آمریکا تحریم های بیشتر علیه پروژه گازی نورد استریم 2 را در دستورکار قرار می دهد

به گزارش راه ساری، سفیر آمریکا در برلین بار دیگر از طرح تحریم های بیشتری علیه پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 از طرف کشورش اطلاع داد و از آلمان خواست سیاست های خود در قبال روسیه را مورد بازنگری قرار دهد.

آمریکا تحریم های بیشتر علیه پروژه گازی نورد استریم 2 را در دستورکار قرار می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، آمریکا همچنان به مبارزات خود علیه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2 ادامه می دهد.

ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان که بر اساس گزارش های منتشر شده به زودی از این سمت خود استعفا خواهد داد بعد از جلسه هفته گذشته با سناتورها و نمایندگان مجلس آمریکا در مصاحبهیی با هندلزبلات آلمان تاکید نمود که تحریم های بیشتر علیه این خط لوله با موافقت فراحزبی و بیشتری روبرو شده است. به گفته وی با وجود مبارزات انتخاباتی اما فرایند قانونگذاری در این باره می تواند به سرعت پیش رود.

وی از دولت آلمان درخواست کرد که سیاست های خود در قبال روسیه را اساسا مورد بازنگری قرار دهد.

وی با لحنی بی ادبانه در این باره گفت که آلمان باید غذا دادن به جانوران را کنار بگذارد در حالی که هم زمان پول کافی برای ائتلاف نظلمی ناتو هزینه نمی نماید.

واشنگتن مرتبا درباره وابستگی بالای اتحادیه اروپا به گاز روسیه هشدار می دهد و می خواهد این پروژه گازی را با تحریم ها متوقف کند.

فرایند پیشرفت پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 پیغامد تحریم های آمریکا در 20 دسامبر سال گذشته کند شد. تا به حال بیش از 2300 کیلومتر از این جهت گازی حدود 2460 کیلومتری کامل شده است.

یک سخنگوی پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان در مصاحبه با هندلزبلات گفته است: در دورانی که بحران کرونا فشار زیادی را به کشورهای جهان وارد می نماید زمان آن نیست که مارپیچ تشدید خشونت ها را به کار بیاندازیم و تهدید به تحریم های غیر قانونی کنیم.

خط لوله نورد استریم 2 گاز روسیه را به وسیله دریای بالتیک به آلمان انتقال خواهد داد.

مجری اصلی این پروژه گازی، غول انرژی روسیه شرکت گازپروم است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته اند. بیش از 90 درصد این پروژه خط لوله تمام شده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان گرنل می خواهد در هفته های آینده از سمت خود به عنوان سفیر آمریکا در آلمان کناره گیری کند.

ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان به عنوانی سفیری بحث برانگیز مطرح بوده وبارها با مداخله در اموری که به وی مربوط نمی گردد خشم سیاستمداران آلمانی را برانگیخته بود .

بر اساس اطلاعات خبرگزاری آلمان گرنل 53 ساله طی هفته های آینده در حالی که زمان زیادی تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر باقی نمانده است، از سمت خود کناره گیری می نماید.

گرنل که به دلیل پرسروصدا بودنش در دوران فعالیت سیاسی و همچنین در دوره سفارتش در آلمان مورد انتقاد بود، فردی وفادار به ترامپ به شمار می رود.

گرنل فعالیت زیادی در توئیتر دارد و مدام درباره خطر مشارکت دادن شرکت چینی هواوی در زیرساخت های شبکه نسل پنجم اینترنت در اروپا و شکست این اتحادیه در تامین سهم خود از بودجه ناتو پیغام منتشر می نماید.

گرنل در آذرماه سال گذشته از پیوستن شش کشور اروپایی به سازوکار اقتصادی اینستکس برای تجارت با ایران انتقاد کرد. سفیر آمریکا در آلمان همچنین در تهدید و فشار به اروپایی ها برای پیوستن به کمپین فشار حداکثری علیه ایران نقش فعالی دارد.

2 منبع مطلع هم فاش کردند که سفیر آمریکا در آلمان قرار است یک نقش مهم را در تیم انتخاباتی دونالد ترامپ بر عهده بگیرد.

تفطن: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

مجله آراد: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9587

به "آمریکا تحریم های بیشتر علیه پروژه گازی نورد استریم 2 را در دستورکار قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا تحریم های بیشتر علیه پروژه گازی نورد استریم 2 را در دستورکار قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید