مومیایی 2100 ساله با محتویات مرموز کشف شد

به گزارش راه ساری، دانشمندان پیروز به کشف مومیایی متعلق به مصر باستان شدند که محتویات مرموزی در آن پیدا شده است.

مومیایی 2100 ساله با محتویات مرموز کشف شد

به گزارش خبرنگار حوزه علم،فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، دیرینه شناسان مومیایی 2 هزار و 100 ساله ای مزین به نقوش شاهین کشف کرده اند که در ابتدا گمان می شد بقایای درون آن متعلق به پرنده ای ارزشمند باشد اما نتایج بررسی های جدید حاکی از اطلاعات جدید و جالبی است.

گروه تحقیقاتی با بررسی تصاویر سی.تی اسکن این تابوت متعلق به مصر باستان متوجه شدند که محتویات درون این تابوت، بقایای جنین انسانی است. به گفته دانشمندان، سن این جنین ناقص تقریباً 28 هفته بوده و متعلق به دودمان بطلمیوسی است. این مومیایی در موزه کنت انگلستان با عنوان مومیایی شاهین به نمایش درآمده است.

مومیایی کردن حیوانات از کروکودیل گرفته تا گربه و سوسک سرگین در مصر باستان بسیار رایج بود. روی این تابوت نیز نقوشی از شاهین دیده می شود که اشاره به هوروس خدای آسمان مصر باستان دارد. به همین دلیل در ابتدا گمان می شد که محتویات آن متعلق به یک شاهین بوده است.

در سی.تی اسکن های جدید موزه از این تابوت باستانی معین شد که مومیایی درون آن متعلق به جنین انسان است. بازوان این جنین پسر به صورت ضربدری روی سینه اش قرار گرفته و 22 تا 28 هفته عمر دارد. بررسی ها نشان می دهد که این جنین از ناهنجاری های ستون فقرات و نوعی بیماری نادر رنج می برده که مانع از توسعه جمجمه و مغز می شود.

4021/

تور کیش: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

مجله سایه: گلچینی از بهترین های وب

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9806

به "مومیایی 2100 ساله با محتویات مرموز کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مومیایی 2100 ساله با محتویات مرموز کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید