اختیار استان ها در بودجه زیاد شده است

به گزارش راه ساری، لاهوتی گفت: اختیار 600 طرح ملی به استان ها داده شده که اختیار استانداران را افزایش می دهد.

اختیار استان ها در بودجه زیاد شده است

به گزارش ، مهراد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود در صحن علنی امروز در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 99 گفت: اگر لایحه دولت اشکالی دارد، باید آنالیز گردد و بودجه سه دوازدهم مسئله ای را حل نمی نماید و اتفاقاً مشکل ایجاد می نماید.

او ادامه داد: اختیار 600 طرح ملی به استان ها داده شده که اختیار استانداران را افزایش می دهد.

لاهوتی اظهار کرد: دولت فروش نفت را روزانه یک میلیون بشکه و با قیمت 50 دلار پیش بینی نموده است اگر دوستان راهکاری برای افزایش فروش و قیمت دارند می تواند در جریان آنالیز بودجه ارائه دهند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه اظهار کرد: همه ما می دانیم که دولت اموال مازاد زیادی دارد و در این بودجه پیش بینی شده دولت 50 هزار میلیارد تومان از اموال مازاد خود را واگذار کند. در سال گذشته حدود 130 هزار میلیارد تومان از درآمد های مالیاتی اعلام وصول شده است. سال جاری نیز پیش بینی شده 175 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی اعلام وصول گردد. علم اقتصاد حکم می نماید در شرایط کنونی وصول مالیات را تسهیل کنیم.

نماینده لنگرود توضیح داد: در لایحه بودجه، 700 هزار میلیارد تومان مالیات بر خانه های خالی پیش بینی شده است و از سوی دیگر خانه های بالای 10 میلیارد تومان نیز باید مالیات بدهند. خودرو های لوکس نیز مشمول مالیات می شوند.

لاهوتی در انتها تاکید نمود: سهم صندوق توسعه ملی از 36 درصد به 20 درصد کاهش یافته است و 16 درصد باقی مانده به عنوان استقراض از سهم صندوق نزد دولت است یعنی دولت بدهکار صندوق می گردد. در بودجه نیز منابعی برای آبیاری تحت فشار آبخیزداری، مقابله با ریزگرد ها و دفاع پیش بینی شده است. توجه به فراوری و معیشت مردم در بودجه مدنظر بوده است. از سوی دیگر کف حقوق کارمندان دولت از 1.5 میلیون به دو میلیون و 800 هزار تومان افزایش داشته است.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8178

به "اختیار استان ها در بودجه زیاد شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختیار استان ها در بودجه زیاد شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید