سرخپوست منتخب مخاطبان شیرازی شد، 32 درصد رشد مخاطب سینما

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، شامگاه سه شنبه با حضور علاقه مندان سینما و غلامرضا موسوی رییس شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران اختتامیه هجدهمین جشنواره فیلم فجر برگزار گردید.

سرخپوست منتخب مخاطبان شیرازی شد، 32 درصد رشد مخاطب سینما

در این مراسم که در سالن سبز هنر شهر آفتاب برگزار گردید، محسن خباز با تقدیر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و همکاران این نهاد از اعتماد به بخش خصوصی در برپایی چنین رویداد بزرگی تشکر کرد و گفت: اعتنای فرهنگ و ارشاد به مجموعه های هنرشهر آفتاب و پردیس گلستان و تالار حافظ برای حضور جدی بخش خصوصی در همه عرصه ها ستودنی است.

وی با بیان اینکه جشنواره هجدهم حاصل کوشش جمع بزرگی از همراهی ها بود، مطرح نمود: در طول برگزاری جشنواره 25 فیلم از بخش سودای سیمرغ و نگاه نو و 5 عنوان در بخش سیمرغ و پروانه برای دانش آموزان به عنوان یک بسته حمایتی به نمایش درآمد.

خباز با اعلام اینکه در بخش سیمرغ و پروانه جشنواره فیلم فجر شیرازدانش آموزان کم برخوردار از این فیلم ها بهره مند شدند، گفت: در طول 10 روز جشنواره بیش از 75 سانس نمایش فیلم و بالای 27 هزار نفر از جشنواره استفاده کردند و حدود 32 درصد رشد مخاطب داشتیم.

مدیر اجرایی هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز، توضیح داد: سال جاری رسانه ها یاری شایانی به جشنواره کردند تا مجموعه جشنواره فجر با یک تبلور خاص به مردم ارایه گردد.

وی با بیان اینکه بالای 75 نفر از مجموعه های مختلف در برگزاری جشنواره همکاری کردند، اضافه نمود: همیشه وجود مردم شیراز به ما امید کار کردن می دهد.

خون اصلی سینما را مخاطبان جاری می نمایند

رییس شورای عالی تهیه نمایندگان سینمای ایران هم در ادامه این برنامه با بیان اینکه خون اصلی سینما را مخاطبان جاری می نمایند، مطرح نمود: از کسانی که دست بخش خصوصی را باز گذاشتند تشکر می کنم؛ اتفاقی که در دیگر استانها نیفتاد و فقط اصفهان سال جاری به این شیوه عمل کرد.

غلامرضا موسوی ادامه داد: همه هنرمندان کشور با طیب خاطر و علاقه کامل به واسطه عملکرد بخش خصوصی به شیراز می آیند و این موضوع باعث شده سال به سال تماشاگر بیشتری داشته باشیم.

وی با تصریح اینکه اکنون همه فیلمها با خیال راحت می تواند در شیراز به نمایش در آید، اضافه نمود: 18 سال است که جشنواره در شیراز میزبانی می گردد درحالیکه فقط در برخی استانها جشنواره برگزار می شد.

رییس شورای عالی تهیه نمایندگان سینمای ایران در ادامه با بیان اینکه تقریبا تمام فیلمها با هر تمهیدی در شیراز گرد آورده شدند و نمایش یافتند، اضافه نمود: برگزاری جشنواره فیلم فجر در کل سینما باعث رشد می گردد.

وی اضافه نمود: سال جاری خوشبختانه فیلم های خوب نسبت به دوره های پیشین داشتیم که کار هیئت داوران را برای انتخاب سخت نموده بود.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 1362

به "سرخپوست منتخب مخاطبان شیرازی شد، 32 درصد رشد مخاطب سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرخپوست منتخب مخاطبان شیرازی شد، 32 درصد رشد مخاطب سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید