روسیه درصدد مقابله موثر با فریب اطلاعاتی غرب است

به گزارش راه ساری، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه تمدید تحریم های ضدروسی اتحادیه اروپا به ضرر خود آنهاست، تأکید کرد کشورهای گروه بریکس باید مکانیزمی برای مبارزه با تاثیر منفی جنگ اطلاعاتی رسانه های غربی ایجاد نمایند.

روسیه درصدد مقابله موثر با فریب اطلاعاتی غرب است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه معتقد است که تجدید تحریم های ضد روسی اتحادیه اروپا اقدامی غیرسازنده و در واقع به ضرر خود کشورهای اروپایی خواهد بود.

زاخارووا در کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه اجلاس مالی شرق که در شهر ولادی وستوک در حال برگزاری است، با اعلام این مطلب اضافه کرد: این مسئله به این دلیل است که همه مسائل در حاشیه قرار نداشته، بلکه بطورعلنی انجام می گردد و گویایی غیرسازنده بودن این اقدامات است که در واقع برای خود اتحادیه اروپا که در حال حاضر با مسائل متعددی از جمله مسئله برگزیت و دیگر مسائل سیاسی روبرو است مخرب خواهد بود. افزایش تحریم ها علیه روسیه که احساس می گردد تحت فشار آمریکا صورت می گیرد، تنها به مشارکت کشورهای اروپایی با روسیه آسیب می رساند و این مسئله مستقیماً به ضرر خود اتحادیه اروپا خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید نمود که نگرش مسکو به این اقدامات تغییری ننموده است. طرف روسی آن ها را نامشروع می داند، ولی این برخورد انتخاب خود اتحادیه اروپا است، هرچند تحت فشار واشنگتن انجام شده ولی آنها خود باید جوابگوی عواقب این مسئله مسائلی و مسائلی که در این رابطه وجود دارد باشند و ما دخالتی در این مسئله نخواهیم کرد.

این دیپلمات همچنین در پاسخ به سئوال دیگری گفت که واکنش به دخالت در امور داخلی روسیه متناسب و در حد احتیاج خواهد بود. وی یادآور شد که پیش از این هم وزارت خارجه روسیه اعلام نموده که بعضی رسانه های گروهی خارجی، از جمله شبکه تلویزیونی دویچه وله آلمان کوشش می نماید تا در امور داخلی روسیه دخالت نموده و آشکارا شهروندان روسی را به شرکت در اعتراضات خیابانی غیرقانونی در مسکو تشویق نموده اند. وی اضافه کرد: دومای دولتی روسیه در حال آنالیز مسئله دخالت خارجی در امور داخلی این کشور است و تدابیر لازم در این رابطه اتخاذ خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از این کنفرانس خبری گفت که ایجاد یک مکانیسم موثر برای همکاری بین کشورهای گروه بریکس (برزیل، روسیه هند، چین و آفریقای جنوبی) در عرصه اطلاعاتی، می تواند به مقابله با تاثیر منفی اقدامات تبلیغاتی رسانه های غربی یاری کند.

وی گفت: اقدامات تبلیغاتی غرب از تمامی مرزهای ممکن فراتر رفته. این مسئله شامل ایجاد دیدگاه منفی پیرامون افراد و کشورهایی که مورد قبول آنها نیستند، می گردد. این مسئله به قصد اجرای اقدامات معین برای رسیدن به اهداف سیاسی خاص از سوی رسانه های گروهی غربی مربوط می گردد.

به گفته وی، اوضاع در سوریه نمونه شاخص فریب اطلاعاتی جامعه جهانی از سوی غرب است که طی سال های گذشته همچنان ادامه داشته و ابعاد مختلف آن هنوز به طور کامل معین نشده است.

زاخارووا یادآور شد، در چنین شرایطی ضروری است که کشورهای گروه بریکس مکانیسم موثری برای مقابله با تحریکات کشورهای غربی به وجود آورند. تنها انتقاد کردن از برخوردهای رسانه های غربی وضعیت را تغییر نمی دهد و ضروری است تا اقدام معینی برای مشاخصه با آن صورت بگیرد و به همین دلیل باید یک مکانیسم موثر همکاری ها، تبادل اطلاعات و ابزارهای مناسب بین کشورهای عضو این گروه بوجود آید تا با تاثیر منفی اقدامات غیرسازنده رسانه های غربی به طور موثر مقابله گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4996

به "روسیه درصدد مقابله موثر با فریب اطلاعاتی غرب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه درصدد مقابله موثر با فریب اطلاعاتی غرب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید