کتابی برای ارتقای سواد رسانه ای سلبریتی ها
به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، پژوهشگر کتاب سلبریتی ها، سواد رسانه ای و رسانه های اجتماعی در طرح تحقیق خود با اشاره به کنشگری سلبریتی ها در رسانه های جمعی بر فقدان دانش کافی آنها از نحوه کاربرد رسانه های اجتماعی و نیز ضعف آنان در مواجهه با محتواهای رسانه های اجتماعی تأکید می نماید.
حسنی با بیان این مثال که ضعف در صحت سنجی یک خبر و انتشار بدون درنگ و تأمل آن توسط سلبریتی ها پیغامدهای گسترده اجتماعی همچون ترویج بی اعتمادی عمومی را در پی داشته است، بخش قابل توجهی از این نوع پیغامدهای نامتناسب و ناخواسته را ناشی از نبود سواد رسانه ای و به عبارت دقیق تر نبود سواد رسانه های اجتماعی در میان سلبریتی ها می داند و بر نقد و تحلیل آگاهانه محتواهای رسانه های جمعی، سنجش صحت و اعتبار آنها و سپس انتشار در میان جمع دنبال کنندگان تأکید می نماید.
آموزش اصول اولیه ژورنالیسم به سلبریتی ها، نحوه شناخت واقعیت های خبری و آشنایی با اطلاعات نادرست و اخبار جعلی، تحلیل پیغام های رسانه های جمعی و شیوه برساخت معنا در آنها، آشنایی با مفاهیم بازنمایی، پیغام های کلیشه ای، چارچوب بندی، رمزگان پیغام ها و دلالت های صریح و ضمنی آن ها، اخلاق رسانه های اجتماعی، معنای افکار عمومی و نقش رهبران فکری در جهت دهی به آنها، شیوه فراوری محتواهای منطبق با اصول روزنامه نگاری حرفه ای و ارزش های خبری و غیره از جمله اهداف تألیف این کتاب است.
منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران