هیچ کشوری در آسیا جو فوتبالی ایران را ندارد

به گزارش راه ساری، تهران- خبرنگاران- سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به اهمیت فوتبال برای مردم ایران گفته است: در هیچ کشور آسیایی جو فوتبالی حاکم در ایران وجود ندارد.

هیچ کشوری در آسیا جو فوتبالی ایران را ندارد

به گزارش روز آدینه خبرنگاران، برانکو ایوانکویچ سرمربی کروات تیم پرسپولیس ایران با موفقیت توانست بزرگ ترین باشگاه ایرانی را برای چهارمین سال پیاپی به لیگ قهرمانان آسیا رسانده و عنوان برترین مربی را برای دومین سال از آن خود کند.

برانکو اخیرا در مصاحبه با یک تارنمای کروات گفت: کار کردن با بازیکنان ایرانی خوشحالی زاید الوصفی دارد؛ بازیکنانی که در تمرینات از نهایت توانشان بهره می گیرند. علاوه بر این بابت نتایج فوق العاده خوشحالم و جوایزی که دریافت نموده ام افتخارآمیز هستند، نه تنها برای من بلکه برای تمامی همکارانم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: البته ناگفته نماند که آنها یعنی بازیکنان مستحق ترین افراد برای دریافت این جوایز هستند، روز گذشته یکی از شبکه های تلویزیونی ایران جایزه بهترین سرمربی را به من اهدا کرد بنابراین از کار کردن در ایران احساس بسیار خوبی دارم، از بودن در ایران خوشحالم و هیچ گله و شکایتی که مانع شادمانی من در این کشور گردد، وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ایرانی ها عاشق فوتبال هستند و تهران همانطور که می دانید جو فوتبالی ملموسی دارد، در واقع هیچ کشور دیگری در آسیا چنین جو فوتبالی ندارد. از بچه های 5 ساله گرفته تا پیرمردان کهنسال 70 یا 80 ساله درگیر فوتبال هستند. اخیرا نیز در دربی ما 100 هزار نفر به استادیوم آمدند و میانگین تماشاگران بازی های ما سال گذشته 55 هزار نفر بود.

ایوانکوویچ با اشاره به اهمیت فوتبال در ایران گفت: فوتبال برای ایرانی ها از اهمیت زیادی برخوردار است و یا همانطور که گاهی اوقات شنیده می گردد یکی از تفریحاتی است که باعث شادمانی آنها می گردد. مردم ایران به شدت احساساتی هستند و فرقی نمی نماید در زمان صبحانه، ناهار و شام همیشه در خصوص فوتبال حرف می زنند. استقلال و پرسپولیس پرتماشاگرترین و پر هوادارترین تیم ها هستند.

سرمربی قهرمان ایران در خصوص تهران نیز بیان داشت: مردم زیادی در تهران زندگی می نمایند و البته ترافیک سنگینی وجود دارد که برای شهری با 20 میلیون جمعیت طبیعی است. با این حال تهران در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ جهان شهری زنده و پویا است، شهری بزرگ با مکانهای دیدنی زیاد و رستوران های فوق العاده و چیزی در حدود 700 پارک تفریحی. مردم تهران علاقه زیادی به طبیعت گردی دارند و سه شنبه هفته گذشته دقیقا یک نمونه از آن روزهای طبیعت گردی بود.

برانکو در مقایسه لیگ کرواسی با لیگ ایران نیز تاکید نمود: از نتیجه اخیر تیم ملی کرواسی مقابل یونان متاثر شدم؛ بازی های لیگ کرواسی را پیگیری می کنم اما به نظرم لیگ ایران قوی تر از کرواسی است. البته تیم هایی همچون دینامو زاگرب، هیدوک و ریجکا که صدرنشینان لیگ برتر کرواسی هستند تیم هایی قدرتمند محسوب می شوند اما در ایران عملا نمی توان در تمام بازی ها پیروز بود و تکلیف تیم برنده را زمان تعیین می نماید.

ورزشی**3991** 1055

tafatton.ir: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

aradbld.ir: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 2086

به "هیچ کشوری در آسیا جو فوتبالی ایران را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ کشوری در آسیا جو فوتبالی ایران را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید