سند توسعه گردشگری در حال تدوین است، افزایش 40 درصدی گردشگران در 4 ماه سال

به گزارش راه ساری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: سند توسعه گردشگری در کمیسیون های دولتی در حال تدوین است.

سند توسعه گردشگری در حال تدوین است، افزایش 40 درصدی گردشگران در 4 ماه سال

به گزارش ، علی اصغر مونسان وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: از کنندگان مجلس تشکر می کنیم که با طرح شان موجب ارتقای سازمان میراث فرهنگی و تبدیل آن به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری شدند، امروز بنده تلاش کردم کارنامه ای از اقدامات دو سال گذشته سازمان را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی ارائه کنم و برنامه های آینده را نیز تشریح کنم.

:

او اضافه کرد: توجه به روند دو سال گذشته سازمان میراث فرهنگی فعالیت های این سازمان به سرعت تداوم می یابد و ساختار جدید در آن جاری خواهد شد، ماموریت های جدید هم بر همین اساس تدوین خواهد شد و ان شاءالله اگر کنندگان به من اعتماد کنند با توان بیشتر و با ساختار ارتقاء یافته اقدامات حوزه های مختلف را تداوم خواهیم داد.

مونسان اضافه کرد: روند گردشگری کشور رو به جلو است و تعداد گردشگران خارجی در سال 96، 4 میلیون و 700 هزار نفر و در سال 97، 7 میلیون و 800 هزار نفر بوده است؛ در 4 ماهه امسال نیز 40 درصد رشد کرده است. علاوه بر این سهم گردشگری در جی دی پی (JDP)، 11/8 میلیارد بوده در حالی که پیش از این رقم 7 میلیارد بوده است.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری شرح داد: پیش از این ما گردشگری فرهنگی و تاریخی را داشتیم و تا حدی هم توریسم سلامت وجود داشت، همچنین سند توسعه گردشگری در کمیسیون های دولتی در حال تدوین است که ان شاءالله چکش کاری و تصویب می شود. ما همچنین برنامه های ملی را جلو می بریم و بوم گردی ها را گسترش دادیم که همین امر موجب توزیع عادلانه تر گردشگر و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر ها شده است.

او اضافه کرد: در بخش میراث فرهنگی سالانه یک سهمیه ثبت داریم، قبلا به صورت نقطه ای یک بنا را تاریخی می کردیم، اما سال گذشته صدکیلومتر راستا که 8 بنا را در خود جای داده بود ثبت کردیم و این ثبت زنجیره ای را ادامه خواهیم داد؛ در حال حاضر پرونده راه آهن شمال به جنوب ارسال شده و بعد از آن کاروانسرا ها را در دستور کار داریم و تعداد شهر های بیشتری در ثبت جهانی قرار می گیرد.

مونسان گفت: ما به دلیل کاهش بودجه افزایش مشارکت مردمی را داشته ایم و حداکثر واگذاری ها از جمله حق بهره برداری از بنا های تایخی وگذار شده که بر همین اساس مرمت و احیاء اجرا شده و کسب و کار ایجاد شده است، میزان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نشان می دهد این حوزه اقتصادی و امید بخش بوده به طوری که 4 هزار و 500 موافقت اصولی اجرا شده است و وام های خوبی نیز پرداخت شده است.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: در دو سال دولت دوازدهم 206 پروژه مهم گردشگری افتتاح شده که 28 پروژه هتل های 4 ستاره و 5 ستاره بوده است، همچنین به بوم گردی ها توجه ویژه داشته و از مرز هزار و 700 واحد بومگردی عبور کردیم ما بعد از خروج آمریکا از برجام برنامه ریزی کردیم که کاهش توریسم نداشته باشیم.

او ادامه داد: با عمان لغو ویزا یک طرفه داشتیم و اخیرا در مورد چین هم همین سیاست را اعمال کردیم؛ به نحوی که 12 هزار و 400 نفر گردشگر ورودی از عمان داشتیم، بازار منطقه ای ما از صرفا زیارتی به توریستی تبدیل شده که ارز آوری زیادی دارد.

tafatton.ir: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

aradbld.ir: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4967

به "سند توسعه گردشگری در حال تدوین است، افزایش 40 درصدی گردشگران در 4 ماه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند توسعه گردشگری در حال تدوین است، افزایش 40 درصدی گردشگران در 4 ماه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید