دوربین های سه بعدی ToF به این زودی ها گوشی های هوشمند را ترک نمی نمایند

به گزارش راه ساری، بعضی از گوشی های عرضه شده در سال 2018 از دوربین های سه بعدی ToF بهره می برند ولی ظاهراً در سال 2019، تعداد گوشی های مجهز به این قابلیت تا حد زیادی افزایش می یابد. تا حالا شرکت هایی مانند اوپو و هواوی به بهره گیری از این دوربین های سه بعدی روی آورده اند و غول هایی مانند سامسونگ و اپل هم قصد دارند این قابلیت را برای گوشی های خود به ارمغان بیاورند.

دوربین های سه بعدی ToF به این زودی ها گوشی های هوشمند را ترک نمی نمایند

روی هم رفته، این نوع دوربین ها کار خود را با ارسال لیزر یا پالس های نوری تا فاصله 5 متری انجام می دهند و سپس با محاسبه زمان این رفت و برگشت، می توانند نقشه سه بعدی دقیقی از محیط اطراف خود ایجاد نمایند. حالا به لطف پیشرفت های ایجاد شده و کاهش قیمت این قطعات، روزبه روز به تعداد گوشی سازهایی که برای استفاده از این تکنولوژی علاقه نشان می دهند، افزوده می گردد.

دوربین های سه بعدی چه قابلیت هایی را امکان پذیر می نمایند؟

روی هم رفته، دوربین های سه بعدی ToF عملکرد دقیق تر و سریع تری نسبت به سنسورهای تشخیص عمق یا سنسورهای مربوط به تکنولوژی نور ساختاریافته دارند. به همین خاطر با بهره گیری از این دوربین ها، می توان حالت بوکه را بهتر از گذشته بر عکس ها اعمال کرد و حتی با تشخیص بهتر اشیاء اطراف دوربین، قابلیت های هوش مصنوعی مربوط به شناخت محیط اطراف هم عملکرد بهتری خواهند داشت.

اوپو برای گوشی اوپو R17 پرو از چنین دوربینی استفاده نموده که کاربران با استفاده از آن می توانند چهره یا اشیاء را به صورت سه بعدی اسکن نمایند. آنر ویو 20 هم از چنین دوربینی بهره می برد که می توان به عنوان مثال برای لاغر نشان دادن خود یا طرف موردنظر از قابلیت های آن استفاده کرد.

همچنین این گوشی آنر به لطف این تکنولوژی، پیروز شده قابلیت مشابه کینکت را شبیه سازی کند. کاربران با وصل کردن این گوشی به تلویزیون و قرار دادن دوربین سه بعدی به سمت خود، می توانند با بهره گیری از حرکات بدن خود بازی هایی مانند دارت یا اسکی را تجربه نمایند. چنین قابلیتی پتانسیل زیادی دارد و می تواند مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرد.

از دیگر بخش هایی که دوربین های سه بعدی نقش مهمی دارند، در زمینه واقعیت افزوده است که این تکنولوژی می تواند تجربه کاربری مربوط به این موضوع را بهبود ببخشد. در حال حاضر، در زمینه واقعیت افزوده اپلیکیشن خاص بسیار پرسروصدا عرضه نشده و بسیاری از آن ها به اندازه کافی باکیفیت هستند ولی نمی توانند توجه گسترده ای را جلب نمایند. هیچ یک از گوشی های هوشمند موجود در بازار، در پنل جلویی خود از چنین دوربینی بهره نمی برند ولی در همین زمینه باید به مدل 5G گلکسی اس 10 و ال جی G8 اشاره کنیم که به زودی روانه بازار می شوند و مجهز به چنین مشخصه ای هستند.

جانشین قدرتمند فناوری فیس آی دی

مهم ترین دلیل تعبیه دوربین های سه بعدی در پنل جلویی، برای ارائه قابلیت تشخیص چهره است. طبق گزارش ها، سونی در سال 2019 تعداد زیادی از این سنسورها را فراوری می نماید و آن را در اختیار شرکت های مختلفی قرار می دهد. این شرکت چندی پیش اظهار داشت که این دوربین ها نسبت به سنسورهای نور ساختار یافته که آیفون، هواوی میت 20 پرو و اوپو Find X از آن ها استفاده می نمایند، عملکرد بهتر و دقیق تری دارد. همچنین شرکت ال جی که برای گوشی G8 از این فناوری برای تشخیص چهره و دیگر کارها استفاده می نماید، به این مزایا اشاره نموده و در ادامه گفته که این سنسورها در انواع و اقسام شرایط نوری، عملکرد بسیار خوبی دارند.

همچنین این دوربین های سه بعدی با توجه به قابلیت هایی که در زمینه نقشه برداری سه بعدی از چهره دارند، می توانند امکانات زیباسازی بهتر و جذاب تری را عملی نمایند. شرکت سونی حدود یک ماه قبل ویدیویی را منتشر کرد که در آن بعضی از قابلیت های این دوربین ها را نشان داده می گردد. البته بسیاری از این قابلیت ها همین حالا هم امکان پذیر هستند ولی با بهره گیری از این دوربین ها، می توان دقت آن ها را تا حد زیادی افزایش داد. در ادامه می توانید این ویدیو را تماشا کنید.

ضمناً باید خاطرنشان کنیم که دوربین های سه بعدی تعبیه شده در پنل جلویی، می توانند تعاملات بدون لمس-مانند ال جی G8-را امکان پذیر نمایند. این یعنی مثلاً هنگام آشپزی یا در مواقعی که نمی توانید به گوشی خود دست بزنید، می توانید با حرکات دست ها، کارهایی مانند تعویض آهنگ یا کم کردن و بلند کردن صدای گوشی را انجام دهید.

آیا دوربین های سه بعدی آینده روشنی دارند؟

روی هم رفته، برای این دوربین ها می توان نرم افزارهای جذاب و قابل توجهی را توسعه داد. کاملاً واضح است که دوربین های سه بعدی ToF پتانسیل زیادی برای رشد و توسعه دارند و امیدواریم علاوه بر تعبیه آن ها در پنل پشتی، شرکت های بیشتری به تعبیه این سنسورها در کنار دوربین سلفی روی بیاورند.

9 ویژگی مهم گوشی های هوشمند در سال 2019

منبع: Android Authority

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 1666

به "دوربین های سه بعدی ToF به این زودی ها گوشی های هوشمند را ترک نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین های سه بعدی ToF به این زودی ها گوشی های هوشمند را ترک نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید