سخنرانی سالانه ترامپ؛چهارم فوریه 2020 درصحن مجلس نمایندگان آمریکا

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری هیل، نانسی پلوسی نماینده دموکرات از ایالت کالیفرنیا و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز آدینه از دونالد ترامپ دعوت کرد که سخنرانی سالانه ریاست جمهوری موسوم به سخنرانی شرایط کشور (State of the Union Address) را روز چهارم فوریه (15 بهمن ماه) ایراد کند.

سخنرانی سالانه ترامپ؛چهارم فوریه 2020 درصحن مجلس نمایندگان آمریکا

پلوسی در نامه ای خطاب به ترامپ نوشت: بنیانگذاران [آمریکای کنونی] بنا به خرد عمیق خود قانون اساسی مبتنی بر نظام تفکیک قوا پایه گذاری کردند: سه قوه برابر که بر یکدیگر کنترل و نظارت اعمال می نمایند. قانون اساسی [آمریکا] جهت تضمین توازن قوا، از رئیس جمهور می خواهد که هرچند وقت یک بار اطلاعات مربوط به سخنرانی سالانه خود را به کنگره ارائه کند.

در ادامه این نامه آمده است: به نشانه احترام به قانون اساسی آمریکا، من از شما [ترامپ] دعوت می کنم که سخنرانی شرایط کشور را پیش از نشست مشترک کنگره و در روز سه شنبه چهارم فوریه 2020 در صحن مجلس نمایندگان آمریکا ایراد کنید.

لازم به ذکر است که یکی از مشاوران کاخ سفید اندکی پس از انتشار این نامه به پایگاه خبری هیل گفت که ترامپ این دعوت را قبول نموده است.

نکته قابل توجه آن است که نامه دعوت پلوسی از ترامپ برای ایراد سخنرانی سالانه ریاست جمهوری در صحن مجلس نمایندگان آمریکا دو روز پس از رأی گیری این مجلس برای استیضاح ترامپ نگاشته شد.

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7139

به "سخنرانی سالانه ترامپ؛چهارم فوریه 2020 درصحن مجلس نمایندگان آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنرانی سالانه ترامپ؛چهارم فوریه 2020 درصحن مجلس نمایندگان آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید