صلیب سرخ جهانی برای انتقال یاری ها به ونزوئلا اعلام امادگی کرد

به گزارش راه ساری، تهران-خبرنگاران- رئیس فدراسیون جهانی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر بیان کرد که این سازمان آماده انتقال یاری های بشردوستانه به ونزوئلا است.

صلیب سرخ جهانی برای انتقال یاری ها به ونزوئلا اعلام امادگی کرد

به گزارش روز شنبه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانچسکو روکا در کنفرانس خبری در کاراکاس مطرح کرد: این سازمان می تواند روی شرایط حقوقی و فنی برای کار در ونزوئلا حساب باز کند و در راستای بدست آوردن دسترسی برای انتقال یاری های بشردوستانه مورد احتیاج در این کشور اقدام کند.

وی اضافه کرد: البته این اقدام ما مسائل در ونزوئلا را حل و فصل نخواهد کرد و هیچ کس نباید از این اقدام به عنوان یک راه چاره تمام عیار یاد کند.

رئیس فدراسیون جهانی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر گفت که این سازمان می تواند ظرف 15 روز یاری ها را به ونزوئلا انتقال دهد و انتظار دارد که در مرحله ابتدایی بتواند به 650 هزار ونزوئلایی که بیشتر از همه احتیاج دارند، یاری رسانی کند.

گفته می گردد که اولین محموله یاری ها شامل تجهیزات پزشکی، کیت های جراحی و ژنراتورهای برق خواهد بود.

مقامات دولتی ونزوئلا در حالی در این کنفرانس خبری حضور نداشتند که روز گذشته دولت کاراکاس اولین محموله یاری های پزشکی از سوی چین را دریافت کرد.

به گزارش خبرنگاران، ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه) که خوان گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان های کاراکاس خود را رئیس جمهور قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است.

آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواهان کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

بعضی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در آمریکای جنوبی و شرق آسیا همگام با واشنگتن خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند.

مادورو آمریکا را به راه انداختن جنگ تجاری علیه این کشور و کوشش برای ایجاد کودتا و براندازی نظام موجود در کاراکاس متهم می نماید.

اروپام**9234** 1546

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 2045

به "صلیب سرخ جهانی برای انتقال یاری ها به ونزوئلا اعلام امادگی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صلیب سرخ جهانی برای انتقال یاری ها به ونزوئلا اعلام امادگی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید