آشنایی با مراکز خرید تبریز

به گزارش راه ساری، مراکز خرید تبریز یکی از قطب های اصلی خرید در شهرهای شمال غربی ایران هستند که در طی سال های پیشین تعداد زیادی مراکز خرید مدرنی تاسیس شده اند.

آشنایی با مراکز خرید تبریز

تبریز از دیرباز به عنوان قطب تجارت ایران در راستا جاده ابریشم مطرح بوده است ولی در سال های اخیر نیز با احداث مراکز تجاری جدید به قطب خرید و فروش شمال غرب کشور تبدیل شده است. این شهر با توجه به نزدیکی به مرزهای شمال غربی ایران و بهره مندی از مراکز اقامتی و رفاهی مناسب (به طور مثال هتل ائل گلی تبریز لوکس ترین هتل در تبریز و ایران از لحاظ امکانات رفاهی) مورد توجه بسیاری از تجار و بازرگانان ایرانی و خارجی است. در زیر نگاهی به مهم ترین مراکز خرید تبریز خواهیم انداخت.

1. مرکز خرید اطلس

آدرس: ولیعصر، خیابان همافر غربی، میدان اطلس.

مرکز خرید اطلس در منطقه نگین پارک ولیعصر احداث شده و یکی از مراکز خرید عظیم تبریز میباشد که در 18 طبقه اجرا شده که 9 طبقه آن تجاری،4 طبقه پارکینگ و 5 طبقه اداری میباشد. این مرکز خرید دارای 160 واحد تجاری، هایپرمارکت، فودکورت، کافی شاپ، شهربازی سرپوشیده، سالن مراسم و …. میباشد.

2. مرکز خرید رشدیه

آدرس: شهرکی رشدیه، میدان شهید فهمیده.

اگر به منطقه میدان شهید فهمیده تبریز رفتید بهتر است از مرکز تجاری رشدیه نیز دیدن کنید این مجتمع رفاهی فروشگاه های متعدد را در خود جای داده است و کالاهای مختلفی را می توانید در این مجتمع خرید کنید. البته بچه ها و خردسالان خود را نیزر می توانید در محوطه ای که برای آنان در نظر گرفته شده است قرار دهید تا با آرامش کامل از دیدن و خرید از فروشگاه های این مجتمع لذت ببرید.

3. مرکز تجاری اداری برج بلور

آدرس: آبرسان، فلکه دانشگاه.

برج بلور که بلندترین و مدرن ترین برج کلانشهر تبریز است نیز دارای فروشگاه های متعدد است که در صورت مراجعه به منطقه آبرسان بهتر است این فروشگاه ها را هم ببینید. مجتمع پل بازار جواهر دیگر مرکز خرید منحصر بفرد این منطقه از تبریز است که در نوع خود طراحی زیبایی دارد. در ماه های اخیر برندهای مطرح متعددی در این مرکز شعبه تاسیس نموده اند که برای علاقه مندان این برندها مکان مناسبی است.

4. لاله پارک

آدرس: میدان شهید فهمیده، عظیمراه پاسداران به سمت تهران.

این مرکز خرید یک مجتمع تجاری، تفریحی، اقامتی در عظیمراه پاسداران است که از دو بخش مرکز خرید و هتل 5 خبرنگاران کایا لاله پارک تشکیل شده است. هتل این مجموعه دهمین شعبه از هتل های زنجیره ای کایا در ترکیه است. بخش تجاری این مجموعه با مساحت 21 هزار متر مربع دارای 6 طبقه شامل 120 فروشگاه (مانند گالری هنری، مغازه های پوشاک، صوتی و تصویری و غیره) و نمایندگی های مطرح دنیا با برندهای ترک، سینما، هایپرمارکت، شهربازی، و فودکورت است. البته 3 طبقه را پارکینگ با گنجایش 1500 نفر به خود اختصاص داده است.

5. برج شهر

آدرس: حد فاصل عظیمراه استاد شهریار و بلوار 29 بهمن.

برج شهر 14 طبقه دارد که 65 واحد تجاری در 4 طبقه قرار گرفته اند، از مشخصات این برج یک طبقه فود کورت و 50 واحد اداری در 6 طبقه، یک طبقه شهربازی سرپوشیده در طبقه 12 و پارکینگ با گنجایش 100 خودرو در دو طبقه زیرین هست. علاوه بر امکانات خوبی که این برج دارد، جذابترین قسمتش معماری فوق العاده زیبای آن است که در سال 88 به عنوان سومین طرح برگزیده معماری تبریز انتخاب شده بود.

6. بازار قدیمی تبریز

آدرس: تبریز، خیابان جمهوری.

بازار تبریز عظیم ترین مجموعه بازار به هم پیوسته سرپوشیده دنیا با مساحتی حدود یک کیلومتر مربع و یکی ازشاهکارهای معماری ایران و همچنین یکی از عظیمترین و مهمترین بازارهای ایران وقاره آسیاست.این بازار عظیمترین بازار سرپوشیده آجری دنیا و یکی از شاهکارهای معماری ایرانی به شمار می آید.

مجموعه بازار تبریز 20 راسته و بازار، 35 سرا، 25 تیمچه، یازده دالان و حدود پنج هزار و 500 مغازه و 40 نوع صنف داره که بازار فرش اون خیلی خیره کننده هستند. بازارچه های تبریز شامل بازار امیر، بازار بلورفروشان، بازار حرمخانه، بازار شیشه گرخانه، بازار صادقیه، بازار عباچی، بازار کفاشان، بازار یمنی دوز و راسته بازار تبریز می شوند.

بر اساس گفته بعضی تاریخ نویسان، بازار فعلی تبریز مربوط به اواخر زندیه و عصر قاجار است.این بازار در هسته میانی شهر تبریز واقع شده است و از سمت شرق به عالی قاپو (مجموعه کاخ های ولی عهدنشین) و از سمت غرب به مسجد جامع، و ازقسمت شمال بخش هایی از رودخانه مهران رود رو در بر می گیرد که این دو بخش از طریق پل های چوبی به هم متصل می شوند.

7. بازار تربیت

آدرس: خیابان امام، بالاتر از میدن ساعت، سنگ فرش تربیت.

خیابان تربیت خیابانی سنگفرش است که در گوشه و کنار آن مجسمه هایی از شغل های مختلف قرار داده اند. با قدم زدن و خریدکردن در خیابان تربیت تبریز احساس می کنید در خیابان استقلال ترکیه قدم می زنید. این خیابان به بورس لوازم معماری و لوازم التحریر معروف است، اما در مراکز خرید این خیابان کفش های خوبی هم پیدا می شود. در سفرتان به تبریز با رفتن به این خیابان با یک تیر دو نشان می زنید؛ هم خرید می کنید و هم از گشت و گذار در خیابانی متفاوت لذت می برید.

8. میلاد نور ولیعصر

آدرس: کوی ولیعصر، فلکه عظیم، مرکز تجاری میلاد نور ولیعصر.

مرکز خرید میلاد نور واقع در طبقه زیرین فلکه عظیم ولیعصر دارای 1 طبقه تجاری (78 مغازه) و 2 طبقه پارکینگ (با ظفیت 350 اتومبیل) است. در این مرکز خرید می توانید (مانند دیگر مراکز خرید که معرفی گشت) پوشاک، کیف و کفش، لوازم ورزشی، طلا و جواهرات، لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری مورد احتیاج خود را تهیه و از رستوران و کافه و دیگر خدمات بهره ببرید.

کلام آخر

شهر تبریز دارای مراکز خرید عظیم و فراوان است، بنابراین بهتر است در کنار بازدید از جاذبه های گردشگری این شهر زیبا، ساعاتی را در بازار یا مراکز خرید آن نیز بگذرانید.

تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: setare.com
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13137

به "آشنایی با مراکز خرید تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مراکز خرید تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید