اخذ گواهینامه ISO10004 توسط شرکت خبرنگاران
به گزارش راه ساری، گواهینامه ایزو 10004 توف نورد، استاندارد پایش رضایت مشتری
شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی خبرنگاران پیروز به کسب گواهینامه ISO10004 (سیستم مدیریت در پایش و اندازگیری رضایت مشتری) شده است. این مجموعه گردشگری با اولویت قرار دادن رضایت مشتریان خود همیشه در جهت بالابردن کیفیت خدمات هوایی، زمینی و گردشگری بوده است.
صدور گواهینامه ایزو 10004 مطابق با روش های اجرایی ممیزی و صدور گواهینامه TUV NORD Iran صورت گرفته است و ممیزی های مراقبتی مقرر را به همراه خواهد داشت.
شرکت توف نورد | TÜV NORD
اتحادیه پایش و اندازگیری رضایت مشتری(Technischer Überwachungs-Verein) که به طور اختصاری با TÜV NORD یاد می گردد یکی از برترین سازمان های مستقر در آلمان است که بر روی سلامت کالاها صنعتی ارائه شده از سوی شرکت های مختلف دنیا نظارت دارد. استاندارد TÜV قابلیت انطباق با انواع ایزو، از جمله ایزو 9001 در مدیریت کیفیت و ایزو 16949 در رابطه با مدیریت کیفیت دستگاه های اتوماتیک را نیز دارد. این اتحادیه برای دادن نشان استاندارد به شرکت ها و سازمان شرایط به خصوصی دارد و باید موازین معینی را همیشه رعایت نموده باشید.
دامنه کاربرد ایزو 10004
این روش اجرایی برای کلیه فعالیت های مربوط به پایش و اندازه گیری رضایت مشتریان شرکت خبرنگاران کاربرد داشته و مطابق با بند 6 و 7 و استاندارد ISO10004-2010 می باشد.
هدف گواهینامه ایزو 10004 (سیستم مدیریت در پایش و اندازه گیری رضایت مشتری)
در حقیقت هدف از تدوین این روش اجرایی، معین رویه ای جهت سنجش و پایش رضایت و دریافت بازخورهای مشتریان بمنظور:
- ارزیابی عکس العمل مشتری نسبت به محصولات فعلی و یا جدید
- به دست آوردن اطلاعاتی در خصوص جنبه های خاص سازمان مانند فرایند پشتیبانی، رفتار پرسنل و سازمان
- به دست آوردن دلایل شکایت مشتری
- آنالیز دلایل کاهش سهم بازار
- پایش روند رضایت مشتری
- مقایسه رضایت مشتریان با سازمان های دیگر و مشابه و …
- و معین راهکارهایی جهت افزایش رضایت و وفادارسازی مشتریان می باشد.
مفهوم رضایت مشتری ایزو 10004
در این بین مفهوم رضایت مشتری در استاندارد ازو 10004 شامل توصیف های خاص خودش می گردد. این توصیف ها عبارتند از:
مفهوم رضایت مشتری توسط شکافی بین انتظار مشتری و درکی که مشتری از محصول دارد به نسبت آنچه که توسط سازمان مربوط تحویل می گیرد تعریف می گردد.
به منظور برآورده ساخت رضایت مشتری، ابتدا باید سازمان مربوط انتظار مشتری و جامعه را به خوبی درک نموده باشد.
دیگر موردی که بسیار حائز اهمیت می باشد، این است که انتظارات ممکن است صریح و ضمنی باشد یا به طور کامل بیان نشده باشد.
انتظارات مشتری، همانطور که توسط سازمان شناخته شده است، پایه اصلی محصول است که پس از آن برنامه ریزی شده و تحویل می گردد.
حد رضایت مشتری از میزان تحویل کالا توسط مشتری برای دیدار یا فراتر از انتظارات معین شده نیز معین می گردد.
آنچه مهم است اینه که بین دیدگاه سازمان نسبت به کیفیت محصولی که تحویل گرفته و درکی مشتری از محصول تحویل گردد، زیرا این دومین رضایت مشتری را مدیریت می نماید.
منبع: الی گشتparisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه
italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز