آمار کرونا در ایران 18 مرداد ، شهروندان از سفر به چهار استان پرهیز کنند

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: از دیروز تا امروز(18 مرداد 1399) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2125 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 1049 نفر از آنها بستری شدند.

آمار کرونا در ایران 18 مرداد ، شهروندان از سفر به چهار استان پرهیز کنند

وی افزود: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 324 هزار و 692 نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 132 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به 18 هزار و 264 نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا به امروز 282 هزار و 122 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: 4148 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تا به امروز دو میلیون و 661 هزار و 965 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

وی درباره استان های در شرایط قرمز بیماری گفت: استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در شرایط قرمز قرار دارند.

لاری همچنین درباره استان های در شرایط هشدار گفت: استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در شرایط هشدار قرار دارند.

آخرین شرایط شیوع ویروس کرونا در ایلام

سخنگوی وزارت بهداشت با ارائه توضیحاتی در مورد شرایط شیوع کرونا در ایلام از مردم خواست که صله رحم عید غدیر به صورت مجازی انجام دهند.

لاری با اشاره به شرایط هشدار کرونا در ایلام گفت: در استان ایلام از ابتدای شیوع کرونا تا خرداد سه خیز متوسط بیماری را در ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت داشتیم اما از از ابتدای خردادماه شاهد خیز شدیدتری بودیم به طوری که در نیمه اول تیرماه تعداد موارد بستری در این استان به بیشترین میزان خود رسید.

وی ادامه داد: از حدود یک ماه گذشته با همکاری مردم ایلام شاهد شیب نزولی هستیم و در حال حاضر سه شهر در شرایط قرمز و سه شهر در شرایط هشدار بیماری قرار دارند. موارد ابتلا و بستری نیز در شهرهای ایلام، مهران، دهلران، آبدانانان و دره شهر شدت بیشتری دارد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت طی این مدت 12هزار و 241 مورد نظارت بر اجرای پروتکل ها در این استان انجام شده است که در جریان آن 452 واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل ها تعطیل و 264 مورد به مراجع مربوطه معرفی شدند.

وی میانگین استفاده از ماسک در این استان را 78.1 درصد گفت و گفت: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در صنوف و اماکن نیز 77.89 درصد است.

لاری ادامه داد: درمورد استفاده از ماسک بیشترین آن با 89 درصد مربوط به چرداول و کمتر آن با 58 درصد مربوط به ملکشاهی است. کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی نیز مربوط به ایوان با 57.7 درصد است.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: امیدوارم با همراهی ایلامی های عزیز با رعایت توصیه های بهداشتی ضمن تداوم فرایند نزولی در موارد ابتلا و .. شاهد خروج این استان از شرایط هشدار باشیم.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام عیدغدیر نیز گفت: یکی از آداب عید غدیر صله رحم است اما باتوجه به شیوع کووید 19 و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی از عزیزان می خواهیم از طریق شبکه های مجازی این کار را انجام دهند.

لاری ادامه داد: یک ماه است که کمپین من ماسک می زنم آغاز شده است و در این مدت شاهد کاهش آمار ابتلا و بستری و فوت در کشور هستیم. با ادامه این فرایند در هفته های آینده شاهد فرایند کاهشی ابتلا به ویروس کرونا در کشور خواهیم بود.

از سفر به چهار استان خودداری کنید

وی از شهفرایندان خواست که از سفر به استان های مازندران، خراسان رضوی، گیلان و گلستان پرهیز کنند و اصول سه گانه شست و شو، رعایت فاصله فیریکی و استفاده از ماسک را هم فراموش نکنند.

منبع: ایسنا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10989

به "آمار کرونا در ایران 18 مرداد ، شهروندان از سفر به چهار استان پرهیز کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار کرونا در ایران 18 مرداد ، شهروندان از سفر به چهار استان پرهیز کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید