فعالیت 2100 تعاونی فعال در صنعت پتروشیمی

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، سیدحمید کلانتری در نخستین همایش تعاون، اقتصاد مقاومتی، صنایع پتروشیمی با تأکید بر عدالت و شفافیت به عنوان دو رکن اساسی در اقتصاد گفت: قطعا با عدالت و شفافیت می توانیم سرمایه های اجتماعی را توسعه دهیم.

فعالیت 2100 تعاونی فعال در صنعت پتروشیمی

وی با بیان اینکه تعاونی ها مجموعه بزرگی هستند و در حال حاضر 93 هزار شرکت تعاونی در کشور فعالیت می نمایند، ادامه داد: به غیر از تعاونی های سهام عدالت، در حال حاضر 11 میلیون نفر عضو شرکت های تعاونی هستند که نیم میلیون نفر نیز به عنوان مدیرعامل و اعضای هیات مدیره در شرکت های تعاونی فعالیت می نمایند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تعاونی ها در همه زیربخش های مختلف اقتصادی ایفای نقش می نمایند، به نقش تعاونی ها در صنعت پتروشیمی اشاره نمود و اضافه کرد: امروز نزدیک به 2 هزار و 100 شرکت تعاونی فعال در صنعت پتروشیمی فعالیت دارند؛ همچنین 108 تعاونی تأمین احتیاج محصولات پتروشیمی وجود دارد که 5 هزار و 480 واحد صنعتی را تحت پوشش دارند.

کلانتری اضافه کرد: ما با گسترش تعاونی ها اولین اقدامی که انجام می دهیم توزیع عادلانه امکانات است، بنابراین باید ظرفیت تعاونی ها و فرهنگ مشارکت جمعی در جامعه را توسعه دهیم.

این مقام مسئول در وزارت تعاون با تأکید بر اینکه توجه به صنایع پایین دستی یک امر ضروری و قابل اهمیت است، ادامه داد: علاوه بر اینکه به مشارکت جمعی در قالب گسترش روح تعاون در کشور احتیاج داریم باید به ارزش اضافه کرده ناشی از توجه به صنایع پایین دستی نیز توجه داشته باشیم که این همایش می تواند فرصتی را فراهم کند تا سه جانبه گرایی بین دولت، بخش تعاونی و تولیدنمایندگان اتفاق بیفتد و شرایط را برای حضور مردم در بازار سرمایه و تزریق نقدینگی مردم در این بازار فراهم کنیم.

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 419

به "فعالیت 2100 تعاونی فعال در صنعت پتروشیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 2100 تعاونی فعال در صنعت پتروشیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید