با روزه داری تضعیف نمی شود

به گزارش راه ساری، یاسوج- خبرنگاران- رییس اداره طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیستم ایمنی بدن افراد نه تنها با روزه داری تضعیف نمی شود بلکه برخی قسمت های آن به ویژه دستگاه گوارش با عمل به این فریضه دینی بیش از پیش تقویت خواهد شد.

خبرنگاران سیستم ایمنی بدن افراد با روزه داری تضعیف نمی شود

دکتر کیان دهراب پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان، گفت: یکی از پرسش های متداول بین خیلی ها آن است که روزه داری به ویژه در شرایط کنونی ناشی از شیوع بیماری کرونا چه تأثیری بر سیستم ایمنی بدن افراد دارد.

وی افزود: مطالعات نشان می دهد چنانچه افراد بر اساس الگوی اسلامی و تغذیه ای ماه رمضان اقدام و وعده های سحری، افطار و میان وعده ها شامل مایعات و میوه جات را به طور مناسب و کامل انجام دهند در طول زمان روزه داری نه تنها مسئله ای ایجاد نشده بلکه شرایط سلامتی بدن آنان نیز بهبود خواهد یافت.

رییس اداره طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: ذخائر زائد بدن در طول زمان روزه داری آزاد شده که نتیجه آن تقویت سیستم ایمنی است.

دکتر دهراب پور مطرح کرد: تقویت سیستم ایمنی بدن افراد شانس ابتلای آنان به عفونت های مختلف و استعداد بروز بیماری سرطان را کاهش می دهد.

وی ابراز داشت: کاهش قسمت مهمی از فاکتورهای بروز خطر بیماری های قلبی، عروقی در افراد از دیگر نتایج تقویت سیستم ایمنی بدن است.

رییس اداره طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی افراد که مبتلا به بیماری های مزمن و خاص هستند شاید روزه داری بر بدن آنان تأثیر مناسبی نداشته باشد.

دکتر دهراب پور گفت: باید با نظر و مشورت پزشک معین شود که آیا چنین افرادی می توانند اقدام به روزه داری کنند یا برایشان ضرر دارد.

وی در مورد محدودیت وعده های غذایی در ماه رمضان و دیگر ایام سال، افزود: طب سنتی ایرانی تأکید دارد که وعده های غذایی در طول شبانه روز از سه وعده به 2 وعده کاهش یابد.

دکتر دهراب پور بیان نمود: دلیل این امر نیز تأثیر مثبت محدودیت وعده های غذایی در بدن افراد به لحاظ ایجاد سلامتی و تقویت سیستم ایمنی آنان است.

تور مالزی: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

خیمه نیوز: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8825

به "خبرنگاران سیستم ایمنی بدن افراد با روزه داری تضعیف نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سیستم ایمنی بدن افراد با روزه داری تضعیف نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید