پرفروش ترین گوشی های ده سال اخیر

به گزارش راه ساری، وب سایت ایتنا: تنوع و افزایش قابلیت های گوشی های هوشمند، روز به روز در حال افزایش است. اما برخی گوشی ها در این زمینه تاریخ ساز بوده اند!

پرفروش ترین گوشی های ده سال اخیر

در 15سال اخیر استقبال از گوشی های هوشمند روز به روز در حال افزایش بوده و البته بعضی از انواع این گوشی ها بیش از مدل های دیگر مورد توجه نهاده شده اند.

در مجموع و در بیش از یک دهه اخیر پنج مدل گوشی هوشمند بیش از دیگر مدل ها در بازارهای جهانی به فروش رفته اند که آشنایی با آنها و به خاطر سپردن اسامی شان خالی از لطف نیست.

5- گلکسی اس 3 و آیفون 5 با فروش 70 میلیون واحدی

در انتهای فهرست پرفروش ترین گوشی های هوشمند کل تاریخ دو گوشی گلکسی اس 3 سامسونگ و آیفون 5 قرار دارند که 70 میلیون واحد از هر یک از این گوشی ها به فروش رفته اند. نکته جالب در خصوص هر دوی این گوشی ها آن است که دنباله هایی بر دو مدل پرطرفدار دیگر از گوشی های مختلف بوده اند که به ترتیب گلکسی اس 2 و آیفون 4 اس نام داشته اند. فراوری هر دو مدل یادشده در سال 2012 متوقف شده بود و گالکسی اس 3 و آیفون 5 جایگزین آنها شده بودند. پیروزیت گلکسی اس 3 صندلی سامسونگ به عنوان برترین فراوریکننده گوشی های هوشمند را در بازار تثبیت کرد. آیفون 5 هم پیروزیت دیگری برای اپل بود و نمایشگر بزرگتر و 4 اینچی آن به شدت مورد توجه نهاده شد.

4- آیفون 7 و 7 پلاس با فروش 78 میلیونی

اپل توانست با عرضه دو مدل از گوشی آیفون به نام های آیفون 7 و 7پلاس پیروزیت قابل توجهی کسب کند و این پیروزیت در سال های بعد تکرار نشد. از جمله علل پیروزیت این دو گوشی می توان به ضدآب بودن آنها، قابلیت ذخیره سازی حجم بیشتری از اطلاعات در مقایسه با گوشی ها و مدل های قبلی آیفون، باتری بزرگتر و باظرفیت شارژ بیشتر و غیره اشاره نمود.

3- گلکسی اس 4 با فروش 80 میلیونی

گلکسی اس 4 شرکت سامسونگ که در سال 2013 عرضه شد، یکی از رویایی ترین فراوریات این شرکت کره ای بود که در رقابت با گوشی های هوشمند و پیچیده موجود در بازار توانست به فروش خیره کننده 80 میلیون واحدی دست یابد.

در واقع سامسونگ با استفاده از پیروزیت گوشی گلکسی اس 3 توانست در صدر بازار قرار بگیرد. از جمله مزایای این گوشی می توان به سخت افزار پیشرفته و قدرتمند و بعضی نرم افزارهای خلاقانه اشاره نمود.

2- نوکیا 5230 با فروش 150 میلیونی

شاید غیرمنتظره ترین گوشی موجود در این فهرست نوکیا 5230 باشد که رتبه چشمگیر دوم را هم از آن خود نموده است. این گوشی ارزان قیمت توسط نوکیا فراوری شده بود و یک گوشی هوشمند جذاب محسوب نمی شد. این گوشی حتی از فناوری ارتباطی بی سیم وای -فای هم پشتیبانی نمی کرد. نوکیا 5230 در سال 2009 فراوری و عرضه شد و مجهز به سیستم عامل سیمبین و نه ویندوز موبایل یا اندروید بود. نمایشگر 3.2 اینچی، دوربین پشتی 2 مگاپیکسلی و تنها 70 مگابایت حافظه داخلی از جمله امکانات گوشی یادشده بود. به نظر می رسد تنها عامل اصلی اقبال به این گوشی قیمت مناسب آن بود که به 80 یورو می رسید.

1- آیفون 6 و 6 پلاس با فروش 220 میلیونی

اگر گلکسی اس 4 پیروز ترین گوشی سامسونگ باشد، می توان آیفون 6 و 6 پلاس را پیروز ترین گوشی های اپل دانست. فروش این دو گوشی برای اپل در طول تاریخ خیره کننده بود و بعید به نظر می رسد در آینده این رکورد برای اپل و حتی رقبای آن تکرار گردد. فروش 220 میلیون واحد از گوشی های آیفون 6 و 6 پلاس موجب شد تا سودی خیره کننده نصیب اپل گردد. به نظر می رسد علت اصلی استقبال از آیفون 6 پلاس نمایشگر بزرگ و 5.5 اینچی آن بود. آیفون 6 هم به علت ضخامت کمتر، پردازنده و دوربین قوی تر خود مورد توجه نهاده شد. سیستم پرداخت همراه اپل پی هم برای اولین بار در این گوشی به کار گرفته شد.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: برترین ها
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3216

به "پرفروش ترین گوشی های ده سال اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرفروش ترین گوشی های ده سال اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید