چگونه سفری کم هزینه به ترکیه داشته باشیم؟

به گزارش راه ساری، 1. سفر کم هزینه به ترکیه با تورهای رایگان استانبول

برای کسانی که به دنبال کاهش هزینه های سفرشان هستند، وجود تورهای رایگان خبر راضی کننده ای است. تصور کنید از مهم ترین جاذبه های استانبول با همراهی لیدری توانا بازدید می کنید و در مقابل نیاز به پرداخت هزینه ای ندارید. فقط در صورت تمایل می توانید انعام بپردازید. این دسته تورها به تورهای پیاده روی شهرت دارند و کم کم در میان گردشگران شناخته شده اند. خبرنگاران نیز تورهای رایگانی در استانبول برگزار می کند. اگر به استانبول مدرن علاقه دارید در تور رایگان تکسیم تا پل گالاتا و اگر به آثار تاریخی و استانبول سنتی علاقه دارید در تور رایگان بافت قدیم استانبول شرکت کنید.

چگونه سفری کم هزینه به ترکیه داشته باشیم؟

2. سفر کم هزینه و زمینی به ترکیه

یکی از عمده ترین هزینه های سفر به ترکیه هزینه رفت و آمد است. اخیرا با راه اندازی و گسترش اتوبوس و قطار های تهران به ترکیه، این مشکل قابل حل شده. برخی با دیدن قیمت پروازهای ایران به ترکیه شاید قید سفر به این کشور را بزنند. اما با امکان سفر زمینی به ترکیه هزینه های سفر بسیار کاهش پیدا کرده است. علاوه بر وسایل نقلیه عمومی، ماشین شخصی نیز می تواند گزینه دیگری برای سفر ارزان به ترکیه باشد. سفر با ماشین شخصی هم از هزینه های سفرتان می کاهد و هم آزادی بیشتری خواهید داشت و از زییایی های جهت نهایت استفاده را خواهید برد. اگر با ماشین شخصی تان به ترکیه سفر می کنید پیشنهاد می کنیم جهت جنوبی ترکیه را پیش بگیرید و از مناظر ساحلی و دیدن شهرهایی مثل آنتالیا، مارماریس، بدروم و غیره به وجد آیید. در مطالب زیر در مورد سفر زمینی به ترکیه بیشتر بخوانید:

  • راهنمای سفر با قطار (زمینی) از تهران به استانبول
  • راهنمای سفر با اتوبوس(زمینی) از تهران به آنکارا
  • راهنمای سفر با اتوبوس(زمینی) از تهران به استانبول

3. کاهش هزینه های سفر به ترکیه با پرواز چارتری

برای خیلی ها تحمل ساعت ها سفر زمینی و جاده ای غیر ممکن است. برای این دسته افراد بهترین گزینه سفر هوایی به شمار می رود. در مطلب آشنایی با پروازهای ایران به ترکیه اشاره کردیم که روزانه، پروازهای متعددی از ایران به مقصد ترکیه انجام می گیرد. با توجه به چند نکته می توانید بلیت ها ارزان تری برای سفر به ترکیه تهیه کنید.

  1. ایرلاین های داخلی نسبت به ترکیش قیمت مناسب تری دارند.
  2. اگر بتوانید پروازهای چارتری به مقصد ترکیه پیدا کنید بسیار به نفع شما خواهد بود. ممکن است در پروازهای چارتری، ممکن است حتی پروازهای نصفه قیمت پیدا کنید.
  3. انتخاب فرودگاه مقصد در کاهش هزینه بلیت متاثر خواهد بود.

4. ارزانترین زمان سفر به ترکیه را انتخاب کنید

ترکیه در همه فصول زیباست. خوش آب و هواترین و زیباترین فصول سفر به ترکیه پاییز و بهار هستند. اما برای کاهش هزینه های سفرتان به ترکیه بهتر است فصول ارزان را برای سفر به این کشور انتخاب کنید. اواخر پاییز و زمستان ترکیه خلوت تر می شود و در نتیجه، هزینه های سفرتان نیز کاهش پیدا خواهد کرد. در این مواقع می توانید پروازها و هتل های ارزان تری پیدا کنید و از حراجی های فصلی ترکیه استفاده ببرید. ضمن اینکه این فصول زیبایی خودشان را دارند و بهترین زمان برای تفریحات ساحلی نیز به شمار می روند. در پاییز، پیشنهاد ما سفر به آنتالیا، کوش آداسی و بدورم است. در این شهرها می توانید از آب و هوای مساعد و تفریحات ساحلی لذت ببرید. اگر قصد بازدید از کاپادوکیه را دارید بهتر است فصل پاییز را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید. اما نکته ای که برای سفر در این فصل باید در نظر بگیرید به همراه داشتن لباس گرم برای محافظت در برابر سرما است.

5. اقامت ارزان در ترکیه

برای سفر کم هزینه به ترکیه، به جای اقامت در هتل های 5 ستاره و لوکس، اقامت در هاستل و هتل هایی با ستاره پایین تر را انتخاب کنید. هاستل ها ضمن قیمت مناسب، تمیزند و امکانات مناسبی را در اختیار گردشگران قرار می دهند. خبرنگاران با ارائه خدمات رزرو هتل در استانبول بهترین گزینه را در اختیارتان قرار می دهد.

6. سفر کم هزینه به استانبول با وسایل حمل و نقل عمومی

قبلا هم اشاره کردیم که اگر بخواهید برای جابجایی در ترکیه با تاکسی تردد کنید، هزینه های سفرتان بسیار افزایش می یابد. برای حمل و نقل بهتر است از اتوبوس هایی استفاده کنید که گردشگران را به صورت گروهی به دیدن این جاذبه ها می برند. اگر می خواهید به جاذبه های اطراف شهرهای معروفی مثل استانبول، ازمیر، کوش آداسی و... سر بزنید بهترین راه شرکت در تورها و گشت های گروهی یکروزه تا چند روزه است. مثلا شرکت در تورهای دو روزه کاپادوکیه به نفع تان خواهد بود تا اینکه بخواهید با تاکسی راهی این منطقه شوید. بسیاری از این تورها تخفیف های خوبی می خورند و شرکت در آن ها هزینه سفرتان را کاهش می دهد.

7. شکم گردی ارزان در ترکیه

گاهی وعده غذایی که با قیمت گزاف در رستورانی لوکس میل می کنید را با کیفیت و قیمت مناسبی می توانید در بین خوشمزه فروشی و غذاهای خیابانی استانبول پیدا کنید. بنابراین این نکته را برای کاهش هزینه های سفرتان به استانبول را در نظر بگیرید.

8. تفریحات ارزان و رایگان را در ترکیه تجربه کنید

ترکیه پر از جاذبه هایی است که حتما برای دیدن آن ها نباید ورودیه و هزینه های زیادی بپردازید. بسیاری از فضاهای این کشور مانند موزه فضای باز هستند و بدون هیچ هزینه ای می توانید در آن رفت و آمد کنید. اگر اهل طبیعت گردی باشید، برای طبیعت گردی در ترکیه، قرار نیست هزینه چندانی بپردازید. هم چنین کارهای رایگان در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه را از دست ندهید. کارهایی مثل گالری گردی، موزه گردی و بازدید از محله های منحصر به قرد استانبول.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: دالاهو
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4720

به "چگونه سفری کم هزینه به ترکیه داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سفری کم هزینه به ترکیه داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید