سری گلکسی S23 احتمالا فقط با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه می گردد

به گزارش راه ساری، مطابق معمول، در خصوص گوشی های سری گلکسی S23 شایعات زیادی منتشر شده که بعضی از این شایعات مربوط به تراشه موجود در این گوشی ها هستند. در رابطه با استفاده یا عدم استفاده از چیپست اگزینوس گزارش های ضد و نقیضی منتشر شده است. حالا مینگ-چی کو، یکی از تحلیلگران مشهور که بیشتر در زمینه اخبار اپل معروفیت دارد، گفته که سامسونگ میخواهد برای گوشی های سری گلکسی S23 فقط از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده کند.

سری گلکسی S23 احتمالا فقط با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه می گردد

این یعنی در تمام بازارهای دنیا، کاربران با مدل های مبتنی بر چیپست اگزینوس روبرو نخواهند شد. همانطور که احتمالا می دانید، سامسونگ سال هاست که برای گوشی های سری گلکسی S در کنار تراشه پرچم دار کوالکام، از تراشه اگزینوس هم استفاده می نماید و در منطقه ها مختلف دنیا، یکی از این دو مدل به دست کاربران می رسد. اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 هر دو به وسیله سامسونگ فراوری شده اند که ظاهرا کیفیت فراوری تراشه کولکام پایین تر از حد انتظار مدیران این شرکت بوده و به همین دلیل مدل پلاس همین تراشه به وسیله TSMC فراوری شده است.

گفته می گردد اسنپدراگون 8 نسل 2 مانند نسل قبلی یک تراشه 4 نانومتری خواهد بود و ظاهرا مدیران سامسونگ به این نتیجه رسیده اند که چیپست اگزینوس موردنظر آن ها نمی تواند کیفیت مشابه تراشه کوالکام را ارائه دهد. اگرچه سامسونگ به تازگی از آماده سازی خطوط فراوری تراشه های 3 نانومتری خبر داده، اما این خطوط فراوری هنوز از نظر بازدهی در شرایط ایده آلی قرار ندارند و به همین دلیل نمی توانند جوابگوی تقاضای سری گلکسی S23 باشند. بعضی کارشناسان بر این باور هستند که فراوری انبوه تراشه های 3 نانومتری سامسونگ اواخر سال میلادی جاری کلید می خورد که این یعنی سامسونگ حتی اگر بخواهد، برای سری گلکسی S23 نمی تواند از این خطوط فراوری استفاده کند.

در هر صورت به نظر می رسد کاربران با اگزینوس 2300 روبرو نخواهند شد. البته یکی دیگر از افشاگران مدعی شده که سامسونگ توسعه این تراشه را رها نکرده ولی حتی اگر سامسونگ از این چیپست رونمایی کند، ممکن است برای سری گلکسی S23 مورد استفاده قرار نگیرد.

منبع: notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14625

به "سری گلکسی S23 احتمالا فقط با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سری گلکسی S23 احتمالا فقط با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید