مهاجران سوری بیشتری از یونان بازگردانده خواهند شد

به گزارش راه ساری، وزیر امور اروپایی ترکیه گفت: ترکیه فرایند بازگرداندن مهاجران سوری را بر اساس توافق با اتحادیه اروپا شروع نموده و انتظار می رود که تعداد این مهاجران سوری به زودی افزایش یابد.

مهاجران سوری بیشتری از یونان بازگردانده خواهند شد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز ، ولکان بوزکر وزیر امور اروپایی ترکیه در مصاحبه ای تاکید نمود: با شروع مرحله نخست بازگرداندن مهاجران خارجی از یونان، 2 تبعه سوری به ترکیه بازگردانده شده اند و این تعداد احتمالا به زودی افزایش خواهد یافت.

مرحله نخست بازگرداندن مهاجران خارجی از یونان به ترکیه، در چارچوب توافق آنکارا و بروکسل، از هفته گذشته شروع شده است.

وی در ادامه توضیح داد: با اجرای مراحل دوم و سوم، مهاجران سوری و پاکستانی و افغانی بیشتری از یونان به ترکیه بازگردانده خواهند شد.

با اجرای مرحله نخست این طرح جنجالی، حدود 340 مهاجر خارجی از یونان به ترکیه بازگردانده شده اند.

وزیر امور اروپایی ترکیه گفت: ما اکنون فهرست جدیدی از مهاجران خارجی را از یونان دریافت نموده ایم، آنها از همه مهاجرانی که به ترکیه بازگردانده می شوند، انگشت نگاری می نمایند و سپس ما اتباع سوری را نیز مانند سایر مهاجران خارجی قبول خواهیم کرد.

بر اساس توافق ترکیه و اتحادیه اروپا، آنکارا همه مهاجران خارجی به اروپا را که از دریای اژه به طور غیر قانونی وارد یونان شده اند، باز خواهد گرداند. در مقابل، اروپا نیز هزاران مهاجر سوری را که مستقیم از ترکیه آمده اند، قبول خواهد نمود و مذاکرات بر سر سفر به اروپا بدون احتیاج به ویزا و عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، پیشرفت خواهد داشت.

ترکیه در قراردادی که اواخر نوامبر به امضا رساند، به اتحادیه اروپا قول داده است تا در ازای دریافت یاری اقتصادی 3 میلیارد یورویی ، برای جلوگیری از ورود مهاجران خارجی به اروپا کوشش بیشتری انجام دهد.مقام های اروپایی به شدت از اقدامات ترکیه در این راستا انتقاد نموده اند.

اتحادیه اروپا با بدترین بحران آوارگان پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است. این بحران موجب ایجاد تنش در روابط بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است و پایبندی این کشورها به توافقنامه شینگن را به شدت زیر سئوال برده است.

حدود نیمی از این آوارگان و پناهجویان را اتباع سوری تشکیل می دهند که از جنگ این کشور به اروپا پناه آورده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8756

به "مهاجران سوری بیشتری از یونان بازگردانده خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجران سوری بیشتری از یونان بازگردانده خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید