آشنایی با 10 کشور برتر جهان برای تحصیل

به گزارش راه ساری، معرفی 10 کشور برتر دنیا برای ادامه تحصیل: با این بخش از خبرنگاران همراه باشید تا با بهترین کشورها برای تحصیل آشنا شوید.طبق یک رتبه بندی جدید از گزارش U.S. News & World بطور سومین سال متوالی سوئیس بهترین کشور دنیا شناخته شد.

آشنایی با 10 کشور برتر جهان برای تحصیل

بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل کدام اند؟

رتبه بندی سالانه این نشریه، پاسخ های بیش از 20000 شرکت نماینده را آنالیز می نماید. صاحبان مشاغل و شهفرایندان 36 کشور، با توجه به 75 معیار از جمله کیفیت زندگی، نفوذ مالی، قدرت، آموزش، حفظ محیط زیست و غیره، 80 کشور را ارزیابی می نمایند.

طبق اعلام U.S. News کانادا بطور متوالی از لحاظ معیارهایی مانند شرایط شغلی و شهفرایندی در رتبه سه کشور برتر دنیا نهاده شد. همچنین کانادا در میان نظرسنجی های millennial رتبه اول در میان کشورها را به خود اختصاص داده است.

1. سوئیس

  • رتبه بندی دنیای: 8
  • تعداد دانشجویان بین المللی: 50000 نفر
  • جمعیت: 8.5 میلیون نفر

با تحصیل در سوئیس می توانید برای مدتی در کنار مسرور ترین مردم دنیا زندگی کنید. در این کشور، امکانات بسیاری در اختیار محصلین قرار می گیرد. از لحاظ کیفیت بالای آموزشی، سوئیس در رتبهٔ دوم دنیا نهاده شده است و از لحاظ دست یابی به اهداف شغلی، در رتبهٔ ششم.

این آمار، برای سوئیس که کشوری نسبتا کوچک است، بسیار قابل توجه است، بخصوص که دو دانشگاه برتر دنیا نیز در این کشور قرار دارند. در دانشگاه های این کشور سعی بر آن است که تفکر انتقادی را به دانشجویان آموزش بدهند و با روینمودهای تعاملی و بحث های فعالی که در کلاس های درس پیگیری می گردد، فارغ از حوزه ٔ کاری آیندهٔ آنها، تجربه ای ارزشمند را در اختیارشان قرار بدهند.

دانشجویان در این کشور می توانند پس از اتمام درس و مطالعه، تجربهٔ بی نظیر اسکی کردن در رشته کوه های آلپ سوئیس را داشته باشند و به گشت وگذار در قلعه های باشکوه آن بپردازند. چه ویژگی دیگری باید وجود داشته باشد تا به کشوری لقب بهترین کشور برای تحصیل داده گردد؟ حقیقت این است که کشورهایی وجود دارند که از این لحاظ از سوئیس پیشی گرفته اند.

2. اسپانیا دومین کشور برتر برای تحصیل

  • رتبه بندی دنیای: 2
  • تعداد دانشجویان بین المللی: 60000 نفر
  • جمعیت: 46.7 میلیون نفر

اسپانیا دومین کشور برتر دنیا از لحاظ تحصیلی و آموزشی (و بهترین کشور برای تحصیل در قارهٔ اروپا) و یکی از محبوب ترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی است. هزینهٔ زندگی در این کشور آفتابی و تاریخی نسبتا پایین است و به علاوه، سیستم آموزشی بسیار کارآمدی دارد و دانشجویان می توانند از میان بالغ بر هفتاد دانشگاه این کشور یکی را برای تحصیل انتخاب نمایند.

اسپانیا از لحاظ داشتن تجربه ای جدید و هیجان انگیز در رتبهٔ اول دنیا نهاده شده است و از این نظر بهترین کشور برای تحصیل است. از لحاظ آشنایی با یک فرهنگ جدید هم رتبهٔ سوم دنیا را به خود اختصاص داده است. پس از انتها ساعات درس و مطالعه می توانید پیش غذای معروف اسپانیایی ها، تاپاس را امتحان کنید

یا از آثار هنری هنرمندان عظیمی نظیر پیکاسو و گائودی (از عظیم ترین معماران دو قرن اخیر) دیدن کنید. اگر هم اهل فوتبال باشید، می توانید به جمع طرفداران پرشور تیم های رئال مادرید و بارسلونا بپیوندید و این دو تیم را در ورزشگاه های خانگی شان تشویق کنید. مطمئنا مدت اقامت در اسپانیا تجربه ای به یادماندنی و فراموش نشدنی خواهد بود.

3. تایلند

  • رتبه بندی دنیای: 3
  • تعداد دانشجویان بین المللی: 20000 نفر
  • جمعیت: 68.8 میلیون نفر

تایلند کشوری است که جاذبه های گردشگری بسیاری دارد و به همین خاطر، همه ساله به عنوان مقصد بسیاری از گردشگران از نقاط مختلف دنیا انتخاب می گردد، اما آیا شرایط برای تحصیل در تایلند هم به همین اندازه مناسب است؟

تایلند، در میان کشورهایی که به عنوان محل تحصیل دانشجویان خارجی انتخاب می شوند، رتبهٔ سوم دنیا را به خود اختصاص داده است (و رتبهٔ اول در آسیا؛ از این لحاظ بهترین کشور برای تحصیل در آسیاست).

این کشور از لحاظ تجربه های جدید و هیجان انگیز، و آشنایی با فرهنگی جدید، رتبهٔ هشتم دنیا را دارد، بنابراین می توان گفت تایلند محدود به سواحل زیبا و اقامتگاه های لوکسش نمی گردد و از لحاظ فضای آموزشی هم ویژگی هایی دارد که آن را از بسیاری از کشورهای دیگر متمایز می نماید. تنها تصور اینکه پس از انتها ساعات مربوط به درس و مطالعه، می توان به بازارهای خوش آب ورنگ تایلند رفت و از تماشای معابد و قصرهای چشم نواز آن لذت برد، می تواند وسوسه نماینده باشد.

هزینهٔ زندگی در این کشور نسبتا پایین است، غذاهای خیابانی فوق العاده ای دارد، بعضی از دانشگاه های آن در شمار برترین دانشگاه های دنیا نهاده شده اند و آب وهوای بسیار خوبی دارد؛ تمامی این عوامل باعث شده اند تا تحصیل و زندگی در تایلند، همانند رؤیایی باشد که به حقیقت تبدیل شده است.

به علاوهٔ این ها، مردم تایلند در شمار مسرور ترین و مهربان ترین مردمان دنیا نهاده شده اند (بی دلیل نیست که لقب سرزمین لبخندها به این کشور داده شده است). فارغ از اینکه شیفتهٔ شب های افسانه ای و هیجان انگیز بانکوک شده باشید، یا مجذوب آرامش خیره نمایندهٔ سواحل کوه سامویی، جای هیچ شک و تردیدی نیست که سفر به تایلند و مدت اقامت در این کشور، برای همواره در خاطرتان خواهد ماند.

4. کانادا

  • رتبه بندی دنیای: 4
  • تعداد دانشجویان بین المللی: 200000 نفر
  • جمعیت: 37 میلیون نفر

کانادا به عنوان تحصیل نموده ترین کشور دنیا شناخته می گردد و بعضی از برترین دانشگاه های دنیا نیز در این کشور نهاده شده اند. کانادا، از لحاظ کیفیت بالای آموزشی در رتبهٔ چهارم دنیا و از لحاظ دست یابی به اهداف شغلی، در رتبهٔ هشتم دنیا ایستاده است و این گونه مسائل است که تحصیل در کانادا را برای کسانی که به دنبال دست یابی به موفقیت هستند، بدل به گزینه ای ایده آل می نماید.

بیرون از فضای درسی و آموزشی هم کانادا به همان اندازه جذاب و جالب است: می توانید با دیدن آبشار نیاگارا شاهد منظره ای دلربا و به یادماندنی باشید؛ تعداد زیادی پارک ملی هم در این کشور وجود دارند که می توانید به بازدید از آن ها بپردازید؛ حتی با سفر به شهر چرچیل این کشور می توانید خرس های قطبی را از نزدیک ببینید. ک

انادا کشوری است که به متنوع بودن از جهات مختلف شهرت دارد، به همین خاطر وفق دادن خود با شرایط زندگی در آنجا کار به مراتب ساده ای خواهد بود. استانداردهای زندگی هم در این کشور بالاست و این مسئله، مزیت دیگر تحصیل در کاناداست.

به تمامی این مزیت ها باید دریافت ویزای تحصیلی کانادا را هم اضافه نمود که دریافت آن، در مقایسه با بعضی کشورهای عنوان شده در این فهرست دردسر کمتری دارد. متخصصان ایران کانادا با بیش از 10 سال تجربه در این زمینه، می توانند شما را در تمامی مراحل اخذ ویزای کانادا همراهی نمایند.

5. مکزیک

  • رتبه بندی دنیای: 5
  • تعداد دانشجویان بین المللی: 12000 نفر
  • جمعیت: 123.6 میلیون نفر

مکزیک یکی دیگر از کشورهای مناسب برای تحصیل است. آب وهوای فوق العاده خوب، هزینهٔ پایین زندگی و مردم خون گرم در شمار عواملی قرار می گیرند که باعث محبوبیت مکزیک در میان محصلین خارجی شده اند. مکزیک، هم برای زندگی و هم برای تحصیل کشوری ایده آل است؛ این کشور از لحاظ پیدا کردن دوستان جدید در رتبهٔ اول دنیا نهاده شده است (از این لحاظ بهترین کشور برای تحصیل است) و از لحاظ داشتن تجربه ای تازه و هیجان انگیز، در رتبهٔ سوم.

در انتها ساعات مربوط به درس و مطالعه، دانشجویان خارجی می توانند از دیدن آثار باستانی باقیمانده از تمدن های آزتک و مایا لذت ببرند و در کنار آن، با میراث فرهنگی و هنری این کشور آشنا شوند. در حومهٔ شهرهای مکزیک، 35 عدد از میراث دنیایِ ثبت شده در یونسکو نهاده شده اند که بازدید از هریک از آن ها تجربه ای بی نظیر و به یادماندنی خواهد بود.

به تمامی این جاذبه ها باید کوهستان های بی شمار مکزیک، نواحی ساحلی چشم نواز آن و جنگل های باران خیز را هم افزود. می توانید از فرصت تحصیل در مکزیک برای یاد دریافت زبانی جدید، امتحان کردن خوراکی های خوشمزه و مشاهدهٔ بعضی جشن های مکزیکی (نظیر جشن روز مردگان یا دیا دلوس مورتوس که در آن مکزیکی ها با گل و شمع سر خاک عزیزان شان می فرایند) بهره ببرید و مدت تحصیل تان در این کشور را در خاطرتان ماندگار کنید.

6. کاستاریکا

  • رتبه بندی دنیای: 6
  • تعداد دانشجویان بین المللی: 2000 نفر
  • جمعیت: 4.8 میلیون نفر

کاستاریکا، در میان بهترین کشورها برای تحصیل، با اقتدار رتبهٔ ششم را از آن خود نموده است. چشم اندازهای زیبا از حیات وحش و ورزش های متعدد و پرطرفداری که در این کشور وجود دارند، باعث شده اند تا کاستاریکا از لحاظ داشتن تجربه ای تازه و هیجان انگیز و پیدا کردن دوستان جدید در رتبهٔ دوم دنیا قرار بگیرد و با کمی اغراق می توان گفت که به همین دلایل، کاستاریکا بهترین کشور برای تحصیل است.

کاستاریکایی ها مردمانی پرجنب وجوش، مغرور، و دوستدار صلح و آرامش اند؛ این عوامل باعث شده است تا کاستاریکا به عنوان یکی از شادترین کشورهای دنیا شناخته گردد. شاید این شادی ریشه در قهوهٔ لذیذ و معروف کاستاریکا داشته باشد یا شاید ناشی از اصطلاح معروف آن ها در مواجهه با زندگی: پورا ویدا (pura vida؛ ترجمهٔ تحت اللفظی آن زندگی ساده، یا زندگی ناب است.

مردم کاستاریکا به هنگام احوالپرسی یکدیگر را با این اصطلاح خطاب قرار می دهند و در فرهنگ خودشان به این معناست که باید قدردان داشته ها بود و نباید زندگی را با مسائل منفی و فشار و اضطراب بی دلیل به کام خود تلخ کرد.) شاید هم به کل پای عامل دیگری در میان باشد.

این کشور بیش از 60 دانشگاه دارد و مردمان آن، ارزش زیادی برای تحصیل قائل اند. به علاوه هزینهٔ زندگی هم در این کشور چندان زیاد نیست و تمامی این عوامل باعث شده اند تا کاستاریکا گزینهٔ ایده آلی برای تحصیل خیلی از دانشجویان باشد.

7. هلند را برای تحصیل انتخاب کنید

  • رتبه بندی دنیای: 7
  • تعداد دانشجویان بین المللی: 82000 نفر
  • جمعیت: 17.2 میلیون نفر

در میان بهترین کشورها برای تحصیل، هلند در رتبهٔ هفتم نهاده شده است. این کشور، از لحاظ کیفیت بالای آموزشی، رتبهٔ سوم، و از لحاظ دست یابی به اهداف شغلی رتبهٔ چهارمِ دنیا به خود اختصاص داده است. هلند کشور نسبتا کوچکی است، با این حال، هشت دانشگاه این کشور در میان صد دانشگاه برتر دنیا قرار دارند که در نوع خود آمار قابل توجهی است.

بیش از 2000 برنامهٔ آموزشی در دانشگاه های این کشور وجود دارد که در آن ها از زبان انگلیسی برای تدریس استفاده می گردد. رویکرد آموزشی در کلاس های درسی هلند تعاملی و دانشجو-محور است و دانشجویان به این وسیله مهارت هایی کسب می نمایند که نه تنها در شغل آینده، بلکه در زندگی شان هم به کارشان خواهد آمد.

محصلین کشورهای بسیاری هلند را برای تحصیل انتخاب می نمایند که بخش زیادی از ساکنین آن، ملیت کشورهای دیگر را دارند. بخش زیادی از این محصلین، پس از انتها دوران تحصیل و فارغ التحصیل شدن هم در این کشور می مانند.

با وجود اینکه تدابیر اندیشیده شده از سوی دولت مردان هلندی و مزایایی که در اختیار دانشجویان قرار می دهند، نقش مهمی در این تصمیم گیری دارد، دلیل عمدهٔ دیگری که محصلین دلبستهٔ هلند می شوند و در این کشور می مانند، زیبایی ها و جاذبه های آن است: از جشنواره های چشم نواز گل لاله گرفته تا نقاشی ها فوق العادهٔ هنرمندانی چون رامبراند و ون گوگ هلندی. به این مزایا، سبک زندگی روبه رشد، سالم و متعادل مردم هلند را هم باید افزود.

8. نیوزلند یکی از بهترین کشورها برای تحصیل است

  • رتبه بندی دنیای: 1
  • تعداد دانشجویان بین المللی: 53000 نفر
  • جمعیت: 4.9 میلیون نفر

و در نهایت، رتبهٔ اول فهرست ما به سرزمین کیوی ها تعلق می گیرد (کیوی نوعی مرغ پرنده بومی نیوزلند است و به عنوان لقب مردم این کشور استفاده می گردد)؛ نیوزلند بهترین کشور برای تحصیل در دنیا است. شاید تا به امروز دربارهٔ مناظر طبیعی زیبای نیوزلند، ورزش های فوق العاده هیجان انگیز و گذرگاه های حومهٔ شهرها که بعضی صحنه های سه گانهٔ ارباب حلقه ها در آن ها فیلم برداری شد، چیزهایی شنیده باشید، اما آیا می دانستید

علاوه بر این جاذبه های طبیعی و گردشگری، امکان تحصیل در بالاترین سطح آموزشی ممکن هم در این کشور وجود دارد؟ تمامی دانشگاه های نیوزلند، در شمار سه درصد اولیهٔ دانشگاه های برتر دنیا نهاده شده اند و به راستی شایستهٔ مقام بهترین کشور برای تحصیل است.

نیوزلند از لحاظ دست یابی به اهداف شغلی در دنیا در رتبهٔ دوم واقع شده است و از لحاظ داشتن تجربه ای جدید و هیجان انگیز، در رتبهٔ ششم. اگر نیوزلند را برای تحصیل انتخاب کنید، پس از انتها ساعات درس و مطالعه همواره فعالیتی سرگرم نماینده برای گذران وقت پیدا خواهید کرد و فرقی نمی نماید به اسکی علاقه داشته باشید، یا به راهنمایی قایق های بادبانی و اسکای دایوینگ، برای هر سلیقه ای فعالیتی سرگرم نماینده وجود خواهد داشت. با تحصیل و زندگی در نیوزلند می توانید زندگی خود را وارد مرحله ای تازه و امیدبخش کنید.

9. فرانسه

  • رتبه بندی دنیای: 9
  • تعداد دانشجویان بین المللی: 260000 نفر
  • جمعیت: 67.3 میلیون نفر

فرانسه کشوری است که جاذبه های بسیاری برای مردم سایر کشورها دارد: از لباس های مد روز مردم آن گرفته تا ناحیهٔ ساحلی زیبای فرنچ ریویرا و کلیسای جامع نوتردام که تنها تعداد کمی از جاذبه های این کشور هستند و باعث شده اند تا بسیاری آن را بهترین کشور برای تحصیل و حتی زندگی بدانند.

سیستم تحصیلی در فرانسه بسیار معتبر و حساب شده است و بالغ بر 3500 مؤسسهٔ علمی-آموزشی در فرانسه وجود دارند که محصلین دیگر کشورها می توانند از میان شان انتخاب نمایند. این مسئله باعث شده است تا تعداد محصلین اعزامی به این کشور فرایندی روزافزون داشته باشد.

از لحاظ آشنایی با فرهنگی جدید، فرانسه رتبهٔ سوم دنیای و از لحاظ داشتن تجربه ای تازه و هیجان انگیز، رتبهٔ یازدهم را دارد.

10. استرالیا

  • رتبه بندی دنیای: 10
  • تعداد دانشجویان بین المللی: 270000 نفر
  • جمعیت: 25.1 میلیون نفر

در میان بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل، رتبهٔ دهم به خانهٔ کانگوروها و کوآلاها، یعنی استرالیا اختصاص دارد. شش دانشگاه استرالیا در میان صد دانشگاه برتر دنیا قرار دارند و این کشور از لحاظ کیفیت بالای آموزشی در میان سایر کشورها در رتبهٔ چهارم نهاده شده است.

البته در این کشور، در بیرون از کلاس هم جذابیت های متعددی وجود دارد که برای دانشجویان دیگر کشورها بسیار جالب خواهد بود. علاوه بر شهرهای عظیم و زیبایی چون سیدنی، ملبورن و بریزبِین که در این کشور وجود دارند، زیستگاه های آن نیز بسیار متنوع است: از جنگل های باران خیز و بیابان های وسیع گرفته تا کوهستان های مرتفع و زیست بوم های اعماق دریا که باعث شده است حیات وحش و گونه های جانوری و گیاهی استرالیا هم به همین اندازه متنوع و جالب باشد.

از لحاظ کسب تجربه ای تازه و هیجان انگیز، استرالیا در رتبهٔ هفتم دنیا قرار می گیرد و دلیل آن کاملا معین است. فارغ از اینکه به سفر به جاهای دورافتاده علاقه داشته باشید، یا به رانندگی و سفر در جادهٔ عظیم اقیانوسی و غواصی در آب های زیبای این کشور، استرالیا، کشوری است که برای تمامی سلیقه ها جاذبه های منحصربه فردی خواهد داشت.

همچنین بخوانید:

تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11570

به "آشنایی با 10 کشور برتر جهان برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با 10 کشور برتر جهان برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید