طوفان در گلستان، وزش باد با سرعت بالای 100 کیلومتر در شرق استان

به گزارش راه ساری، نوربخش داداشی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین خروجی مدل های هواشناسی و با نفوذ سامانه سرد بارشی به گلستان شاهد پدیده های جوی نظیر بارش باران شدید، بارش برف سنگین در ارتفاعات و رعد و برق خواهیم بود.

طوفان در گلستان، وزش باد با سرعت بالای 100 کیلومتر در شرق استان

وی از وزش باد شدید در نواحی شرق گلستان اطلاع داد و اضافه کرد: طوفان و وزش باد شدید از امروز تا فردا (آدینه) در مناطق شرق گلستان از جمله رامیان، آزادشهر، مینو دشت، گالیکش، کلاله، مراوه تپه و پارک ملی گلستان رخ خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: وزش باد در سایر نواحی گلستان با سرعت بین 70 تا 100 کیلومتر بر ساعت در جریان خواهد بود.

وی اضافه کرد: با آغاز فعالیت این سامانه دمای هوا بین10 تا 14 درجه کاهش پیدا نموده و باتوجه به تداوم ریزش های جوی آبگرفتگی بعضی معابر و وقوع سیلاب در نواحی مستعد دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گلستان اظهار کرد: با توجه به برودت هوا، ریزش برف سنگین در نواحی کوهستانی و مناطق سردسیر، یخبندان، وقوع پدیده مه غلیظ و کاهش قابل ملاحظه دید باعث اختلال در تردد جاده های کوهستانی و جاده های مواصلاتی شرق استان خواهد شد.

داداشی با اشاره به طوفانی شدن دریا در این ایام گفت: پیش بینی می گردد ارتفاع موج در نزدیکی سواحل بین یک تا سه متر و فراساحل بین یک تا چهارمتر خواهد بود.

وی ادامه داد: از تمامی فعالان دریایی، صیادان، گردشگران دریایی درخواست می گردد در این ایام از فعالیت در دریا خودداری نمایند.

داداشی اظهار کرد: فعالیت این سامانه از اواخر وقت آدینه کاهش پیدا نموده و صبح شنبه از استان خارج خواهد شد.

tafatton.ir: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

aradbld.ir: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 1092

به "طوفان در گلستان، وزش باد با سرعت بالای 100 کیلومتر در شرق استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان در گلستان، وزش باد با سرعت بالای 100 کیلومتر در شرق استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید