استفاده از داروی ابولا برای مقابله باکرونا درهند

به گزارش راه ساری، با ادامه شیوع ویروس کرونا در جهان، دانشمندان در کشورهای مختلف به دنبال یافتن راهی برای درمان این بیماری هستند. چند روز پس از اینکه داروی هیدروکسی کلورکین (داروی مالاریا) به عنوان درمان احتمالی کرونا معرفی شد اکنون برخی معتقدند که داروی بیماری ابولا ریمدیسویر در درمان کرونا موثر است.

استفاده از داروی ابولا برای مقابله باکرونا درهند

به گزارش روز سهشنبه شبکه خبری ایندیا رودی، وزارت بهداشت هند اعلام کرد: از شرکت های داروسازی این کشور درخواست کرده است تا داروی ریمدیسویر را به صورت داخلی تولید کنند.

دکتر رامان گنگا کدار دانشمند ویروس شناس هندی گفت: داروی ریمدیسویر که برای درمان ابولا استفاده می شود، به آنزیم های ویروس کرونا که باعث تولید دوباره آن می شوند حمله می کند. به این دلیل است که این دارو برای درمان کرونا توصیه می شود.

وی اضافه نمود: گیلد ساینسز یک شرکت داروسازی آمریکایی این دارو را تولید می کند و هند هنوز این دارو را در اختیار ندارد. در برخی موارد استفاده از این دارو مثبت بوده است اما هنوز قطعیت آن در تجارب پزشکی به اثبات نرسیده است. پیش از این پزشکان هندی از داروی ریمدیسویر برای درمان بیماری نیپا یا ورم مغز استفاده کرده بودند.

تب شدید، سردرد و حالت تهوع از علائم ابتلا به ویروس نیپا است. در صورت کنترل نشدن علایم بیماری، فرد مبتلا می تواند با مرگ روبرو شود. واکسن مخصوص برای پیشگیری از این بیماری هنوز کشف نشده است.

در حال حاضر چندین دارو برای درمان کرونا در مرحله آزمایش واقع شده است. از جمله این داروها لوپیناویر و ریتوناویر است که پیش از این برای بیماران مبتلا به ایدز مورد استفاده قرار می گرفت. داروهای در حال تولید و تحت آزمایش دیگر برای درمان کرونا شامل لرون لیماب برای مراحل اولیه این بیماری و فاوی پیراویر یا اویجان می شوند.

بیماری جدید کرونا با نام کووید19 از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت. علایم این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی سارس بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود. واکسنی برای این ویروس تا به امروز وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است.

.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را&اینجا&بخوانید

toure-kish.ir: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

3ye.ir: گلچینی از بهترین های وب

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8583

به "استفاده از داروی ابولا برای مقابله باکرونا درهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از داروی ابولا برای مقابله باکرونا درهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید