شناسایی 500 فعال صنایع دستی در نی ریز

به گزارش راه ساری، خبرنگاران/فارس مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نی ریز گفت: تعداد 1000 هنرمند حوزه صنایع دستی را در این شهرستان شناسایی کرده ایم که 500 نفر از آنان دارای مجوز رسمی و فعال هستند.

شناسایی 500 فعال صنایع دستی در نی ریز

حمیدرضا هادی سه شنبه 27 خرداد در جمع خبرنگاران گفت: در تلاش هستیم با پرداخت تسهیلات کم بهره و قرض الحسنه و ایجاد بازارچه های فروش، از هنرمندان صنایع دستی حمایت و از تعدیل نیرو و تعطیلی کارگاه های صنایع دستی جلوگیری کنیم.

او با بیان اینکه 20 هنرمند صنایع دستی در نی ریز تحت پوشش بیمه هستند، گفت: یکی از اتفاقات خوب حوزه صنایع دستی در چند سال اخیر، مهیا شدن زمینه پرداخت تسهیلات در قالب مشاغل خانگی و سامانه کارآ بود که منجر به راه اندازی کارگاه، معرفی محصولات و فروش بیشتر تولیدات شد.

هادی اضافه کرد: سرای فاتح و خانه صنایع دستی دو مرکز فعال تحت نظارت اداره نی ریز است که برای حمایت و ایجاد اشتغال و کارآفرینی در چهار محور اصلی خدمات آموزشی، افزایش تولید، ایجاد اشتغال و بازاریابی و فروش فیزیکی و اینترنتی فعالیت می کنند.

او ادامه داد: اکنون مجموعه های سرای فاتح و خانه صنایع دستی این اداره علاوه برتعامل و همکاری با شهرداری با دانشگاه دختران فضل، آموزش وپرورش در زمینه آموزش به دانشجویان و دانش آموزان در مرکز هنری سرای فاتح، کارگاه های مختلف برگزار کرده است.

هادی ادامه داد: ایجاد بازارچه در سرای تاریخی فاتح، گالری، سایت فروش اینترنتی با همکاری شهرداری و برگزاری کلاس های صنایع دستی با پروتکل های بهداشتی، از دیگر اقدامات اجرا شده بوده است.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نی ریز گفت: پیشینه تاریخی سفالگری و چاقو سازی در این شهرستان با کشفیات باستان شناسی به زمان هخامنشیان برمی گردد و دیگر صنایع نظیر معرق، منبت، گلیم، خراطی، چرم دوزی، پته دوزی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در نی ریز فعال است.

تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9884

به "شناسایی 500 فعال صنایع دستی در نی ریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 500 فعال صنایع دستی در نی ریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید