مخالفت 60 درصد آمریکایی ها با اعلام وضعیت فوق العاده ملی

به گزارش راه ساری، تهران - خبرنگاران - نتایج نظرسنجی جدید ان بی سی و وال استریت ژورنال حاکی است که شش نفر از هر 10 آمریکایی (60 درصد) با اعلام وضعیت فوق العاده ملی از سوی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای تامین بودجه احداث دیواری در مرز جنوبی کشور، مخالف هستند.

مخالفت 60 درصد آمریکایی ها با اعلام وضعیت فوق العاده ملی

به گزارش روز یکشنبه تارنمای خبری نشریه هیل، این نظرسنجی که از سوی شبکه خبری ان بی سی و روزنامه وال استریت ژورنال انجام شد، نشان داد که 53 درصد از مردم آمریکا با استفاده از وضعیت فوق العاده ملی برای اختصاص بودجه نظامی در ساخت دیوار مرزی، بشدت مخالفند و هفت درصد نیز نظر مساعدی نسبت به این مساله ندارند.

در همین حال، 39 درصد از آمریکایی ها از اعلام وضعیت فوق العاده ملی برای تامین بودجه احداث دیوار مرزی حمایت کردند. یک درصد نیز پاسخ قطعی و مطمئنی به این سوال ندادند.

این نظرسنجی چند هفته پس از اعلام وضعیت فوق العاده ملی از سوی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای تخصیص بودجه مورد نیاز از سوی ارتش برای احداث دیوار مرزی، انجام شد.

ترامپ این وضعیت را در حالی بیان نمود که لایحه پیشنهادی کنگره را بدون اختصاص یافتن پنج میلیارد و 700 میلیون دلار برای احداث دیوار مرزی را امضا کند.

در نظرسنجی انجام شده همچنین مشخص شد که فقط 37 درصد از آمریکایی ها به این مساله باور دارند که ترامپ در مورد تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، صداقت به خرج داده است.

58 درصد از پرسش شوندگان گفتند که ترامپ در مورد این پرونده، اصل صداقت را رعایت نکرده است.

همچنین، 48 درصد از پرسش شوندگان گفتند که تحقیقات مربوط به پرونده مداخله روسیه به شک و شبهات در مورد شخص رییس جمهوری دامن زده است.

تحقیقات رابرت مولر بازپرسی پرونده رسیدگی به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و احتمال تبانی بین کرملین و ستاد انتخاباتی ترامپ، به سرانجام خود نزدیک می شود.

نتایج نظرسنجی شبکه ان بی سی و روزنامه وال استریت ژورنال همچنین حاکی است که 48 درصد از واجد شرایط رای در انتخابات 2020 ریاست جمهوری امریکا گفتند که به طور قطع یا احتمالا به نامزد دمکرات ها رای می دهند.

تقریبا چهار نفر از هر 10 رای دهنده گفتند که ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری 2020 انتخاب می کنند.

41 درصد از پرسش شوندگان بیان نمودند که به طور قطع یا احتمالا، ترامپ را در انتخابات سال آینده برمی گزینند.

همچنین این تحقیق نشان داد که میزان محبوبیت ترامپ از ماه ژانویه (دی - بهمن) با 3 درصد افزایش به 46 درصد رسیده است.

این نظرسنجی از روز 24 تا 27 فوریه (5 تا 8 اسفند ماه) از 900 نفر انجام شد و از ضریب انحراف و خطای آن 3.3 درصد اعلام شده است.

شبس*اروپام**9109** 1917

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 1599

به "مخالفت 60 درصد آمریکایی ها با اعلام وضعیت فوق العاده ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت 60 درصد آمریکایی ها با اعلام وضعیت فوق العاده ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید