خبرنگاران فاصله گذاری درشناورهای مسافری هرمزگان رضایت بخش نیست

به گزارش راه ساری، بندرعباس - خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اظهار نارضایتی از رعایت نشدن فاصله گذاری در شناورها و مسیرهای دریایی هرمزگان گفت: در نشست های ستاد استانی کرونا گفته ایم شناورها باید با 40درصد زیر ظرفیت حرکت کنند اما این کار باعث متضرر شدن شناورداران می شود.

خبرنگاران فاصله گذاری درشناورهای مسافری هرمزگان رضایت بخش نیست

دکتر حسین فرشیدی روز یکشنبه در گفت وگوبا خبرنگاران افزود: ما نمی دانیم کدام دستگاه یا نهاد اجرایی و به چه شیوه ای می تواند این زیان را برای شناورداران جبران کند تا فاصله گذاری را رعایت کنند اما شرایط فعلی برای مسافران رضایت بخش نیست.

وی، دربخش دیگری از سخنان خود تاکید: شستن دست ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی سه اصل اساسی و موثر برای پیشگیری و مقابله با کروناست و در کنار آن باید چرخش مناسب هوا در فضای بسته اعم سالن ، اتاق و محل کار و خودرو نیز توجه شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، از جریمه کردن افراد سهل انگار نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی به عنوان یک راه حل خوب نام برد و یادآور شد: هزینه درمان یک بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان حدود 200میلیون ریال است که 90درصد آن بر عهده بیمه است اما باید سهم پرداختی افرادی که با سهل انگاری و بی توجهی به پروتکل ها بیمار شده اند افزایش یابد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز 673 هزار و 250 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 423 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 37 هزار و 832 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید 19 در کشور گفت: از دیروز تا امروز 17 آبان 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 9 هزار و 450 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که سه هزار و 70 نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 673 هزار و 250 نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 423 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 37 هزار و 832 نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا به امروز 515 هزار و 153 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین 5506 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا به امروز پنج میلیون و 185 هزار و 361 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

وی گفت: استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در شرایط قرمز قرار دارند. همچنین استان های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در شرایط نارنجی و زرد قرار دارند.

ویزارو: ویزای تضمینی شینگن، ویزای کانادا تضمینی

سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12521

به "خبرنگاران فاصله گذاری درشناورهای مسافری هرمزگان رضایت بخش نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فاصله گذاری درشناورهای مسافری هرمزگان رضایت بخش نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید