قصه گویی باید باعث تربیت استعدادهای شگرف گردد

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در قم، محمد غفاری صبح سه شنبه در آئین ثبت ملی قصه گویی ایرانی در تالار فرهنگ و هنر قم، گفت: در فرهنگ اسلامی ایرانی ما، از کتاب به عنوان معجزه نام برده شده و این کتاب آسمانی، مملو از مکارم اخلاق و قصه های گوناگون است که باید از آنها بهره برد.

قصه گویی باید باعث تربیت استعدادهای شگرف گردد

وی ادامه داد: زندگی ما پر از داستان ها و قصه های امروز و بعلاوه نقل از قصه های کهن است که امیدواریم با سپردن این گنجینه ها به نسل نو، باعث تربیت استعدادهای شگرف باشیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان قم، بیان کرد: برگزاری آیین ثبت ملی قصه گویی ایرانی از اهداف ما پس از گذشت بیست وچهار دوره برگزاری جشنواره قصه گویی در سطح ملی و بین المللی است که باید پاس داشته گردد.

مقیمی در بخش دیگری از این برنامه، بیان کرد: یکی بود یکی نبود قصه همه ما ایرانی هاست که از کودکی از مادران و بزرگتران خود شنیدیم و با آنها بزرگ شدیم.

بعلاوه معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم نیز توضیح داد: در مجموعه های فرهنگی به رسانه هایی احتیاج داریم که با آن بتوان نسل تربیت کرد و چه بهتر که این اتفاق از قدیم و با قصه گویی همراه بوده است.

بعلاوه توکلیان مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی قم نیز در ادامه مراسم گفت: قصه یکی از ابزار پیشرفته و مدرن دوران خود برای انتقال تجارب گذشته و روایت نسل ها بوده و ما میراث دار فرهنگ و آیین اسلامی ایرانی هستیم که از آن پیشینه به جامعه نوین ایران اسلامی برسیم.

به گزارش ایبنا؛ در این برنامه که با حضور اعضای انجمن قصه گویی، قصه گویان، پیشکسوتان، مفاخر و هنرمندان استان برگزار گردید، از برگزیده جشنواره قصه گویی، ترنم رازقی تقدیر شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 26 خرداد 1402 بروزرسانی: 26 خرداد 1402 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14782

به "قصه گویی باید باعث تربیت استعدادهای شگرف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصه گویی باید باعث تربیت استعدادهای شگرف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید