داستان سیر تاریخی سفر در انتها قرن

به گزارش راه ساری، نخستین سمپوزیوم یکصد سال گردشگری ایران با هدف مطالعه، گردآوری، بازخوانی و آسیب شناسی سیر تاریخی و فرایند شگرف تغییر و تحولات، عوامل تأثیرگذار و فرصت ها و تهدیدها در سده 14 برگزار می گردد.

داستان سیر تاریخی سفر در انتها قرن

این سمپوزیوم با دعوت از اندیشمندان، استادان، متخصصان و صاحب نظران و انجام مطالعات، گردآوری مستندات و تدوین یادداشت های علمی و تاریخی، به منظور آمادگی هرچه بیشتر برای شروع سده نو خورشیدی، با هدف بازخوانی فرایند تاریخی و سیر تحولات و عوامل مؤثر در موفقیت ها و آسیب شناسی سفر و گردشگری در سده 14، سیاست ها، قوانین، برنامه ها، ساختار و اقدامات اجرایی بویژه در رویدادهای مؤثر سده اخیر، تحلیل شرایط، ترسیم منظره و پیشنهاد راهکارها و نقشه راه آینده در عرصه گردشگری و صنایع وابسته به ویژه سفر، حمل و نقل، هتلداری، پذیرایی و مهمان نوازی، در قالب گفتمانی موضوعی، سخنرانی، ارائه مقاله، گردآوری و فراوری فیلم مستند، انتشار کتاب و ویژه نامه های مرتبط برگزار می گردد.

13 کارگروه تخصصی شامل کارگروه حمل و نقل زمینی، ریلی، هوایی و دریایی، هتل و مراکز اقامتی و تجهیزات اقامتی، اقامتگاه های بومی، سنتی و تاریخی، مهمان نوازی، پذیرایی، خوراک غذا و نوشیدنی و خدمات بین راهی، خدمات مسافرتی و گردشگری (سفرهای داخلی، خروجی و ورودی)، سفرهای فرهنگی، زیارتی، طبیعت گردی، ورزشی و گردشگری سلامت، خدمات ویزا، کنسولی، گمرکی و امور مرزی، راهنمایان گردشگری و مطالعات ایران از نگاه سفرنامه نویسان خارجی قرن 14، ایران از نگاه خبرنگاران خارجی و نویسندگان مطرح قرن، خدمات شهری و شهرداری ها، قوانین و مقررات اداری و اتاق های بازرگانی تشکیل شده است.

محورهای این سمپوزیوم عبارت است از سفر و حمل و نقل، اقامت و مهمان نوازی، پذیرایی، غذا و نوشیدنی، جاذبه ها و مقاصد گردشگری، خدمات مسافرتی و گردشگری که مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی میزبان شرکت کنندگان است.

جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران، کمیته موزه های ایران، شورای هماهنگی سازمان های غیر دولتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی برگزاری این رویداد را برعهده دارند.

ایسنا نوشت، سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران به صورت آنلاین و حضوری در نیمه دوم امسال (مهرماه) همزمان با سرانجام سده برگزار خواهد شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14233

به "داستان سیر تاریخی سفر در انتها قرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان سیر تاریخی سفر در انتها قرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید