رکوردشکنی زن 70 ساله در جاده مرگ بولیوی

به گزارش راه ساری، میرتا مونوز در 70 سالگی پیرترین زنی لقب گرفت که راستا 60 کیلومتری موسوم به جاده مرگ را در بولیوی با دوچرخه رکاب زده است.

رکوردشکنی زن 70 ساله در جاده مرگ بولیوی

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ساختن یک جمله با عبارت های 70 سال، جاده مرگ و دوچرخه شاید عجیب ترین کار دنیا باشد. جهت 60 کیلومتری جاده یونگاس شهرهای لاپاز و کورویکو را در بولیوی به هم می رساند؛ جاده ای که از جنگل های هم سطح زمین آغاز می شود و تا بلندی 3300 متری قله های رشته کوه آند بالا می رود. مه، باران، سنگ های کوهستانی و پرتگاه های خطرناک جاذبه های اصلی جهتی هستند که جان هزاران انسان را گرفته است.

خانم میرتا مونوز که چند سال پیش ناگهان پسرش را از دست داده بود، به توصیه اعضای خانواده و یک دوست روانشناس به دوچرخه سواری روی آورد. این زن 70 ساله امسال در رقابت دوچرخه سواری اسکای ریس در جاده مرگ شرکت کرد و یک رکورد شکست؛ پیرترین زن دنیا که توانسته این جهت 60 کیلومتری را روی زین یک دوچرخه پشت سر بگذارد.

مونوز پس از گذشتن از خط انتها جاده مرگ به خبرنگاران گفت: دوست روانشناسم به من گفت با رکاب زدن می توانم از درد عبور کنم و خودم را از نو بسازم. اصلا قرار نبود رکوردی شکسته شود. هر چه پیش می رفتیم فقط سربالایی بود و سربالایی بدون یک لحظه استراحت.

این مادربزرگ بولیویایی که از بانیان رقابت اسکای ریس در جاده مرگ است، بیش از رقابت کردن دوست دارد با شش نوه خود دوچرخه سواری کند. او امیدوار است بزرگ ترین نوه اش که به زودی 18 ساله می شود، راهش را دنبال کند و وارد این جهت شود.

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5674

به "رکوردشکنی زن 70 ساله در جاده مرگ بولیوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردشکنی زن 70 ساله در جاده مرگ بولیوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید