فرمان تدوین پیش نویس طرح استیضاح ترامپ صادر شد

به گزارش راه ساری، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا فرمان تدوین پیش نویس طرح استیضاح رئیس جمهور این کشور را صادر کرد.

فرمان تدوین پیش نویس طرح استیضاح ترامپ صادر شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سی ان ان، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج شنبه فرمان تدوین پیش نویس طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را صادر کرد.

نانسی پلوسی صبح روز پنج شنبه به وقت محلی در نشست مجلس نمایندگان آمریکا گفت: امروز من از رئیس کمیته قضائی می خواهم که نگارش طرح استیضاح را آغاز کند. رئیس جمهور هیچ گزینه دیگری را برای ما باقی نگذاشته است، زیرا وی تلاش می کند که یک بار دیگر انتخابات را در راستای منافع خود به فساد بکشاند.

روز سه شنبه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا طی گزارشی که پس از دو ماه تحقیقات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان و با در نظر دریافت اظهارات علنی و غیرعلنی شهود -از دیپلمات های آمریکایی در اوکراین و اتحادیه اروپا گرفته تا مقامات داخلی دولت ترامپ- تدوین شده، دونالد ترامپ را به سوء استفاده از قدرت علیه رقیب انتخاباتی خود و همچنین ایجاد اخلال در فرایند رسیدگی به پفراینده متهم کرد.

ماجرای سوء استفاده ترامپ از قدرت علیه جو بایدن که از آن به عنوان یک رسوایی بزرگ موسوم به اوکراین گیت یاد می شود، پس از آن برملا شد که افشاگر یا افشاگرانی از کاخ سفید به رسانه ها و نمایندگان کنگره اطلاع دادند که ترامپ در جریان مکالمات تلفنی از رئیس جمهور اوکراین خواسته است که دستور انجام تحقیقاتی را در مورد تخلفات مالی احتمالی پسر جو بایدن معاون سابق رئیس جمهور آمریکا (باراک اوباما) صادر کند. به گفته افشاگران، ترامپ حتی ارائه کمک های نظامی به اوکراین را منوط به پذیرش این خواسته کرده است.

در پی افشای این ماجرا، مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست نانسی پلوسی دموکرات فرایند استیضاح دونالد ترامپ را کلید زد و در ادامه، کمیته های اطلاعاتی و قضائی مجلس نمایندگان تحقیقات خود را در مورد سوءاستفاده ترامپ از قدرت در جریان ماجرای اوکراین گیت را آغاز کردند.

.

kalarena.com: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

namasho.com: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6869

به "فرمان تدوین پیش نویس طرح استیضاح ترامپ صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمان تدوین پیش نویس طرح استیضاح ترامپ صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید