دکوراسیون هال ورودی آنالیز 5 نکته کلیدی

به گزارش راه ساری، دکوراسیون هال ورودی یکی از مهم ترین مباحت در طراحی داخلی و یکی از مهم ترین مکان های خانه است زیرا نخستین قسمت از خانه است که در بدو ورود افراد به داخل، دیده می گردد و ذهنیت آنان را در خصوص دکوراسیون سایر قسمت ها و احساس حاکم بر فضای داخلی شکل می دهد. بنابراین داشتن دکوراسیون زیبا و مرتب در ورودی خانه برای ایجاد حس خوشایند و ذهنیت مثبت در ذهن افراد هنگام ورودشان به خانه، اهمیت بسیار بالایی دارد و به هیچ عنوان نباید ساده در نظر گرفته گردد. ابتدا باید به تعیین کردن محدوده هال ورودی بپردازیم. فضای هال ورودی از ابتدای در آغاز می گردد بنابراین برای تزیین دکوارسیون هال ورودی باید از همین مکان آغاز کنید. محوطه پیرامون در ورودی باید کاملا خلوت، تمیز و سازمان دهی شده باشد. باور غلطی در خصوص این مکان وجود دارد که جای بعضی از اشیا و لوازم مانند کیف، چتر، کلیدها و کفش ها حتما در ورودی خانه است اما باید بپذیرید که ورودی خانه یک مکان کوچک است و گنجایش محدودی دارد. بنابراین اگر قرار باشد حجم زیادی از اشیاء و لوازم در آن قرار بگیرد مسلما به سرعت شلوغ و متراکم می گردد. حتی اگر واقعا هم همینگونه باشد بازهم قرار دادن اینگونه اشیایی که در بالا به تعدادی از آنها اشاره کردیم نتیجه ناخوشایند در دکوراسیون هال ورودی بوجود خواهد آورد.

دکوراسیون هال ورودی آنالیز 5 نکته کلیدی

می توان گفت: طرح و ایده ای که شما دقیقاً در بدو ورود منزل خود برای دیگران به نمایش می گذارید نشان دهنده سلیقه، سبک زندگی و نوع نگاه شما به محل زندگیتان است پس باید این موضوع یعنی دکوراسیون هال ورودی را به شدت جدی بگیرید زیرا اولین حملۀ شما به میهمانان! برای اثبات رجحان در دکوراسیون داخلی ست.

همانطور که گفتیم یکی از بدترین کارهایی که می توان برای دکوراسیون هال ورودی کرد شلوغ کردن ورودی منزل در همان ابتداست. این کار می تواند ذهنیت میهمانها را به شدت خراب نموده و این تصور را ایجاد نماید که با منزلی پر از وسایل کوچک و عظیم روبرو هستند که قرار است این چند ساعت دورهمی را در بین کوهی از آنها سپری نمایند! شلوغی بیش از اندازه هال ورودی می تواند زیبایی تمامی عناصر دکوراسیون از جمله میز، گلدان، قاب عکس و غیره را در یکدیگر محو کند دقیقاً مانند زمانی که به یک فروشگاه لوازم دکوراسیون یا گالری مراجعه می کنید که هزاران وسیله کوچک و عظیم به صورتی فشرده در کنار هم قرار دارند.

بهتر است بجای شلوغ کردن بیمورد، از دکوراسیونی سبک و نرمال برای دکوراسیـون هال ورودی بهره ببرید تا سبب آرامش روانی خود و میهمانها شوید. از دیگر موارد بسیار مهم برای دکوراسیون کردن هال ورودی استفاده از نورپردازی صحیح در این قسمت از منزل است. تصور کنید ورودیِ تاریک و یا وهم آلودی داشته باشید! چه حسی به شما و سایرین القاء می شود؟ بهتر است با استفاده از نور طبیعی (در صورت موجود بودن) و البته نورپردازی صحیح توسط انواع چراغ و روشنایی، بهترین دکوراسیون هال ورودی را ایجاد کنید تا سبب آرامش روحی و جسمی هم برای شما و دیگر اعضای خانواده شود و هم سبب پیشوازی مناسب برای دوستان و آشنایانتان شود.

همانگونه که قبلتر گفتیم نبایستی بیش از اندازه ورودی هال را شلوغ کرد اما چنانچه با توجه به شرایط خود اصرار بر قرار دادن این وسایل دقیقاً در همان ورودی منزل دارید می توانید از وسایلی مانند جاکفشی و انواع کمدهای کوچک بهره ببرید. می توان درون این مخازن زیبا، تمامی کفش و کیف ها و همچنین هر وسیله دیگری از جمله چترها را به زیبایی هر چه تمامتر جای داد. می توانید از کمد و جاکفشی آینه دار نیز برای برطرف احتیاج خود در این زمینه بهره ببرید؛ وسیله ای بسیار زیبا و به شدت جادار است که می توان حتی درون آن بعضی لباسها را آویزان کرد و تعداد فراوانی از وسایلی که می تواند در دکوراسیون هال ورودی تاثیری بسیار منفی داشته باشد را در داخل آن به شکلی منظم و مرتب پنهان کرد.

می توان برای دکوراسیون هال ورودی از وسایل و ابزار معطر نماینده هوا که هم زیبایی ظاهری دارند و هم فضای درونی را بسیار خوش عطر و بو می نمایند استفاده کرد. این افشانه ها و اسپری ها را که در مدل هایی با طرح های بسیار متنوع در بازار موجودند را هم می توان در این قسمت از منزل نصب و از آنها استفاده نمود.

در کنار این وسیلۀ بسیار مناسب می توان بهترین تابلوهای منزل را در دیوارهای اطراف ورودی نصب کرد و دکوراسیون هال ورودی را توسط آنها به بهترین شکل ممکن چیدمان کرد. حتی اگر تمایل داشته باشید می توانید قاب عکس هایی که حاوی تصاویر بسیار قدیمی خانوادگی ست را در ابعادی عظیم آماده و بر روی دیوارهای این قسمت از خانه نصب کنید. شاید باورتان نشود اما دیدن این تابلوها و عکس های قدیمی از گذشته های دور، گاهی آنچنان حس زیبایی هم به شما و هم میهمان ها در بدو ورود القا می نماید که حتی تصورش را هم نخواهید کرد. استفاده از این تابلوها و عکس های قدیمی در هال ورودی خانه را حتماً توصیه می کنیم.

قرار دادن قالیچه ها و گلدان های زیبا برای تزیین دکوراسیون هال ورودی ایده مناسبی است اما حتما قالیچه خود را از مدل های مقاوم و بادوام انتخاب کنید زیرا معمولا این قالیچه ها به نظافت و شست و شوی زیادی احتیاج دارند بنابراین کیفیت آن باید بگونه ای باشد که در هنگام استفاده و نظافت مداوم زیبایی و درخشش خود را از دست ندهند. سعی کنید فضای ورودی خانه را از گلدان هایی با گل های شاداب و زیبا پر کنید تا رنگ و جذابیت به دکوراسیون هال ورودی بخشیده باشید. در شکل های زیر نمونه هایی از زیباترین مدل هایدکوراسیون هال ورودی را مشاهده می کنید.

آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: اتاق
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12007

به "دکوراسیون هال ورودی آنالیز 5 نکته کلیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون هال ورودی آنالیز 5 نکته کلیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید