رادیو به دانشجویان فرصت بازیگری می دهد

به گزارش راه ساری، مدیر رادیو نمایش از اعمال تغییراتی در جدول پخش این شبکه خبر می دهد و امیدوار است این تغییرات در جذب مخاطب جدید و رضایت مخاطب فعلی موثر باشد.

رادیو به دانشجویان فرصت بازیگری می دهد

نزدیک به 10 سال است که رادیو نمایش فعالیتش را در راستای فراوری و پخش نمایش های رادیویی آغاز نموده است و دو ماه است مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی به حمیدرضا افتخاری واگذار شده است.

افتخاری که در سمت مدیرکل اداره هنرهای نمایشی رادیو فعال است، در گفت وگویی با خبرنگاران ساخت برنامه برای شبکه های دیگر رادیویی را جزو وظایف ذاتی مرکز هنرهای نمایشی رادیو می داند و می گوید که تا الان این راستا، راستا یک طرفه و بدون تعامل با شبکه ها بوده است.

او بیان می نماید: هم اینک اینگونه است که اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، نمایش فراوری می نماید برای شبکه ها می فرستد، شبکه ها هم این نمایش ها را پخش می نمایند ولی در دور جدید فعالیت های این اداره و تاکید معاون صدا روی این موضوع، تصمیم بر این است که نمایش ها بر اساس سفارش شبکه ها با درجه کیفی بالا فراوری شوند.

حمیدرضا افتخاری می گوید: قرار این است که کارگروه های مشترکی بین شبکه ها و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تشکیل بدهیم، شبکه ها موضوعاتشان را اعلام نمایند بر اساس موضوعات سفارشی شبکه ها، نمایش فراوری و برای آنها ارسال کنیم؛ در واقع هر شبکه ای که سفارش داشته باشد برایش نمایش فراوری می گردد.

افتخاری می گوید که تاکید در دوره جدید این است که کارها کیفی گردد؛ یعنی مبنای فراوری رادیو نمایش کیفیت است و سقف و کفی برای فراوری وجود ندارد. همان طور که معاون صدا هم دستور دادند مبنا را بر اساس کیفیت گذاشتیم.

این مدیر رادیو همچنین درباره راه های ورود به عرصه بازیگری در رادیو می گوید: قرار است ما در رادیو نمایش یک مسابقه بازیگری داشته باشیم، در این مسابقه بازیگری قاعدتا استعدادهایی هم کشف می گردد.

افتخاری درباره راه دوم ورود به رادیو نمایش بیان می نماید: از اول مهر برنامه ای را در جدول پخش خواهیم داشت که به تئاترهای دانشجویی اختصاص دارد. دو برنامه در هفته داریم ـ پنجشنبه ها و آدینه ها ـ که گروه های دانشجویی می توانند بیایند کار رادیویی انجام دهند و کارشان نقد و آنالیز می گردد. این دانشجویان 20 دقیقه فرصت اجرای نمایش دارند و در ادامه 20 دقیقه هم کارشناس ها در خصوص کارشان صحبت می نمایند؛ درواقع کار جنبه آموزشی هم دارد و در آن روند ممکن است که ما استعداد جدیدی کشف کنیم و به حیطه بازیگری اضافه کنیم.

او در پاسخ به پرسشی درباره استمرار فراوری و پخش استندآپ کمدی های رادیویی، برپاخند یا همان استندآپ کمدی را گونه ای رادیویی نمی داند و علت را چنین شرح می دهد: چون یک اجرای یک نفره هست و یک گونه نمایشی است و گاهی مبتنی بر تصویر است.

مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو در عین حال درباره پخش استندآپ کمدی از رادیو چنین می گوید: با همه اوصاف، رادیو روی این گونه کار می نماید تا برپاخند مدل رادیویی خودش را پیدا کند. باتوجه به اینکه برپاخند گونه جذاب و نویی است، در این راستا خیلی تازه کار هستیم و کوشش می کنیم. یک نمونه برپاخند را هم در اختتامیه جشنواره نوایش داشتیم ولی باید اعتراف کنم که در این حوزه خیلی تازه کار هستیم؛ مخصوصا اینکه خود برپاخند در ایران گونه نویی است و در رادیو، گونه نوتری هم محسوب می گردد.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4587

به "رادیو به دانشجویان فرصت بازیگری می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رادیو به دانشجویان فرصت بازیگری می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید