آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، کنترل کویید19 در پاکستان ، ایران دوباره رکورد زد؛ تهران قرمز شد

به گزارش راه ساری، تعداد مبتلایان به بیماری کووید19 در سراسر دنیا به بیش از 16 میلیون و 795 هزار نفر رسید و شمار مرگ های ناشی از این بیماری همه گیر بیش از 660 هزار نفر ثبت شد.

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، کنترل کویید19 در پاکستان ، ایران دوباره رکورد زد؛ تهران قرمز شد

به گزارش خبرنگاران، سخنگوی وزارت بهداشت ایران موارد بروز و فوتی ناشی از کووید19 طی 24 ساعت گذشته را گفت و گفت: 235 بیمار در شبانه روز گذشته جان خود را از دست دادند.

دکتر سیما لاری گفت: از 6 تا 7 مرداد بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 667 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شده اند که از این تعداد هزار و 687 نفر از آنها در بیمارستان ها بستری شده اند. وی گفت: مجموع آمار مبتلایان به کووید19 در کشور به 296 هزار و 273 نفر رسیده است.

به گفته لاری، در طول 24 ساعت گذشته، 235 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 16 هزار و 147 نفر رسید. وی افزود: تا به امروز 257 هزار و 19 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. لاری گفت: 3902 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: تا به امروز 2 میلیون و 380 هزار و 122 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است. وی درباره استان های در شرایط قرمز گفت: استان های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در شرایط قرمز قرار دارند.

لاری افزود: استان های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در شرایط هشدار قرار دارند.

اینفوگرافیک | رکورد مرگ در ایران ؛ شرایط کرونایی استان ها را ببینید

  • نخست وزیر پاکستان از کنترل کرونا در کشور اطلاع داد

نخست وزیر پاکستان ضمن گفتگوی زنده با مردم این کشور گفت: قرنطینه هوشمند باعث کنترل ویروس کرونا در پاکستان شد. به گزارش تسنیم به نقل از ای.آر. وای نیوز، عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت: ما از جمله کشورهایی بودیم که توانستیم ویروس کرونا را مهار کنیم. وی توضیح داد: طی 3 روز اخیر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به کمترین میزان خود رسیده و این می تواند خبر بسیار خوبی برای مردم باشد.

عمران خان گفت: بعضی کشورهای دنیا مجبور شدند برای کنترل ویروس کرونا حکومت نظامی اعلام نمایند ولی ما با مشاوره ای که از کشورهای مختلف گرفتیم روش قرنطینه هوشمند را انتخاب کردیم.

عمران خان افزود: قرنطینه هوشمند باعث شد تا شیب نمودار گسترش ویروس کرونا در پاکستان کم گردد و تعداد مبتلایان و قربانیان نیز کاهش چشمگیری پیدا کند.

نخست وزیر پاکستان گفت: وقتی قرنطینه هوشمند را آغاز کردیم بسیاری مدعی شدند که صنایع و اقتصاد کشور در حال نابودی است ولی گذشت زمان اثبات کرد که ما روش درستی را پیش رو گرفته بودیم.

عمران خان افزود: البته قرنطینه سراسری در پاکستان باعث وارد شدن فشار به قشر ضعیف جامعه شد و تنها 15 درصد از جامعه که قشر مرفه تلقی می شوند از آثار سو قرنطینه سراسری در امان ماندند.

لازم به ذکر است در ابتدای شیوع ویروس کرونا در پاکستان دولت تصمیم داشت با استفاده از قرنطینه سراسری مانع شیوع این بیماری گردد ولی رفته رفته به این نتیجه رسید که مسائل مالی ناشی از قرنطینه فشار بسیاری را به مردم وارد می نماید.

تا به امروز 275 هزار و 225 نفر از مردم پاکستان به کرونا مبتلا شده اند و 5865 نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا

  • 197 هزار بیمار مبتلا به کرونا در روسیه تحت درمانند

طبق جدیدترین آمار، تعداد کل افراد آلوده به ویروس کرونا در روسیه به 823 هزار نفر افزایش یافته، البته حدود 612 هزار نفر بیمار (بیش از 74 درصد) بهبود یافته و تنها حدود 198 نفر همچنان تحت درمان قرار دارند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، گزارش داد که تعداد مبتلایان جدید به عفونت کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته، 5 هزار و 395 نفر ثبت شده است و بدین ترتیب، تعداد کل افراد آلوده به ویروس کرونا در روسیه به 823 هزار و 515 نفر افزایش یافته است.

بر اساس این اطلاعات، رشد روزانه موارد ابتلا برای هفتمین روز متوالی از 0.7 درصد تجاوز نکرده است. بیشترین موارد جدید آلودگی: 674 مورد در شهر مسکو، 209 مورد در منطقه سه وردلوفسک، 187 مورد در جمهوری خودمختار خانتی-مانسیسک، 168 مورد در سن پترزبورگ و 164 مورد در منطقه مورمانسک شناسایی شده است.

بطور کلی در حال حاضر، 197 هزار و 794 بیمار مبتلا به کرونا در سراسر مناطق فدراسیون روسیه در حال درمان هستند.

این ستاد یادآور شده است، تعداد موارد مرگ ناشی از ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته 150 افزایش یافته و بدین ترتیب تعداد کل قربانیان این عفونت در روسیه به 13 هزار و 504 نفر رسید.

میزان کل موارد فوت بیماران، 1.64 درصد کل از موارد ابتلا به کووید-19 در روسیه است.

در عین حال طی یک روز گذشته تعداد بیمارانی که درمان شدند،8 هزار و 888 نفر است تا تعداد کل افراد بهبود یافته از این عفونت در روسیه، به 612 هزار و 217 نفر افزایش یابد.

بدین ترتیب نسبت افراد بهبود یافته در روسیه، به بیش از 74 درصد از کل افراد آلوده به ویروس کرونا رسیده است.

این ستاد افزود، بطور خاص در شهر مسکو طی 24 ساعت گذشته، 827 بیمار دیگر پس از درمان کامل، از بیمارستان مرخص شدند تا تعداد کل افراد بهبود یافته از عفونت کرونا در پایتخت روسیه به 175 هزار و 812 نفر افزایش پیدا کند.

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10791

به "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، کنترل کویید19 در پاکستان ، ایران دوباره رکورد زد؛ تهران قرمز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، کنترل کویید19 در پاکستان ، ایران دوباره رکورد زد؛ تهران قرمز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید