نمونه ای کوچک از دروغ پردازی های بزرگ بی بی سی فارسی

به گزارش راه ساری، انتشار تصویری جعلی در حساب کاربری مسعود بهنود گواهی برای دروغ پردازی های بزرگ بی بی سی فارسی برای مخاطبان خود است.

نمونه ای کوچک از دروغ پردازی های بزرگ بی بی سی فارسی

به گزارش خبرنگار، روز گذشته همزمان با فرا رسیدن عید نوروز، مسعود بهنود روزنامه نگار و مفسر بی بی سی فارسی، تصویری را در حساب کاربری شخصی خود در توییتر به اشتراک گذاشت و ادعا کرد این تصویر متعلق به بازار تره بار رشت است.

اما بهنود که به پدرخوانده شبکه BBC فارسی معروف است چند ساعت پس از انتشار این پست مجبور شد بابت ارسال آن از مخاطبان عذرخواهی کند. با اندکی جستجو معین می گردد که این تصویر برخلاف ادعای بهنود، متعلق به بازار قونیه در کشور ترکیه است. این تصویر از زاویه نگاه و در قاب دوربین عکاسی به نام سزار چی، که خود اهل آنکاراست ثبت شده است.

اما نکته مهم این است که یک تصویر اشتباه در حساب کاربری بهنود تا به حال بیش از 2 هزار بار پسندیده شده و بارها در شبکه های اجتماعی مختلف دست به دست شده در حالی که تکذیبه او به همان گستردگی دیده نشده است. این همان کاری است که شبکه BBC فارسی سا ل هاست در آن تبحر دارد و بارها در گذرگاه های حساس تاریخی در عمر چهل ساله انقلاب اسلامی ایران کوشش نموده به هر صورت ممکن با توسل به سندسازی، خبرپراکنی و قهرمان سازی از چهره های غیرواقعی، در امور داخلی ایران دخالت کند و اخبار دروغ را به خورد مخاطبان دهد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 1930

به "نمونه ای کوچک از دروغ پردازی های بزرگ بی بی سی فارسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمونه ای کوچک از دروغ پردازی های بزرگ بی بی سی فارسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید