آمریکا برای سوریه خط و نشان کشید

به گزارش راه ساری، ایسنا نوشت: در حالی که سوریه با مسائل اقتصادی به دلیل جنگ و تحریم های ظالمانه روبرو است، آمریکا امروز (چهارشنبه) تحریم های شدیدی را بر سوریه إعمال می کند که هدف از این تحریم ها، بلوکه کردن درآمدهای مسؤولان این کشور است تا نتوانند پیروزی نظامی را در جنگ محقق سازند.

آمریکا برای سوریه خط و نشان کشید

به گزارش شبکه روسیا الیوم، کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه به شورای امنیت اعلام کرد: آمریکا چهارشنبه آنچه موسوم به قانون قیصر (سزار) برای حفاظت از غیرنظامیان در سوریه است، اجرا می کند که این قانون در روز 20 دسامبر 2019 توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا امضا شد و هدف از آن، بازدارندگی طرف هایی است که به کمک و حمایت اقتصادی از اقدامات نظام اسد علیه مردم سوریه ادامه می دهند و به سادگی، برای خود ثروتی را محقق می سازند!

کرافت گفت که دولت آمریکا تحریم های جدیدی را بر سوریه اعمال می کند تا مانع از تحقق پیروزی نظامی نظام اسد شود.

وی که کشورش آسیب های بسکمک را با تحریم ها به مردم سوریه وارد کرده است، مدعی شد: هدف ما محروم کردن نظام سوریه از درآمدها و حمایتی است که برای انجام اقدامات شنیع گسترده و نقض های حقوق بشری از آنها استفاده می کند و این اقدامات مانع از دست یابی به یک راه حل سیاسی شده و به شدت احتمالات صلح را کاهش می دهد!

کرافت، نظام اسد را در برابر دو راه حل قرار داد عمل به فرایند سیاسی مطرح شده طبق قطعنامه 2254 یا تداوم بلوکه کردن کمک ها برای بازسازی سوریه و اعمال تحریم ها از جانب آمریکا بر نظام سوری و حامیان اقتصادی اش.

روسیه، چین و سوریه به شدت این طرح آمریکا برای اعمال تحریم های بیشتر علیه سوریه را مورد انتقاد قرار داده اند، به ویژه که سوریه شاهد بحران اقتصادی شدیدی است.

در این راستا، نماینده روسیه در سازمان ملل گفته است: هدف از این اقدامات، کنار زدن مسؤولان قانونی در سوریه است و تحریم های جدید، به شهفرایندان عادی آسیب خواهد زد.

نماینده چین در سازمان ملل نیز در این خصوص گفت: در شرایطی که کشورهای ضعیفی همچون سوریه در حال مقابله با کرونا هستند، اعمال تحریم های بیشتر اقدامی غیرانسانی است و ممکن است باعث فجایع بیشتر شود.

در همین حال، بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل شرح داد: عدم پاسخگویی دولت آمریکا و اتحادیه اروپا به خواسته های سازمان ملل و بین المللی برای خاتمه دادن به تحریم های اقتصادی و اجباری اعمال شده علیه ملت سوریه و اقدام آمریکا و اتحادیه اروپا در تمدید و تشدید آن اقدامات همزمان با اجرای آنچه موسوم به قانون قیصر نشانگر بی اعتنایی آمریکا به قانون بین المللی و دستاوردهای بشریت است.

311311

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10057

به "آمریکا برای سوریه خط و نشان کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا برای سوریه خط و نشان کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید