سهم اپ استور از فروش اپلیکیشن ها در سال 2019

به گزارش راه ساری، تحقیق شرکت مشاوره اقتصادی Analysis Group خبر از این می دهد که اپ استور مسئول 519 میلیارد دلار فروش محصولات فیزیکی، سرویس ها و دستگاه های دیجیتالی در سال 2019 بوده و اپل نیز از چنین گفته ای حمایت کرده است.

سهم اپ استور از فروش اپلیکیشن ها در سال 2019

اپل اعلام کرده که 61 میلیارد از این درآمد مربوط به کالاهای دیجیتالی می شود که احتمالا 30 درصد یا 15 درصد از آن را دریافت کرده است. این درآمد شامل بازی های موبایل، خریدهای درون اپلیکیشن، اشتراک و خرید اپلیکیشن های پولی می شود.

در تحقیق جدید به این موضوع اشاره شده که برخی موارد مانند اشتراک سرویس های استریم ویدیو شاید از محل دیگری خریداری شده باشند اما دستگاه های مجهز به سیستم عامل iOS مقصد اصلی استفاده از آن ها بوده اند. علاوه بر این سرویس ها، می توان به اپلیکیشن های تجاری اشاره کرد که کمپانی ها برای کارمندان خود خریداری می کنند.

تبلیغات درون برنامه ها که بیشتر آن ها را بازی های موبایل تشکیل می دهند، درآمدی برابر با 45 میلیارد دلار داشته اند. سایر درآمد ها مربوط به برنامه هایی مانند حمل مسافران، تحویل غذا و همچنین اپلیکیشن های فروشگاه هایی مانند بست بای و تارگت می شود که اپل سهمی از این 413 میلیارد دلار درآمد برنداشته است. از این درآمد 268 میلیارد دلار مربوط به اپلیکیشن های فروشگاهی، 57 میلیارد دلار مربوط به برنامه های مسافرتی بوده و سهم اپلیکیشن های حمل و نقل و تحویل غذا به ترتیب به 40 و 31 میلیارد دلار می رسد.

چنین درآمد بالایی چندان تعجب برانگیز نیست چرا که تجارت خدمات اپل رشد سریعی را تجربه می کند و گزارش ها از درآمد بالای اپ استور به صورت هفتگی و ماهانه خبر می دهند، با این حال انتشار مقاله ای جامع در این زمینه می تواند جذابیت مخصوص به خود را داشته باشد.

نتیجه این تحقیق اهمیت بالایی برای اپل دارد چرا که این غول دنیای فناوری می خواهد علاوه بر توسعه دهندگان، رگولاتورها نیز به این موضوع پی ببرند که اپ استور یک اقتصاد بزرگ محسوب می شود یا به زبان اپل، پویا، رقابتی و شکوفا است.

اپل تنها شرکتی نیست که زیر ذره بین رگولاتورها قرار گرفته چرا که وزارت دادگستری آمریکا و کمیسیون تجارت فدرال در حال بررسی عملکرد شرکت های آمازون، اپل، فیسبوک، گوگل و مایکروسافت در زمینه انحصار در بازار هستند. این شرکت ها به قدرت بالایی دست پیدا کرده اند و می توانند از آن به صورت ضد رقابتی استفاده می کنند.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9908

به "سهم اپ استور از فروش اپلیکیشن ها در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم اپ استور از فروش اپلیکیشن ها در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید