مخترع فرانسوی تخته پرنده برای عبور از کانال مانش آماده می گردد

به گزارش راه ساری، فرانکی زاپاتا، مخترع فرانسوی تخته پرنده (فلای بورد) برای عبور از کانال مانش با استفاده از این وسیله آماده می گردد.

مخترع فرانسوی تخته پرنده برای عبور از کانال مانش آماده می گردد

به نوشته گاردین فرانکی زاپاتا، قهرمان سابق جت اسکی که قبلا در مراسم روز باستیل در خیابان شانزه لیزه پاریس فلای بورد اختراعیش را در مقابل رهبران دنیا به پرواز در آورده بود، می خواهد روز پنجشنبه 3 مرداد با آن از کانال مانش بین فرانسه و انگلیس بگذرد.

  • فیلم | سرباز پرنده در پاریس

سفر 20 دقیقه ای او با این هاوربورد دارای موتور توربینی که Flyboard Air نامیده می گردد، در صد و دهمین سالگرد نخستین عبور از کانال مانش با هواپیما بوسیله لوئی بلریو، هوانورد فرانسوی انجام می گردد.

زاپاتای 40 ساله که در رسانه های فرانسه مرد پرنده یا فلای من خوانده می گردد، قرار است که در ساحل سانگات نزدیک بندر کاله سفرش را آغاز کندو بعد در محل تعیین نشده ای در نزدیک بندر دوور بریتانیا فرود آید.

او در طول این راستا باید در میانه کانال مانش روی یک کشتی فرودآید و کوله پشتی 37 کیلوگرمی حاوی نفت سفید که سوخت فلای بورد است را تعویض کند.

زاپاتا درباره احتمال موفقیتش محتاط به نظر می رسید، در پاسخ به اینکه آیا برای این سفر آماده است یا نه، پاسخ داد: در حد توانم آماده هستم.

او گفت: ما مجبوریم که اتوماتیک بودن ماشین را مضاعف کنیم. این کار اندکی پیچیده است...اما فکر کنم بتوانیم آن را انجام دهیم. او اضافه کرد که می خواهد راستا پیشگامان بزرگ هوانوردی را ادامه دهد.

زاپاتا که اهل مارسی است، نخستین پروازش با فلای بورد را سه سال پیش انجام داد. او گفت: من در آزمایش فلای بورد دو انگشتم را که درون توربین گیر کردند، از دست دادم و ماشین به دیوار کارگاهم کوبیده شد. از آن به بعد مجبورم قبل از هر کاری با این ماشین از همسرم اجازه بگیرم.

اما هنگامی که دیدم ماشین پرواز می نماید، به خودم گفتم که این کاری است که در زندگیم باید انجام دهم. باید تا ته این کار بروم.

زاپاتا روز چهارشنبه در هنگام آزمایش فلای بورد گفت که انتظار دارد فاصله 36 کیلومتری کانال مانش را با میانگین سرعت 87 کیلومتر در ساعت و در ارتفاع 15 تا 20 متر بالای سطح دریا بپیماید.

سازمان دفاعی دولت فرانسه در دسامبر گذشته پس از اینکه سرمایه گذاران خارجی به زاپاتا پیشنهاد سرمایه گذاری دادند، 1.4 میلیون یورو اعتبار اقتصادی برای تکمیل این هاوربورد پرنده اهدا کرد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3950

به "مخترع فرانسوی تخته پرنده برای عبور از کانال مانش آماده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخترع فرانسوی تخته پرنده برای عبور از کانال مانش آماده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید