نگاهی به مودم +ADSL2 مرکوسیس MW-300D: مودم ارزانی که شما را غافل گیر می نماید

به گزارش راه ساری، یکی از خواننده های عزیز سایت شبکه چی، طی ایمیلی درخواست کرد مودم مرکوسیس MW-300D را آنالیز کنیم.

نگاهی به مودم +ADSL2 مرکوسیس MW-300D: مودم ارزانی که شما را غافل گیر می نماید

این مودم بیش از یک سال است وارد بازار ایران شده و فروشگاه های زیادی آن را عرضه می نمایند. یک مودم +ADSL2 با وای فای 300 مگابیت تک بانده و سه درگاه شبکه اترنت صد مگابیتی است.

چرا باید به فکر خرید مودم مرکوسیس MW-300D باشیم؟

در نظر اول نباید مودم مهمی باشد و ویژگی بسیار خاصی ندارد ولی عظیم ترین دلیل فروش و استقبال نسبتا خوب از آن در بازار ایران، فاکتور قیمت است.

در حالی که انواع مودم های +ADSL2 تی پی لینک و دی لینک با کیفیت ساخت خوب در این بازار یافت می شوند؛ اما در ماه های گذشته قیمت بسیاری از آن ها بالای 500 هزار تومان و گاها تا 1 میلیون تومان رسیده است.

اما قیمت مودم MW-300D مرکوسیس از 300 هزار تومان تا 500 هزار تومان است. همین دلیل کافی است که کاربر ایرانی سراغ خرید آن برود. وقتی می تواند همان کیفیت و سرعت اینترنت یا وای فای را با مودمی 50 درصد ارزان تر داشته باشد؛ چرا باید سراغ خرید مودمی 700 الی 800 هزار تومانی برود؟

مرکوسیس (Mercusys) یک برند انگلیسی شناخته شده در دنیا است. محصولات شبکه آن بسیار ساده ولی با کیفیت هستند و در کشورهای بسیاری از آن ها استفاده می گردد.

کیفیت ساخت بالا و رضایت بخش

مودم MW-300D این برند هم چنین ویژگی هایی دارد. خیلی ساده به شما یک ارتباط مطمئن، پایدار، با کیفیت و رضایت بخش می دهد تا وارد دنیای دیجیتال شوید.

اگر سراغ نظرات کاربران و خریداران این مودم در سایت های مختلف؛ چه ایرانی یا خارجی بروید؛ وجه مشترک تمام آن ها، کیفیت خوب محصولات این برند و همین طور مودم MW-300D است.

پس، شما دارید یک مودم با بدنه محکم، کیفیت ساخت بالا، کارایی نسبتا خوب و از یک برند معروف دنیای می خرید. قابل درک است بعضی از کاربران به خاطر فرار از خرید مودم های برندهای آسیای شرقی مانند ایسوس، تی پی لینک و دی لینک، سراغ مودمی با برند اروپایی بروند و شاید تصور نمایند این مودم سرعت اینترنت بیشتری می دهد.

از نظر سرعت و کیفیت اینترنت، با قاطعیت می توان گفت نباید تفاوتی میان مودم MW-300D با مودمی مانند تی پی لینک TD-W8961N و W9970 یا دی لینک DSL-2740U و DSL-2750U باشد.

همه این مودم ها دارای استاندارد +ADSL2 هستند؛ از حداکثر سرعت دانلود 24 مگابیت پشتیبانی می نمایند و می توانند یک اتصال پایدار و مطمئن برای کاربران فراهم سازند.

اما در بحث وای فای، برحسب تراشه ای که یک مودم استفاده می نماید؛ تفاوت هایی وجود دارد. یک مودم با دو آنتن خارجی می تواند کل یک آپارتمان 70 متری را پوشش دهد و در هر نقطه ای از آن به وای فای پرسرعت دسترسی یافت یا برعکس مودمی نمی تواند وای فای مفیدی برای چنین خانه ای بسازد.

مودم مرکوسیس MW-300D ویژگی خاصی در بحث وای فای جز آنتن های پرقدرت و کیفیت خوب وای فای ندارد. از استاندارد وای فای بسیار قدیمی و تقریبا عهد دایناسورهای 802.11n با سرعت 300 مگابیت پشتیبانی می نماید؛ دو آنتن خارجی جدانشدنی دارد و به کلید WPS مجهز است.

وای فای خوب با برد موثر

آن طور که کاربران گزارش دادند؛ کیفیت وای فای این مودم رضایت بخش است و کارهای خانگی و محیط های آپارتمانی کوچک را راه می اندازد. چندین دستگاه به طور همزمان می توانند به وای فای این مودم وصل شوند و از اینترنت استفاده نمایند. در بعضی تست هایی که روی سایت های خارجی دیدم؛ سرعت وای فای تا 86 مگابیت هم پیش رفته است که خوب واقعا برای یک مودم تک بانده خوب است.

دقت کنید چنین مودم و وای فای اصلا برای گیم، مالتی مدیا، چت های تصویری آنلاین، ویدیوکنفرانس، تماس های گروهی ویدیوئی، دانلود فایل و نظایر این ها مناسب نیست و فقط می تواند کارهای روزمره کاربران عادی در اینترنت راه پیش ببرید.

متاسفانه عظیم ترین عیب آن، نداشتن کلید پاور است و برای خاموش کردن آن باید کل مودم را از پریز برق بکشید. سه درگاه شبکه اترنت 100 مگابیتی دارد که باز برای مودمی با چنین مشخصات کافی است؛ یک درگاه RJ11 برای اتصال خط تلفن دارد و از کلید ریست بهره می برد که باید هر مودمی دارا باشد.

ارزش خرید دارد

پنل مدیریتی این مودم کاملا مجهز و پر از امکانات و ابزارهایی برای مدیریت اینترنت، وای فای و دستگاه های متصل به شبکه است. کمبودی در پنل مدیریتی مرکوسیس MW-300D مشاهده نخواهید کرد.

حرف آخر اینکه اگر واقعا دنبال خرید یک مودم ADSL معمولی با قیمت زیر 500 هزار تومان هستید؛ مرکوسیس MW-300D را پیشنهاد می کنیم و مطمئن باشید کارهای شما را راه می اندازد و از کیفیت وای فای آن راضی خواهید بود.

لینک خرید مودم مرکوسیس MW-300D از سایت دیجی کالا

اگر این روزها قصد خرید مودم ADSL داشتید یا سری به بازار و فروشگاه های شبکه ای زدید؛ احتمالا مودم دی لینک DSL-124 یا DSL-124 New را به…

در حالی که بازار شبکه و مودم در ایران از ابتدای سال جاری آشفته و به هم ریخته شده؛ قیمت ها چند برابر شدند؛ هیچ مودمی وارد نمی گردد…

همان داستانی که برای تفاوت مودم های تی پی لینک TD-W9960 و TD-W9970 گفتیم؛ برای مودم های دی لینک DSL-2740U و DSL-2750U نیز صادق است. مودم های 2740 و 2750 دی لینک…

امروز توفیق اجباری دست داد تا در چند بازار و مجتمع و پاساژ کامپیوتری پایتخت گشت وگذار کنم و چند ساعتی چشم به ویترین های فروشگاه ها داشته…

مودم روتر +ADSL2 تی پی لینک TD-W8961N یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین مودم ها در دنیا و ایران است. سال ها است که این مودم در ایران به فروش…

گاهی اوقات سوال و جواب رد و بدل شده میان من و یک خواننده عزیز سایت شبکه چی خودش یک مقاله مفصل و راهنمای خرید است….

همان طور که پیش بینی می شد و زمزمه هایی از اواخر سال پیش و آغاز سال جدید و مشاهده تحرکات بازار شنیده می شد؛ بازار ایران از مودم ADSL…

گرانی و کمبود و آشفتگی بازار مودم های ADSL و VDSL در سال جدید باعث شده دولت وارد ماجرا گردد و حالا بعضی سایت ها گزارش دادند؛…

منبع: شبکه چی
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14137

به "نگاهی به مودم +ADSL2 مرکوسیس MW-300D: مودم ارزانی که شما را غافل گیر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به مودم +ADSL2 مرکوسیس MW-300D: مودم ارزانی که شما را غافل گیر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید