دشواری های فرهاد بودن!

به گزارش راه ساری، شماره هفت و کاپیتان سابق استقلال، امروز در قامت سرمربی این فرصت را دارد تا تیمش را برای هشتمین بار در تاریخ، قهرمان رقابت های جام حذفی کند؛ عنوانی که اگرچه رسیدن به آن چندان ساده نیست، ولی می تواند نقش معین کننده در سرنوشت فرهاد مجیدی و برخورد طرفداران استقلال با این مربی جوان داشته باشد.

دشواری های فرهاد بودن!

برای پی بردن به شرایط حساس فرهاد مجیدی کافی است اتفاقات چند روز اخیر خیلی مختصر مرور شود؛ فرهاد و تیمش مهیای بازی دربی در نیمه نهایی جام حذفی می شدند که خبر رسید، احمد سعادتمند، مدیرعامل این باشگاه، چمدان هایش را بسته و با سفر به ایتالیا، پای میز مذاکره با آندره آ استراماچونی، سرمربی سابق این تیم نشسته است.

مجیدی که حس می کرد در حقش خیانت شده و زحماتش در این باشگاه دیده نشده، بعد از بردن رقیب دیرینه در ضربات پنالتی، در اینستاگرام با نوشتن متنی تند که مخاطبش مدیرعامل استقلال بود، از سمتش در باشگاه استعفا کرد. فرهاد مجیدی تصور می کرد (می نماید) سعادتمند به ایتالیا رفته تا استراماچونی را راضی به بازگشت به تهران کند تا از فصل جدید، به جای او، روی نیمکت بنشیند و تیم را راهنمایی کند. اگرچه فرهاد خودش، در میانه های راه، جانشین استراماچونی شده بود، ولی از رفتار مدیریت باشگاه شاکی شد و نوشت که آن ها (مدیران استقلال) نه تن ها از برد در دربی شادمان نشدند بلکه وقتی یک مرحله قبل، سپاهان را هم شکست داده بودند، حسابی ناراحتی را در چهره شان دیده بود.

فرهاد استعفایش را نوشت تا فضا حسابی ملتهب شود. او در تمرین ریکاوری بعد از دربی و در تمرین استقلال در روز بعد حاضر نشد تا معین شود تصمیمش جدی است. در این بین، احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال، از سفر چهارروزه اش به ایتالیا برگشت و در تلویزیون پاسخ نقدهای که می شد را داد؛ او گفت برای دریافت تخفیف از استراماچونی رفته و باب مذاکره برای بازگشت او را باز ننموده است. البته سعادتمند در همان برنامه نشان داد از فرهاد مجیدی ناراحت است و فراموش نکرد برایش خط و نشان بکشد؛ مدیرعامل در اقدامی عجیب به سرمربی تیمش آن هم در آستانه بازی فینال جام حذفی تاخت که استقلال باشگاه بزرگی است و کسی که می خواهد استعفا دهد، باید کتبی و در دنیای واقعی، نه دنیای مجازی، استعفایش را بنویسد. او اختلاف 14 امتیازی تیم فرهاد مجیدی با پرسپولیس صدرنشین در لیگ را هم گوشزد کرد تا به این نتیجه برسد که حق طبیعی هر باشگاهی است که برای آینده تیمش مذاکره کند.

سعادتمند به وضوح از این مورد هم پرده برداشت که استراماچونی یکی از گزینه های فصل بعد استقلال است و بعد ها هم مطرح کرد که اگر فرهاد مجیدی نتواند تیم را قهرمان جام حذفی کند، قطعا جایی در برنامه های باشگاه نخواهد داشت.

در آن سو، اما چند نفر از بازیکنان استقلال به نمایندگی از بقیه راهی منزل فرهاد مجیدی شدند تا او را راضی به بازگشت نمایند؛ فرهاد برگشت، ولی برگشتش دوباره تنش ها را زیاد کرد. او در اولین جلسه تمرینی بعد از استعفایش، خطاب به بازیکنان گفت آمده که جام ببرد و این کار را فقط به خاطر بازیکنان و طرفداران باشگاه انجام داده است، ولی بعد، در گفت وگوی کوتاهی با ورزش سه، فراموش نکرد که پاسخ جملات تند مدیرعامل را بدهد.

می روم حتی اگر قهرمان شویم

بر کسی پوشیده نیست که رابطه فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی با احمد سعادتمند به عنوان مدیرعامل باشگاه خوب نیست؛ این خوب نبودن به داستان استراماچونی به تنهایی برنمی شود؛ فرهاد از همان ابتدا گزینه دیگری برای مدیرعاملی داشت و وقتی سعادتمند انتخاب شد، به او طعنه های زیادی زد. این اختلاف نظر در نیم فصل دوم بار ها تکرار شد؛ به گونه ای که فرهاد در جلسه ای که مدیرعامل ترتیب داده بود، شرکت نکرد و مسافرت را بهانه غیبتش مطرح کرد. البته که بعد ها داستان پیش آمده برای فرشید اسماعیلی و نقدها تند و تیز او از نحوه کار مدیریت باشگاه هم شعله این اختلاف را افزایش داد. در حالی که سعادتمند خبر داده بود فرشید باید در کمیته انضباطی باشگاه حاضر باشد، فرهاد مجیدی، پشت بازیکنش درآمد و مانع از رقم خوردن چنین اتفاقی شد.

دست آخر هم که داستان استراماچونی رو شد تا اندک ابهامات موجود در این رابطه شکرآب شده هم از بین برود. البته سعادتمند هم دلایل خاصی برای دلگیری از مجیدی دارد؛ علاوه بر چند موضوعی که در بالا عنوان شد سعادتمند از مجیدی گلایه دارد که نه مدیرعاملی اش را تبریک گفته و نه مرگ یکی از عزیزانش را تسلیت. اینکه این ها بهانه ای برای ناراحتی مدیرعامل باشدیا نه، مسئله اصلی نیست، مسئله این است که جزئیات روی کل ماجرا اثر گذاشته و اختلاف این دو زیاد و زیادتر شده است. این طور شده که سعادتمند هم خیلی راحت ناکامی تیمش در رسیدن به قهرمان لیگ را روی شانه های فرهاد انداخته و حالا هم خط و نشان کشیده که اگر مجیدی تیم را قهرمان جام حذفی نکند، جایی در برنامه های فصل بعد باشگاه، با وجود باقی ماندن یک سال دیگر از قرارداد، ندارد.

مجیدی هم، اما بی کار ننشسته؛ او پیش از بازی فینال سعی کرد اندکی شرح حال دهد و برای مدیرعامل رجز بخواند که حتی اگر با استقلال قهرمان جام حذفی هم شود، باز در این تیم نمی ماند. می خواهم به آقای سعادتمند بگویم که اگر قهرمان جام حذفی شدیم، باز هم به گزینه دیگری فکر کند. چون اگر بخواهم در استقلال باشم با مجموعه ای کار می کنم که صداقت داشته باشند. به احترام طرفداران، همکاران و بازیکنانم فقط به خاطر فینال جام حذفی برگشتم و بعد از این بازی حتی یک لحظه هم حاضر به همکاری با این افراد نیستم و تا روزی که این مدیریت در استقلال حضور دارد، تحت هیچ عنوان به این تیم برنمی گردم. بچه پنج ساله هم از مصاحبه ایشان می تواند به راحتی تشخیص دهد که این مدیریت علاقه ای به موفقیت تیم استقلال در این مقطع ندارد. آن ها می خواهند با این مصاحبه ها به تیم من در آستانه فینال ضربه بزنند.

مصیبت های فرهادبودن

احتیاج به شرح اضافه ای نیست که اختلاف داخلی، پیش از آنکه حتی سوت آغاز ملاقات فینال به صدا در بیاید، استقلال را اسیر نموده است. حالا فرهاد مجیدی در موقعیت حساسی قرار گرفته؛ او می داند برای اثبات شایستگی هایش باید هر طور شده جام حذفی را برای طرفداران به دست بیاورد و در قامت یک مربی برنده، از استقلال جدا شود. شاید شبیه به همان کاری که علی دایی، سال ها قبل در پرسپولیس و زمانی که حبیب کاشانی مدیرعامل این باشگاه بود، رقم زد. دایی جام حذفی را آورد و بعد در یک برنامه تلویزیونی مدیرعامل را گوشه رینگ برد و از پرسپولیس جدا شد. فصل بعد از آن و فریاد علی دایی طرفداران از همان دقایق نخستِ بازی با مربی جدید هم که داستان مفصلی از آب درآمد.

البته فرهاد مجیدی همین حالا کوشش نموده مقصر را قبل از اتفاقات بازی فینال معین کند. او جایی برای فرار از شکست احتمالی در بازی امروز گذاشته و می گوید هر رخداد بدی پیش آید، مقصر مدیریت باشگاه است. به صورت مفصل همه چیز را بعد از بازی فینال به طرفداران و رسانه ها خواهم گفت و اینجا یادآورم شوم که مسئولیت هرگونه اتفاق ناخوشایندی در روز پنجشنبه برعهده مدیریتی است که با کارشکنی به تیم استقلال قبل از دربی ضربه زده است و این هفته هم با بازار شایعاتی که درباره نیمکت تیم استقلال به راه انداختند، حاشیه های تازه ای به وجود آوردند.

البته فرهاد خوب می داند اگر قرار باشد طرفداران استقلال در فصل آینده و در صورت نبودن احتمالی او روی نیمکت، نامش را صدا بزنند، باید برنده از زمین خارج شود تا دومین وعده از سه گانه قول هایش را عملی نموده باشد. مربی ای که پیش تر گفته بود سهمیه را برای استقلال می گیرد، تیم را قهرمان جام حذفی می نماید و در آسیا از گروهش صعود می نماید حالا شاید قبل از پیگیری مجدد لیگ قهرمانان آسیا، نیمکت آبی ها را به نفر بعدی تحویل دهد. این دیگر بر عهده خودش است تا معین کند کدام یک ضرر نموده اند؛ فرهاد یا استقلال.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کانادا: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: فرارو
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11371

به "دشواری های فرهاد بودن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دشواری های فرهاد بودن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید