دستگاهی که از سرمای شب، نور فراوری می نماید!

به گزارش راه ساری، محققان به تازگی یک دستگاه حرارتی الکتریکی ارزان قیمت ساختند که سرمای فضا را مهار می نماید و از این طریق جریان الکتریسیته ای فراوری می نماید که یک چراغ LED را در شب تغذیه می نماید.

دستگاهی که از سرمای شب، نور فراوری می نماید!

به گزارش خبرنگار، در حالی که سلول های خورشیدی منبع کارآمد انرژی تجدید پذیر در طول روز هستند، در حال حاضر هیچ روش تجدیدپذیر مشابهی برای فراوری برق در شب وجود ندارد.

چراغ های خورشیدی برای ذخیره انرژی فراوری شده در ساعات روز و استفاده در شب از باتری استفاده می نمایند، اما این قطعه اضافی باعث افزایش در هزینه ها می گردد.

از این رو محققان به تازگی یک دستگاه حرارتی الکتریکی ارزان قیمت ساختند که سرمای فضا را مهار می نماید و از این طریق جریان الکتریسیته ای فراوری می نماید که یک چراغ LED را در شب تغذیه می نماید.

رامان استادیار علوم و مهندسی مواد در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس می گوید: این دستگاه به طور قابل توجهی قادر است شب هنگام که سلول های خورشیدی کار نمی نمایند، برق فراوری کند و فراتر از آن، ما معتقدیم که این فناوری می تواند یک روش گسترده برای فراوری مناسب برق در مناطق دور افتاده و در هر کجا که به فراوری برق در شب احتیاج است، باشد.

این دستگاه که به راحتی قابل استفاده است، توان فراوری برق آن بیش از شش ساعت است و به ازای هر متر مربع 25 میلی وات انرژی فراوری می نماید، اما محققان پیش بینی می نمایند با مهندسی پیشرفته می تواند بیست برابر قدرتمندتر گردد.

گزارش این تحقیق امروز در مجله ژول منتشر شده است.

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5164

به "دستگاهی که از سرمای شب، نور فراوری می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاهی که از سرمای شب، نور فراوری می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید