همه چیز درباره کنسول PS5؛ پلی استیشن 5 چه بازی هایی دارد؟

به گزارش راه ساری، شرکت سونی بعد از مدت ها انتظار و حدس و حدس ها، بالاخره از پلی استیشن 5 و پلی استیشن 5 دیجیتال خود، با ظاهری نو و بدون درایو نوری رونمایی کرد.

همه چیز درباره کنسول PS5؛ پلی استیشن 5 چه بازی هایی دارد؟

شرکت سونی در مراسم رونمایی از بازی های PS5، پس از مدت ها انتظار، به صورت رسمی از ظاهر پلی استیشن 5 و نسخه بدون درایو نوری آن رونمایی کرد. این در حالی است که این شرکت پیش ازاین نیز دریکی از مراسم های خود اقدام به رونمایی از دسته پلی استیشن 5 بانام دوال سنس نموده بود.

نکته جالب توجه این است که کنسول پلی استیشن 5 دارای ترکیبی از دورنگ مشکی و سفید است که به هیچ عنوان شباهتی به پتنت های رونمایی شده در روز های گذشته ندارد. سونی در این مراسم علاوه بر پلی استیشن 5، از هدفون این پلی استیشن بانام پلاس D3، مدیا ریموت، HD Camera نیز رونمایی کرد. طبق اعلام رسمی این شرکت تاریخ عرضه پلی استیشن در تعطیلات 2020 خواهد بود.

نکته قابل توجه دیگر اینکه اجرای بازی های پلی استیشن 4 بر روی کنسول پلی استیشن 5 امکان پذیر خواهد بود چراکه این کنسول قابلیت Backward Comoatibility را دارا می باشد.

مشخصات فنی و ویژگی های پلی استیشن 5 سونی

پلی استیشن 5، (play Station 5) که به اختصار PS5 نامیده می گردد پنجمین کنسول بازی از پلی استیشن است که به وسیله شرکت سونی ساخته شده است. نخستین گزارشات مربوط به توسعه این بازی کنسول در سال 2019 به وسیله مارک سرنی، معمار و سازنده ارشد آن منتشر شد. شرکت سونی در مراسم رونمایی از این پلی استیشن خاطرنشان کرد که میخواهد تا خاتمه 2020 این پلی استیشن را در سراسر دنیا عرضه کند. البته هنوز روز مشخصی برای عرضه این کنسول اعلام نشده و باید منتظر بمانیم تا این شرکت تاریخ دقیقی را اعلام کند.

مارک سرنی معمار ارشد پلی استیشن 5، خاطرنشان کرد که کنسول پلی استیشن تازه دارای مشخصات فنی زیر است:

پردازنده مرکزی (CPU): پردازنده 8 هسته ای zen 2 با فرکانس متغیر پردازشی 3/5 گیگاهرتز

پردازنده گرافیکی (GPU): باقدرت پردازشی 28/10 ترافلاپس، مجهز به 36 واحد محاسباتی (CU) با فرکانس متغیر 23/2 گیگاهرتز و معماری RDNA2

توان پردازشی: 28/10 ترافلاپس

حافظه رم: 16 گیگابایت (حافظه GDDR6 و 256 بیتی)

پهنای حافظه: 448 GB/S

فضای ذخیره سازی داخلی: 825 گیگابایت از نوع SSD سفارشی سازی شده

فضای ذخیره سازی خارجی قابل ارتقاء: مجهز به درگاه خارجی SSD از نوع VVMe برای ارتقاء فضای ذخیره سازی است

درایو نوری: درایور بلوری K UHD4

خروجی تصویر: 4K-8K

اقلام موجود: کابل برق، کابل HDMI، یک دسته

رنگ: مشکی و سفید

سایر امکانات: پشتیبانی از هارد اکسترنال USB

تاریخ عرضه: خاتمه 2020

با توجه به مشخصات فنی پلی استیشن 5 و استفاده SSD، مارک سرنی عضو ارشد تیم توسعه این پلی استیشن مزایای استفاده از SSD را لودینگ سریع تر بازی ها و آزادی عمل بیشتر به بازی سازان و از بین رفتم محدودیت های موجود برای ساخت و توسعه بازی ها را عنوان می نماید.

تفاوت نسخه پلی استیشن 5 و پلی استیشن 5 دیجیتال چیست؟

با توجه به اینکه شرکت سونی در مراسم رونمایی خود دو نسخه این پلی استیشن را معرفی کرد، اما تنها تفاوت این دو نسخه، در پشتیبانی از دیسک فیزیکی بازی ها است. این بدان معناست که پلی استیشن 5 از دیسک بازی ها پشتیبانی می نماید و دارای بلوری اولترا K4 است این در حالی است که پلی استیشن 5 دیجیتال، تنها از بازی های دیجیتال پشتیبانی می نماید، و نمی توان روی آن دیسک قرارداد.

نکته دیگر اینکه پلی استیشن 5 معمولی به علت داشتن درایو بلوری از قیمت بالاتری نسبت به پلی استیشن دیجیتال برخوردار خواهد بود.

قیمت پلی استیشن 5

قیمت پلی استیشن 5 و تاریخ عرضه آن به طور رسمی اعلام شد. سونی قیمت PS5 را 500 دلار خاطرنشان کرد.

پلی استیشن 5 چه بازی هایی دارد؟

سونی در رونمایی خود از پلی استیشن 5 چندین بازی نیز برای آن رونمایی کرد. از بازی های شاخص پلی استیشن 5 می توان به (اسپایدرمن، هورایزن 2، رچت اند کلنک و چند بازی دیگر) اشاره نمود. نکته قابل تأمل اینکه تمام بازی های پلی استیشن 4 نیز بر روی این کنسول قابل اجرا خواهند بود.

منبع: فرارو
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14419

به "همه چیز درباره کنسول PS5؛ پلی استیشن 5 چه بازی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره کنسول PS5؛ پلی استیشن 5 چه بازی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید