نمایش محتوای 3 بعدی بدون عینک با نمایشگر SR Display سونی

به گزارش راه ساری، شرکت سونی، نمایشگر SR Display را معرفی کرد که محتوای 3 بعدی را بدون عینک نمایش می دهد.

نمایش محتوای 3 بعدی بدون عینک با نمایشگر SR Display سونی

به گزارش خبرنگار ، تلویزیون های سه بعدی قدیمی این روز ها دیگر مثل سابق برای کاربران جذاب نیستند، اما این بدان معنا نیست که این فناوری کاملاً بی فایده است. به عنوان مثال، صفحه نمایش جدید واقعیت فضایی (یا SR نمایشگر) سونی، بدون نیاز به استفاده از عینک سه بعدی یا قرار دادن هدست VR، از فناوری ردیابی چشم برای ارائه اشیا 3D سه بعدی قابل باور بهره می برد. این چیزی است که هنرمندان CG و VR می توانند برای پیش نمایش کار خود به راحتی از آن استفاده کنند.

  • عناوین انحصاری PlayStation برای رایانه های شخصی منتشر می شود

شرکت سونی برای اولین بار SR Display را در CES امسال با نام Eye-Sensing Light Field Display به نمایش گذاشت. این نمایشگر از یک LCD 15.6 اینچی 4K و یک سنسور دید سریع تشکیل شده است که حرکت چشم و همچنین موقعیت شما را هنگام قدم زدن در اطراف صفحه نمایش ردیابی می کند. این نمایشگر یک لنز میکرو نوری دارد که روی LCD قرار گرفته است و صفحه را برای چشم چپ و راست شما تقسیم می کند تا یک تصویر استریوسکوپی ایجاد کند. SR Display برای پردازش الگوریتم پیچیده رندر در زمان واقعی، به حداقل یک پردازنده مدرن Intel Core i7 و پردازنده گرافیکی RTV 2070 Super NVIDIA نیاز دارد. این منطقی است، زیرا به طور مداوم دو تصویر 2K جداگانه تولید می کند تا با حرکت چشم شما مطابقت داشته باشد.

مات اسمیت، رئیس دفتر Engadget UK، که این نمایشگر را در CES عرضه کرد، این صفحه را چیزی شبیه به نمایش هولوگرام گلدان توصیف می کند، کوچک، مبهم و غیر قابل توجه. در حالی که سونی از آن با عنوان صفحه نمایش سه بعدی بدون عینک صحبت می کند.

با توجه به اینکه امروزه همکاری برای هنرمندان و خلاقان سخت است، نمایشگر واقعیت مکانی نیز می تواند روشی مفید برای مشاهده مدل ها و صحنه های پیچیده سه بعدی از راه دور باشد. این ارتباط با 3R Technology، تمرکز جدید بر راه حل های واقعیت، زمان واقعی و از راه دور در طول دوره شیوع بیماری همه گیر کرونا است که شامل مواردی مانند فناوری ضبط حجمی و همچنین سنسور های جدید تصویر هوشمند آن با پردازش هوش مصنوعی، براساس توصیف ارائه سونی در کنفرانس CEATEC در هفته آینده است.

نمایشگر Spatial Reality در ماه نوامبر با قیمت 5000 دلار از سایت این شرکت در دسترس خواهد بود.

تفطن: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

مجله آراد: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12148

به "نمایش محتوای 3 بعدی بدون عینک با نمایشگر SR Display سونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش محتوای 3 بعدی بدون عینک با نمایشگر SR Display سونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید