کاهش 4 تا 6 درجه ای دما در شش استان کشور

به گزارش راه ساری، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش 4 تا 6 درجه ای دمای هوا در شش استان کشور گفت: این کاهش دما تا روز آدینه (19 مهر) ادامه دارد.

کاهش 4 تا 6 درجه ای دما در شش استان کشور

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب (17 مهر) برای پاره ای از مناطق فارس، هرمزگان، جنوب کرمان، و نیمه جنوبی کهگیلویه و بویراحمد رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد.

وی اضافه کرد: طی روزهای پنج شنبه و آدینه (18 و 19 مهر ماه) به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب علاوه بر این مناطق در نوار شمالی بوشهر نیز شاهد افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهارکرد: از بعد از ظهر امروز و طی روز پنج شنبه (17 و 18 مهر) با شمالی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر برای استان های ایلام، مازندران و گلستان، بارش باران و وزش باد و برای نوار شرقی اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد.

به گفته وی طی فردا (18 مهرماه) برای این مناطق کاهش نسبی دما حدود 4 تا 6 درجه سانتیگراد رخ می دهد همچنین طی روز آدینه (19 مهرماه) مجددا شاهد افزایش دما در این مناطق خواهیم بود.

ضیاییان اضافه کرد: در ساعات بعد از ظهر شنبه (20 مهر) برای نیمه جنوبی آذربایجان غربی، پاره ای از مناطق آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و همدان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و برای زنجان و ارتفاعات قزوین ، البرز و تهران ، بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد . همچنین در این روز با نفوذ جریانات شمالی به ویژه در ساعات بعد از ظهر روی سواحل دریای خزر بارش باران، وزش باد و کاهش دما در این مناطق و نوار شرقی اردبیل رخ می دهد که بارش در گیلان و غرب مازندران از شدت بیشتری برخوردار است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از بعد از ظهر امروز و طی فردا (17 و 18 مهر) با افزایش سرعت وزش باد در نوار شرقی کشور به یژه منطقه زابل خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی دراین منطقه دور از انتظار نیست، گفت: طی فردا (18 مهر) دریای خزر مواج پیش بینی می گردد .

وی در خاتمه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده توضیح داد: آسمان تهران فردا (18 مهر) صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای 18 و حداکثر دمای 28 درجه سانتیگراد و طی روز آدینه (19 مهر) صاف با حداقل دمای 17 و حداکثر دمای 27 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5741

به "کاهش 4 تا 6 درجه ای دما در شش استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 4 تا 6 درجه ای دما در شش استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید