ریاض به دولت مستعفی یمن؛ هزینه اقامت در عربستان را خودتان بدهید

به گزارش راه ساری، یک روزنامه مصری به نقل از منابع مطلع نوشت، عربستان سعودی به دولت مستعفی یمن ابلاغ نموده که دیگر هزینه اقامت آنها را تقبل نخواهند کرد.

ریاض به دولت مستعفی یمن؛ هزینه اقامت در عربستان را خودتان بدهید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه مصری عربی 21 به نقل از یک مقام مسؤول یمنی گزارش کرد، مقامات عربستان سعودی انتها حمایت از مقامات دولت مستعفی یمن را که مقیم این کشور هستند، ابلاغ نموده است.

بر اساس این گزارش، مقامات سعودی، مسؤولان و کارمندان در ریاست جمهوری، نخست وزیری و تعدادی از وزارتخانه های دولت مستعفی را در جریان این تصمیم جدید خود قرار داده است.

در ادامه این گزارش آمده است: در سندی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده به اطلاع مقامات و کارمندان یمنی (وابسته به دولت مستعفی) مقیم در ریاض رسیده شده که آخرین موعد حمایت (اقتصادی) عربستان از آنها انتها ماه می خواهد بود و هر کسی قصد ادامه سکونت در ریاض را پس از تاریخ 31 می دارد باید با هزینه شخصی خود این کار را انجام دهد.

این تصمیم عربستان پس از آن اتخاذ شده که این کشور اخیرا و به دنبال کاهش شدید قیمت نفت، به یک سلسله اقداماتی ریاضتی برای جبران کسری بودجه دست زده است.

عبد ربه منصور هادی که از سال 2012 پست ریاست جمهوری را در یمن بر عهده گرفته بود در پی تحولات یمن در سال 2015 از این سِمت استعفا کرد. وی ابتدا به عدن رفت و با پس دریافت استعفای خود، عدن را به عنوان پایتخت خود گفت.

منصور هادی سپس از عدن به عربستان سعودی گریخت و با اقامت در هتل های این کشور، برای مقابله با انصارالله از این کشور یاری خواست. پس از آن ائتلاف سعودی به بهانه بازگرداندن آنچه دولت قانونی یمن خواند، در مارس 2015 جنگ علیه یمن را شروع کرد و این جنگ هنوز هم ادامه دارد.

تور مالزی: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

خیمه نیوز: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9325

به "ریاض به دولت مستعفی یمن؛ هزینه اقامت در عربستان را خودتان بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریاض به دولت مستعفی یمن؛ هزینه اقامت در عربستان را خودتان بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید