مادران چاق منتظر فرزندان دیابتی باشند

به گزارش راه ساری، نتایج یک آنالیز جدید بیانگر آن است که مادران چاق در دوره بارداری ممکن است فرزندانی به جهان بیاورند که در آینده مبتلا به دیابت نوع دوم گردد.

مادران چاق منتظر فرزندان دیابتی باشند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید بیانگر آن است که مادران چاق در دوره بارداری، ممکن است فرزندانی به جهان بیاورند که در آینده مبتلا به دیابت نوع دوم گردد.

این پژوهش که توسط محققان اسکاتلندی اجرا شده نشان داده، مادرانی که در دوره بارداری اضافه وزن دارند ریسک تولد فرزندی که در سنین خردسالی مبتلا به دیابت نوع دوم می گردد را دست کم 40 درصد افزایش می دهند.

محققان باور دارند، تغییر سبک زندگی و ورزش کردن قبل از بارداری به کاهش وزن یاری می نماید و باردار شدن با وزن متعادل، می تواند یکی از فاکتورهای مهم در حفظ سلامت نوزاد باشد.

محققان این آنالیز، داده های بیش از 120 هزار مادر باردار طی 60 سال اخیر را تحلیل و آنالیز کردند و در نهایت اعلام کردند: نوزادان متولد شده از این دسته از مادران سه برابر بیشتر از دیگر نوزادان ممکن است در سال های بعدی زندگی به دیابت مبتلا شوند.

محققان دانشگاه ادینبورگ تأکید می نمایند، با افزایش مداوم آمار چاقی باید برای حل مسئله بحرانی دیابت و فشارخون چاره ای اندیشید.

https://www.dailymail.co.uk/health/article-7158237/Women-obese-pregnant-triple-risk-baby-develops-type-2-diabetes.html

انتهای پیغام/

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3568

به "مادران چاق منتظر فرزندان دیابتی باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادران چاق منتظر فرزندان دیابتی باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید