کتابی برای ارتقای سواد رسانه ای سلبریتی ها

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، پژوهشگر کتاب سلبریتی ها، سواد رسانه ای و رسانه های اجتماعی در طرح تحقیق خود با اشاره به کنشگری سلبریتی ها در رسانه های جمعی بر فقدان دانش کافی آنها از نحوه کاربرد رسانه های اجتماعی و نیز ضعف آنان در مواجهه با محتواهای رسانه های اجتماعی تأکید می نماید.

کتابی برای ارتقای سواد رسانه ای سلبریتی ها

حسنی با بیان این مثال که ضعف در صحت سنجی یک خبر و انتشار بدون درنگ و تأمل آن توسط سلبریتی ها پیغامدهای گسترده اجتماعی همچون ترویج بی اعتمادی عمومی را در پی داشته است، بخش قابل توجهی از این نوع پیغامدهای نامتناسب و ناخواسته را ناشی از نبود سواد رسانه ای و به عبارت دقیق تر نبود سواد رسانه های اجتماعی در میان سلبریتی ها می داند و بر نقد و تحلیل آگاهانه محتواهای رسانه های جمعی، سنجش صحت و اعتبار آنها و سپس انتشار در میان جمع دنبال کنندگان تأکید می نماید.

آموزش اصول اولیه ژورنالیسم به سلبریتی ها، نحوه شناخت واقعیت های خبری و آشنایی با اطلاعات نادرست و اخبار جعلی، تحلیل پیغام های رسانه های جمعی و شیوه برساخت معنا در آنها، آشنایی با مفاهیم بازنمایی، پیغام های کلیشه ای، چارچوب بندی، رمزگان پیغام ها و دلالت های صریح و ضمنی آن ها، اخلاق رسانه های اجتماعی، معنای افکار عمومی و نقش رهبران فکری در جهت دهی به آنها، شیوه فراوری محتواهای منطبق با اصول روزنامه نگاری حرفه ای و ارزش های خبری و غیره از جمله اهداف تألیف این کتاب است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13866

به "کتابی برای ارتقای سواد رسانه ای سلبریتی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابی برای ارتقای سواد رسانه ای سلبریتی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید