آب و هوای ترکیه

به گزارش راه ساری، ترکیه یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در دنیا می باشد که با توجه به دمای هوای ترکیه میتوان گفت که ترکیه در تمام فصول سال ارزش بازدید دارد و سالهاست که گردشگران بواسطه آب و هوای ترکیه ، آنرا بعنوان مقصد خود انتخاب می کنند.

آب و هوای ترکیه

ترکیه دارای آب و هوای مدیترانه است یعنی دارای تابستان های گرم و زمستان های سرد می باشد و به نزدیک بودن به دریای مدیترانه، دارای سواحل زیبایی است که چشم همگان را خیره میسازد.مناطق جنوبی ترکیه بیشتر در فصل تابستان و مناطق مرکزی و شمالی ترکیه بیشتر در فصل زمستان مورد توجه گردشگران است.

سردترین فصول در ترکیه ماههای دی و بهمن با اختلاف زیادی میان درجه حرارت ناحیه های ساحلی ازجمله سواحل جنوب ، سواحل غرب و سواحل دریای سیاه و مناطق سرد داخلی مشاهده میشود در نتیجه در کشور ترکیه هرچه از سمت غرب به شرق میرویم از مقدار باران کاسته می شود و گرمترین ناحیه در تابستان ترکیه در آناتولی جنوب شرقی است.میزان بارندگی در این نواحی نصف نواحی ساحلی است.

پیشنهاد ما به شما اینست که اگر در تابستان به ترکیه سفر کردید به دلیل گرم بودن هوا ،لباس های نازک و نخی و اگر در زمستان به این کشور ترکی سفر کردید لباس های ضخیم و چتر و … به همراه داشته باشید.

بهترین زمان مسافرت به ترکیه

با توجه به نظرات گردشگران و تحقیقات اجرا شده ،بهترین زمان برای سفر به ترکیه ، فصل بهار و پاییز می باشد ،در این فصول هوا نه زیاد گرم و نه زیاد سرد است.در تمام نقاط ترکیه آب و هوا یکسان نیست و بطور کلی آب و هوا در ترکیه به 4 منطقه تقسیم می شود و ترکیه بدلیل داشتن این آب و هوای مرطوب ،بسیار حاصلخیز و سرسبز است و در سفر به ترکیه تنوع رنگ طبیعی زیادی به چشم خواهید دید.

  1. سواحل جنوب و سواحل غرب با آب و هوایی مدیترانه ای
  2. سواحل دریای سیاه با تابستان هایی گرم و زمستان هایی معتدل و مرطوب
  3. بخش های شرق و شمال شرقی ترکیه با آب وهوایی کوهستانی
  4. بخش های مرکزی فلات آناتولی با آب وهوای نسبتا خشک قاره ای

برای سفر به ترکیه بهتر است که از آب و هوای مناطق دیگر هم باخبر شوید به همین دلیل ما آب و هوای شهرهای دیگر ترکیه را هم برایتان شرح داده ایم پس با ما همراه باشید.

  • آب و هوای استانبول
  • آب و هوای آنتالیا
  • آب و هوای آنکارا
  • آب وهوای بدروم
  • آب و هوای آلانیا
  • و …
منبع: لذت سفر
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4447

به "آب و هوای ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و هوای ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید