راز شماره 32 عزت اللهی: 6=2×3

به گزارش راه ساری، ابتدا می خواستم شماره 66 را بردارم اما در انگلیس، شماره های اینچنینی را به بازیکنان تیم ب می دهند. بنابراین تصمیم گرفتم شماره 32 را بپوشم. 3 ضرب در 2 می گردد 6، همان شماره مورد علاقه من.

راز شماره 32 عزت اللهی: 6=2×3

به گزارش خبرنگاران ،امیر اسدی،در فوتبال، برای هر پست شماره پیراهن خاصی وجود دارد. این البته قانون نیست و جایی نوشته نشده اما در اغلب تیم ها رعایت می گردد. به عنوان نمونه دفاع راست ها بیشتر شماره 2 می پوشند، دفاع چپ ها 3، هافبک های دفاعی 6، وینگرهای راست 7، وینگرهای چپ 11 و البته بازیسازها هم شماره 10 را بر تن می نمایند. بحث دروازه بان ها هم که تعیین است. اغلب فیکس ها، شماره یک را انتخاب می نمایند.

خیلی از بازیکنان تعصب خاصی به شماره پیراهن مورد علاقه خود دارند. یادمان نمی رود حدود دو دهه قبل، حمید استیلی علاقه مند بود تا پیراهن شماره 7 پرسپولیس را بپوشد. پیراهنی که پیشتر بر تن علی پروین بود و بعد از او – جز حامد کاویانپور در یک بازی- کسی آن را نمی پوشید. دلیل این اتفاق هم احترام به علی پروین بود.

استیلی در بازگشت به پرسپولیس، پیراهن شماره 25 را انتخاب کرد. پیراهنی که بین دو عدد 2 و 5، یک + هم داشت. 2 به علاوه 5 می گردد 7. استیلی به خاطر علاقه وافری که به علی پروین و پیراهن او در پرسپولیس داشت از این روش استفاده کرد تا به خیال خودش صاحب پیراهن شماره 7 گردد. بعدها اما علی پروین از استیلی خواست تا شماره 7 را بپوشد و 25 را کنار بگذارد.

خیلی از بازیکنان صاحب نام فوتبال دنیا نیز بازی با شماره های خاصی را می پسندند. دیوید بکام همیشه شماره 7 می پوشید اما وقتی به رئال مادرید رفت و پا به این باشگاه بزرگ گذاشت با مشکل عجیبی روبرو شد. پیراهن شماره 7 بر تن رائول گونزالز بود و به همین دلیل بکام تصمیم گرفت شماره 23 را انتخاب کند. شماره ای که دلیل انتخاب آن، علاقه بکام به مایکل جردن، فوق ستاره بسکتبال و NBA بود. یا ایوان زامورانو، مهاجم اهل شیلی اینترمیلان که به دلیل حضور رونالدو، پیراهن 18 می پوشید و میان دو عدد، علامت به علاوه به کار می برد.

سعید عزت اللهی در فوتبال ایران، مسیری را می رود که سال ها قبل حمید استیلی رفته بود. البته بدون استفاده از علائم ریاضی مانند به علاوه، ضرب یا تقسیم. سعید وقتی به تازگی عضو تیم ملی شده بود، پیراهن شماره 19 را می پوشید. او به دلیل سن و سالی که داشت، پیراهنی را انتخاب کرد که هم معنی داشته باشد و هم متعلق به کسی نباشد. بعدها، سعید با مهدی ترابی صحبت کرد و پیراهن شماره 6 را از او گرفت. پیراهنی که عزت اللهی، آن را به خاطر علاقه به کریم باقری و جواد نکونام بر تن می نماید.

وقتی عزت اللهی به انگلیس رفت و قرارداد خود را با ردینگ امضا کرد، ابتدا قصد داشت پیراهن شماره 6 را بپوشد. پیراهنی که هیچ گاه به او نرسید، چون مدافعی به نام لیام مور صاحبش بود. مدافع کلیدی ردینگ که سومین فصل حضور در این تیم را سپری می کرد. مور با سابقه بازی در لیگ برتر و باشگاه لسترسیتی، هرگز پیراهن شماره 6 را کنار نگذاشت و به همین دلیل عزت اللهی مجبور شد شماره جدیدی انتخاب کند.

انتخاب سعید، شماره 32 بود. شماره ای که نه به سن و سال او می خورد و نه عدد 6 در آن به کار رفته بود. عزت اللهی اما از راز انتخاب این شماره پرده برمی دارد: ابتدا می خواستم شماره 66 را بردارم اما در انگلیس، شماره های اینچنینی را به بازیکنان تیم ب می دهند. بنابراین تصمیم گرفتم شماره 32 را بپوشم. 3 ضرب در 2 می گردد 6. به همین دلیل و با توجه به اینکه حاصل ضرب این 2 عدد، 6 می گردد تصمیم گرفتم 32 بپوشم. این هم راز شماره پیراهن من در ردینگ است. البته اینجا اجازه نمی دهند از علامت ضرب در میان 2 عدد استفاده کنم.

سعید عزت اللهی با پیراهن شماره 32 ، یکی از بازیکنان کلیدی ردینگ است. او البته در تیم ملی 6 می پوشد اما در انگلیس فعلا خبری از شماره محبوب او نیست. هر چند برای بازیکنی چون عزت اللهی، بازی با پیراهن 6 یا 32 تفاوتی ندارد. او کوشش می نماید تا بهترین عملکرد را در زمین داشته باشد و پاسخ اطمینان پل کلمنت را بدهد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 401

به "راز شماره 32 عزت اللهی: 6=2×3" امتیاز دهید

10 کاربر به "راز شماره 32 عزت اللهی: 6=2×3" امتیاز داده اند | 4.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز شماره 32 عزت اللهی: 6=2×3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید