اطلاعات 5 میلیون گذرنامه رمزگذاری نشده در دستان هکرهای هتل ماریوت

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز آنالیز های دقیق تر نشان داده تعداد افرادی که بدین شکل اطلاعاتشان به دست هکرها افتاده 383 میلیون نفر است. با این حال هک یادشده هنوز بزرگترین مورد سرقت اطلاعات خصوصی مشتریان یک کسب و کار بزرگ در تاریخ محسوب می گردد.

اطلاعات 5 میلیون گذرنامه رمزگذاری نشده در دستان هکرهای هتل ماریوت

از سوی دیگر، تعداد گذرنامه هایی که اطلاعات ثبت شده آنها رمزگذاری نشده بوده و لذا هکرها به راحتی می توانند از آنها سواستفاده نمایند تنها 5 میلیون مورد است که در مقایسه با ابعاد کلی این حمله هکری ناچیز است. هر چند سرقت اطلاعات 5 میلیون گذرنامه توسط هکرها می تواند مسائل زیادی را در حوزه امنیت و حریم شخصی برای این افراد ایجاد کند.

رسانه های آمریکایی این حمله هکری را به سازمان های اطلاعاتی کشور چین نسبت داده اند، هر چند چین این موضوع را به شدت تکذیب نموده است.

علت کاهش تعداد قربانیان این حمله از 500 میلیون به 383 میلیون مورد تکراری بودن برخی از اطلاعات هک شده است. ممکن است این رقم با شناسایی موارد تازه ای از داده های تکراری باز هم کاهش یابد.

دومین حمله هکری بی سابقه از نظر سرقت داده های خصوصی کاربران مربوط به شرکت Equifax است که در زمینه ارسال گزارش در مورد وضعیت اعتباری مشتریان خود فعالیت می نماید و در سال 2017 سرقت اطلاعات 145.5 میلیون مشتری آمریکایی خدمات آن افشا شد. اعلام این موضوع منجر به برکناری رئیس این شرکت و کاهش بی سابقه اعتماد به آن شد.

huseynvahedi.ir: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 999

به "اطلاعات 5 میلیون گذرنامه رمزگذاری نشده در دستان هکرهای هتل ماریوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات 5 میلیون گذرنامه رمزگذاری نشده در دستان هکرهای هتل ماریوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید